Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 30 September 2013

TENGOK BAHAN LUCAH PORNO PEGES PEREMPUAN BOGEL BAHAYA JANGAN DIAMALKAN !!!

Jangan klick please gambar lucah ni adoi..bernafsu korang yer ingatlah kalau nafsu dah naik akibatnya bermacam macam gejala tak sihat akan timbul,yang lebih teruk silap silap sampai terjadi jenayah Rogol jadi hentikan menonton filem lucah erk sahabat kita dari Parti Pakatan Pembangkang

Sibuk hari hari kutuk Umno tapi diri sendiri terikut ikut budaya Abg non jangan dik bahaya taw...jaga tingkah laku kita sebagai Umat Islam jauhi maksiat

Ahad, 29 September 2013

TERKINI VIDEO PANAS 14 RUMAH URUT SAMPAI PANCUT,PUSAT HIBURAN DISERBU GARA GARA TAWAR SEKS DI SELANGOR

video
Admin tengok penyokong Pas  ni dah banyak merapu dari dulu sampai sekarang tak habis-habis kata Negeri Kelantan di bawah Pentakbiran Nik Aziz tiada Aktiviti MAKSIAT HEEHEEE TAPI BROO.. TU DULU HEEHEE..Kalau dulu sarimah pun takde bulu kikikikikiki....sekadar bergurau janganlah terasa pulak erk.. macai2 Pas tu heehee takkan lah 600meter dari rumah Nik Aziz tak tau kot..



LORR !!! RUPANYAKELANTAN PUN DAH SAMA MCM SELANGOR JUARA MAKSIAT BAWAHPKR HASIL SAYANGNYA DAP PADA PKR DAN PAS


UNTUK MELIHAT VIDEO BONGKAR RUMAH URUT SELANGOR SILA KLICK 
DISINI



Blog Tukar Kelate mengemukakan satu bukti rakaman tarian wanita berdangdut tidak jauh dari rumah Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat.

" Dengan bunyi muzik yang kuat, pergaulan bebas wanita dan lelaki tanpa malu, segan silu, menari di khalayak ramai. Itulah yang berlaku di Pulau Melaka. Dimana, lokasi kejadian berada tidak sampai 1 kilometer dari kediaman Nik Aziz dan juga Masjid Tok Guru. "

" Malah kami juga mempunyai bukti bahawa di Kelantan, mempunyai sebanyak 17 buah pusat karaoke yang beropersai sehingga jam 4:00 pagi. Ada juga yang beroperasi 24 jam. "
" Tujuan kami bukanlah untuk mengaibkan dan menutup periuk nasi pihak-pihak terbabit. Apa yang kami mahu dedahkan ialah, kegagalan Pas di negeri yang digelar Serambi Mekah. Dimana rakyatnya dikatakan telah pun diberikan didikan dan ilmu Islam sejak Pas diberikan mandat sebagai Pemerintah dan Mentadbir kerajaan negeri tersebut sejak tahun 1990. " dedah blog itu.

KERAJAAN CADANG AGIH BRIM DUA KALI SETAHUN

IPOH: Kerajaan bercadang melaksanakan agihan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak dua kali pada tahun depan, kata Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.
Beliau berkata selain itu kaedah penyaluran BR1M juga mungkin dibuat melalui transaksi kepada akaun bank penerima. 
Sungguhpun begitu, beliau berkata nilai BR1M hanya akan diumumkan pada pembentangan Belanjawan 2014 oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, 25 Okt ini.

"Kita telah menyediakan draf pertama yang telah dibentangkan kepada perdana menteri, jadi sekarang kita sedang memperkukuhkan lagi pemberian BR1M.

"Nilai sebenar masih belum dipastikan lagi, tetapi ia lebih daripada RM500 yang diberi sebelum ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sekolah Agama Rakyat Ehsaniah di Kampung Dato Ahmad Said Tambahan II, Gugusan Manjoi di sini hari ini.

Katanya kaedah agihan BR1M sebanyak dua kali ini membolehkan penerima menggunakannya secara berhemat berbanding pemberian sekaligus.

Ahmad Husni berkata apabila dasar rasionalisasi subsidi dilaksanakan, kerajaan juga sedang meneliti model bantuan terbaik bagi membantu golongan yang mempunyai pendapatan keluarga RM4,000 sehingga RM5,000.

"Kerajaan juga melihat bagaimana mahu membantu golongan ini. Ia lebih kepada konteks apabila kerajaan melaksanakan rasionalisasi subsidi, kita juga menyatakan kerajaan akan terus membantu, tetapi kita bantu mereka ini dalam bentuk yang lain, yang ini perinciannya saya tidak boleh beritahu, kita tunggu pembentangan belanjawan nanti," katanya.

Agihan BR1M 1.0 kepada golongan yang layak mula dilaksanakan oleh kerajaan pada 2012.

Bagi BR1M 2.0 yang terkandung dalam pembentangan Belanjawan 2013 oleh Najib di Parlimen pada 28 Sept 2012, bantuan tunai RM500 diberi kepada rakyat Malaysia dengan pendapatan isi rumah kurang daripada RM3,000 sebulan sementara individu bujang berusia 21 tahun ke atas dan berpendapatan kurang RM2,000 sebulan layak menerima bantuan RM250. - Bernama

2 INDIVIDU DIPANAH PETIR !!! SATU MAUT

Samarahan: Seorang pekerja kontrak maut manakala rakannya cedera dipanah petir ketika berlindung di bawah pondok berhampiran sebuah sekolah di Kota Samarahan, di sini, kira-kira 6 petang semalam.
Mangsa, Alsagok Sadi, 35 dari Kampung Sedadi, Matang, terbunuh di lokasi kejadian, manakala rakannya, Ismawi Razali, 35 dari Kampung Tembirat, Asajaya cedera di kedua kaki dan luka di kepala.
Dua sahabat terbabit yang bekerja di sebuah tapak pembinaan di Matang, dekat Kuching membuat keputusan untuk berlindung di pondok berkenaan kerana hujan lebat.

Mereka yang menaiki sebuah motosikal berlindung di pondok itu, tetapi kira-kira lima minit kemudian kilat menyambar pondok berkenaan menyebabkan kedua sahabat itu tidak sedarkan diri.

Difahamkan, kira-kira 10 minit kemudian, Ismawi tersedar dan mengejutkan Alsagok tetapi tiada tindak balas daripada mangsa.

Menurut Ismawi, dia menghubungi Unit Kecemasan Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk mendapatkan bantuan.

Katanya, ketika itu dia tidak mampu bergerak kerana kedua kakinya luka dan terpaksa menunggu bantuan tiba.

"Pasukan Paramedik mengesahkan Alsagok sudah meninggal dunia. Itu perkara terakhir yang saya ingat sebelum dikejarkan ke HUS ," katanya.

Ismawi dikejarkan ke Unit Kecemasan HUS, manakala mayat rakannya dibawa ke rumah mayat untuk bedah siasat.

Sementara itu, jurucakap polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Samarahan mengesahkan kejadian itu.

PEROGOL BERSIRI GILA SEKS DI BERKAS !!!

BATU GAJAH :Suspek Perogol dikehendaki atas tuduhan kes cubaan merogol ditahan, seorang mekanik berusia 27 tahun ditahan polis di rumah keluarganya di Taman Batu Gajah Perdana pukul 3.45 petang semalam bagi membantu siasatan dua kes rogol di daerah ini.


Ketua Polis Daerah Batu Gajah, Asisten Komisioner Sha haron Anuar Abdul Latif berkata, suspek yang masih bujang disyaki merogol dua pelajar perempuan termasuk seorang yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia.
Katanya, modus operandi suspek berpura-pura mahu membantu mangsa yang mengalami masalah seperti kemalangan dan tayar motosikal.

Jadi pada wanita wanita diluar sana tu Pendekar nasihatkan berhati hatilah dengan manusia gila seks ini elakkan berjalan bersaorangan dan lalu dikawasan sunyi ingat sekali cuai maka dara anda akan melayang !!!!!

#TESTEDTEAM4UMNO BUKTI UMNO BUKAN SEMAKIN LEMAH MALAH SEMAKIN KUAT PADA PRU13!!!

KEPUTUSAN pada PRU13 yang lalu membuktikan yang parti Melayu UMNO ini bukanlah sebuah parti yang lemah. Berdasarkan kiraan kerusi parlimen yang dimenangi oleh UMNO pada PRU12 pada 2008 yang lalu sebanyak 79 kerusi, manakala pada PRU13 kali ini UMNO menunjukkan yang parti ini masih lagi mendapat kepercayaan rakyat Malaysia terutama orang Melayu dengan 88 kerusi parlimen.

Jumlah 88 kerusi parlimen yang dimenangi UMNO sebagai sebuah parti tunggal, hampir menyamai dengan 89 kerusi parlimen yang dimenangi oleh pakatan dalam gabungan tiga buah parti (DAP, PKR, PAS).

Jadi dimanakah yang memperlihatkan yang UMNO itu dilihat semakin lemah dan dikatakan semakin ditolak rakyat? PAS sendiri dalam akhbar mereka mengakui yang parti konon Islam mereka itu tidak mendapat sokongan orang muda Melayu. Malah, bilangan kerusi mereka juga merosot dengan amat teruk dari 73 (PRU12) kepada hanya 52 kerusi parlimen sahaja pada PRU13 Mei yang lalu.


Selepas selesai PRU12 pada 2008, Perdana Menteri DS Najib Tun Razak telah meletakkan calon-calon yang memang dilihat punyai aura untuk membantu rakyat atas kemenangan mereka dalam pilihanraya malah dalam pemilihan agong UMNO. 

Dengan meletakkan Timbalan Presiden parti beserta dengan 3 orang Naib Presiden parti dilihat semakin mengukuhkan keadaan yang masa itu berlaku tsunami dimana BN telah kehilangan 5 buah negeri (Pulau Pinang, Kedah, Perak, Selangor, Kelantan) dan merupakan keadaan paling kritikal dan genting saat itu. Mujurlah 3 orang pemimpin pakatan dari Perak keluar parti dan menyokong kerajaan, maka tertubuhlah kerajaan BN negeri Perak selepas 11 bulan dibawah pemerintahan PAS.

Najib, Muhyiddin, Zahid, Shafie, Hisham - Mereka inilah 'tested team' dalam UMNO yang cuba dirangka oleh Perdana Menteri. Bayangkan dalam saat genting 2008, mereka masih lagi boleh berdiri teguh membina semula empayar kekuasaan Melayu dengan hanya berlandaskan majoriti bukan 2/3 semasa zaman Tun Mahathir. Lagipun Najib hanya sekadar menyambung tugas Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 3 April 2009 dengan keadaan parti dan negara yang sedikit kucar-kacir selepas pembebasan Anwar Ibrahim.

Kenapa harus dipersalahkan DS Najib dalam kekecohan negara sehingga hari ini? Adakah team transformasi yang digubal DS Najib tidak meninggalkan apa-apa kesan?

Cuba dilihat dan direnung dari sudut pandang positif. Apa yang telah 'tested team' ini lakukan sejak dari tahun 2009 lagi. DS Dr. Zahid Hamidi sebagai Menteri Pertahanan, DS Hishamuddin sebagai Menteri Dalam Negeri, DS Shafie Apdal sebagai Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah telah menunjukkan kerja mereka dengan cukup tersusun. Walaupun ada beberapa perkara yang masih menjadi perbualan sehingga menjadi sejarah hitam kepada Naib-naib Presiden ini, namun itulah onak dan ranjau dalam perjuangan.

Masing-masing punya kelebihan, masing-masing punya kekurangan. Manusia tidak pernah dilahirkan sesempurna ciptaan. Kerana itulah dalam kerja sepasukan harus punyai ramai orang yang punyai pelbagai kemahiran agar setiap lompang dapat ditampung tanpa meniggalkan kesan.

Cuba renungkan. Cuba fikirkan #TestedTeam4UMNO membawa anda untuk memikirkan apakah yang di sampaikan ??mungkin ramai sahabat sahabat kita masih belum mengetahuinya kan !!!
mulai saat ini kita akan cuba memberikan jawapannya untuk kita sama sama mengetahuinya serta memahaminya dengan penelitian dari masa kesemasa untuk kita bincangkan bersama 

Datuk Seri 
Najib Tun Abd Razak tidak keterlaluan dikatakan pemimpin terulung kesayangan Admin Pendekar Melayu serta Rakyat Malaysia yang tahu bersyukur dengan kurnian Allah s.w.t kerana jasa serta pengorbanannya memertabat,memperjuang serta mengembangkan agenda Agama Bangsa dan Negara ketahap yang tinggi

Pengorbanan Datuk Seri Najib yang tidak terhingga sehinggakan kem Pakatan Pembangkang terpaksa berkerja berpuluh lipat kali ganda cuba menabur fitnah serta tohmahan terhadap Beliau sehinggakan gerakan gerakan gelap terpaksa ditubuhkan oleh Kem jahat pembangkang demi memburuk burukkan kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak dan yang paling mengejutkan kehadiran kumpulan jahat yang di gelarkan sebagai ''READ BEEN ARMY''

Bagi cubaan DAP menfitnah Kerajaan nampaknya sehingga kini BN masih utuh menentang permintaan DAP malah MCA pun tidak berani untuk membuat permintaan seperti yang diminta DAP dan seperti yang kita tahu golongan suara minoriti dalam Pakatan Pembangkang iaitu Pas pula sanggup menjadi pak turut untuk suara mejoriti iaitu DAP yang seringkali cuba membuat permintaan yang amat merugikan Islam terutama dalam tuntutan penggunaan Kalimah Allah serta hudud dan negara Islam
Firman Allah SWT yang bermaksud:

"Dan orang yang kafir, setengahnya menjadi pembela (penolong) bagi setengahnya yang lain. Jika kamu tidak menjalankan (dasar bantu membantu), nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar." (maksud ayat 73 surah Al-Anfal)
Namun kehebatan BN percubaan Pakatan Pembangkang itu berjaya di patahkan Najib dan pemimpin BN serta KEHEBATAN barisan utama pemimpin peringkat tertinggi dalam UMNO yang telah merancang pelbagai strategi menepis tohmahan Pembangkang untuk memastikan UMNO terus releven menjadi parti tunggal yang membela nasib Agama serta keistimewaan orang orang Melayu sesuaidengan slogan Najib Razak iaitu janji ditepati

Ketahuilah sahabat sahabat PM semua renungan ini
Semakin banyak seorang pemimpin menceritakan rahsia dan kekurangan orang lain, semakin jatuh pula kredibiliti pemimpin tersebut.

Pemimpin yang amanah adalah pemimpin yang menjadikan dirinya sebagai kubur bagi aib orang lain, bukan orang yang sering menggembar-gemburkan kekurangan orang yang dipimpinnya.

Pemimpin yang bersyukur adalah pemimpin yang sedar bahawa kepemimpinan yang di dipikulnya bukanlah tanda kemuliaan, tetapi kepemimpinan adalah amanah dari Allah.

Pemimpin yang amanah boleh dilihat dari keprihatinannya dalam berjanji, walaupun hanya sedikit janjinya, tetapi dia senantiasa berusaha untuk menepatinya..syukur Alhamdulilah setakat ini DS Najib sering menepati janjinya.
Apakah kesinambungan ceritanya dan bagaimanakah kesudahannya?

Apa itu #TestedTeam4UMNO?... Apakah jasa #TestedTeam4UMNO? dan Siapa barisan yang dimaksudkan sebagai#TestedTeam4UMNO yang bersama Datuk Seri Najib?...

Anda fikirkan dan komen, kita akan bincangkan dalam artikel yang akan datang.

NO.41: DATO' TAJUDDIN MAAFKAN SI PENYEBAR FITNAH DIRINYA!!

http://pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/

Beliau adalah Seorang pemimpin yang punyai pengalaman pahit getir dalam menempuh perjalanan politik Melayu. Seorang insan yang punyai visi, misi, tegas untuk menaikkan martabat bangsa Melayu itu sendiri.

Namun amat menyedihkan apabila ada seorang pemimpin yang tidak perlu disebut namanya disini telah menggunakan blogger upahannya untuk memfitnah dan menjatuhkan beliau. Namun oleh kerana sifat pemaaf yang ada dalam diri Dato' Tajuddin masih lagi ada, maka dimaafkan individu tersebut kerana beliau faham yang tidak semua tahu kisah disebalik segala kemelut.

Bukanlah niat Dato' Tajuddin untuk bergaduh sesama sendiri dalam satu parti tetapi cuma ketegasan beliau dalam hal ehwal kerja dan politik Melayu serta kepentingan Melayu sering kali di salah ertikan. 

Mengikut sejarah penglibatan beliau dalam politik UMNO. Penuh onak dan ranjau berduri perlu ditempuhi oleh Dato' Tajuddin. Adat berpolitik yang kawan boleh jadi lawan, yang lawan boleh jadi kawan. Yang penting hak dan kepentingan orang Melayu tidak pernah luntur dari semangat dalam diri beliau.

Beliau kenal sangat dengan Anwar Ibrahim kerana pernah sama-sama menuntut di Universiti Malaya yang ketika itu beliau merupakan pemimpin Jawatankuasa Mahasiswa UM manakal Anwar hanya sebagai Pengerusi Persatuan Bahasa Melayu. Sedang Anwar sibuk berdemo, Dato' Tajuddin mengambil tanggungjawab untuk menyatukan mahasiswa UM dalam satu persatuan dengan pelbagai aktiviti agar tidak terjebak dengan ayat manis Anwar Ibrahim. Sejak dari zaman universiti lagi beliau sudah kenal Anwar.

Ditahan bawah akta ISA?? Ya! Memang tidak dinafikan yang beliau memang pernah ditahan di bawah akta ISA yang mengakibatkan 2 bulan beliau meringkuk dalam penjara. Beliau ditahan kerana dituduh mengeluarkan kata-kata 'Bunuh Cina' semasa perhimpunan yang dianjurkan oleh Pemuda UMNO Malaysia ketika itu. Semasa perhimpunan tersebut beliau bertindak sebagai pengerusi majlis (MC) dan ramailah pemimpin Melayu yang ketika itu baru sahaja lepas tragedi 13 Mei berkumpul, antara pemimpin yang memberi ucapan ketika itu adalah Ibrahim Ali. Boleh tanya Presiden Perkasa. Sebab apa perhimpunan itu dibuat?? Sebab memberi amaran kepada Ketua Pemuda MCA ketika itu yang mula mempertikaikan hak Melayu dan Bumiputera. Salahkah tindakan Dato' Tajuddin??

Namun jangan risau kepada si penyebar fitnah berbayar. Dato' Tajuddin dengan senang hati sudah memaafkan mereka. Tetapi ada sedikit rasa kesal dalam hati Dato' Tajuddin kerana serangan terhadap kepimpinan UMNO dilihat lebih hebat dari serangan kepada pemimpin pembangkang. 
Datuk Tajuddin Abdul Rahman merupakan Ahli Parlimen Pasir SalakNegeri Perak,Beliau bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri PerakTeluk Intan. Kemudian mendapat Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dari Universiti Malaya.

Tajuddin berkecimpong dalam politik sejak awal 1980-an lagi di sekitar Pekan RabuChenderong BalaiKampung GajahPasir Salakdan Teluk Intan. Beliau menjadi Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pasir Salak (1982-1988) and sebagai Exco Pergerakan Pemuda UMNO dari 1986-1988.
 
Pada 1987, beliau dan barisan pemuda UMNO berhimpun di Stadium TPCA , Kampung BaruKuala Lumpur. Berikutan itu, beliau ditahan ISA dalam Operasi Lalang bersama Ibrahim AliFahmi Ibrahim dan lain-lain akan tetapi wujud keraguan mengapa Beliau ditahan dan sehingga kini ia menjadi sejarah kepada Beliau kerana tuduhan bahawasanya Beliau ada mengucapkan perkatan yang mengugut tindakan ketua Pemuda MCA Lim Kim Sai yang pada ketika itu mahu menghapuskan ketuanan Bangsa Melayu
  • Ketika perhimpunan itu beliau merupakan MC yang berucap untuk membakar semangat orang Melayu dengan Ucapan seperti ''HIDUP MELAYU'' ''HIDUP UMNO'' di Kampung Baru untuk memberi semangat pada kaum pribumi agar mempertahankan Hak Pribumi, 
  • Pada keesokannya itu tidak semena-mena Seseorang bernama Prebet Adam meletopkan senapang tanpa semena2 
  • Beliau dituduh menjadi Mastermain supaya Pemuda Pasir Salak membawa senjata,walhal perkara itu ternyata tidak benar beliau menegaskan pada pegawai penyiasat bahawasanaya dia tidak ada menyuruh sesiapa bawa senjata,dan Beliau menyuruh Tuan Penyiasat pergi temuduga Pemuda2 Pasir Salak tanya dia ada kah di menyuruh Pemuda Pasir Salak Bawa senjata,pergi siasat 
  • Akhirnya Ketua Pemuda MCA Lim Kim Sai lari ke Australia dan di tangkap termasuk pemimpin pemimpin pembangkang termasuklah Lim Guang Eng,Mahfuz,Karpal Sing dan banyak lagi
  • Semasa didalam tahanan ISA Datuk Tajuddin tidak mengetahui apakah kesalahan Beliau sehinggalah dia ditanyakan adakah beliau mengucapkan perkataan Bunuh Ketua MCA Lim Kim Sai?dan dengan nada yang tegas Beliau mengatakan Tidak pernah sama sekali,dan jika dia ada mengucapkan perkataan itu mesti ada rakaman,tape dan sebagainya 
  • Jika sahabat sahabat Pendekar Melayu dengar perit jerih Beliau ketika berada didalam tahanan pastinya kita terasa betapa besarnya pengorbanan Beliau demi mempertahankan ketuanan Melayu,hak hak keistemawaan Bangsa Melayu yang dicabar oleh parti kompenan Barisan Nasional sendiri 
  • ,Akhirnya rakaman video dari Bukit aman mengesahkan Datuk Tajuddin tidak pernah mengucapkan perkataan Bunuh Lim Kim Sai seperti yang didakwa,begitulah pengalaman beliau mempertahankan Hak Keistimewaan Bangsa Melayu iaitu Hak Bumiputera Pribumi dari kaum lain dan disebab kan perjuangan Beliau MCA tidak lagi berani mempertikai kuasa kuasa orang Melayu membuatkan Umno menjadi suara mejoriti dalam Barisan Nasional bukan seperti Pakatan Pembangkang yang suara DAP menjadi suara mejoritinya.
Pada 1988 setelah UMNO Baru ditubuhkan, beliau dilarang menyertai UMNO semula kerana dituduh menyertai Semangat 46. Walau bagaimana pun, pada 1990 beliau diterima semula sebagai ahli UMNO setelah tuduhan tersebut tidak berasas kerana ianya hanyalah akibat dari campur tangan individu yang sekarang telah pun masuk Pakatan Pembangkang, yang tidak mahu melihat Beliau menyertai Umno dengan menghalang kemasukan borang baru keahlian
Tahun 1995 beliau dipecat oleh Majlis Tertinggi UMNO kerana terlibat dalam politik wang RM6 juta untuk merebut jawatan ketua bahagian Pasir Salak yang ketika itu disandang oleh Menteri Besar Perak, Tan Sri Ramli Ngah Talib. 
Ketika itu Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Timbalan Perdana Menteri dan menyokong kuat Tan Sri Ramli Ngah Talib. Pada 1998 beliau diterima semula menyertai UMNO tanpa syarat dan dipilih sebagai Timbalan Ketua UMNO Pasir Salak tanpa bertanding pada 2000
Namun ternyata hujah Datuk Tajuddin mengesahkan Beliau bukanlah melakukan kesalahan Politik wang seperti yang didakwa ini banyak orang yang tak tahu
  • Bila Datuk Tajuddin masuk Umno Baru pada ketika itu keadaan Ekonomi merudum teruk sekitar tahun itu semua perniagaan merudum semasa beliau belum masuk Umno projek perumahannya semua gagal maklumlah dari tahun 1985 hingga 1990 bisnes semuanya teruk  
  • Sebenarnya kisah 6 juta yang dimaksudkan pada rakan rakan Datuk Tajuddin bermaksud Beliau mempunyai hutang Bank berjumlah 6 juta interest dari hutang pajakan tanahnya dan bakal di istihar Bankroup dan bila sahabat sahabat dalam Umno mendesak beliau bertanding jawatan dalam Umno dan Beliau mengatakan pada sahabat sahabat bahawasanya beliau memerlukan enam juta jika mahu bergiat dalam jawatan Umno,
  • Akan tetapi akibat dari ada proksi proksi anwar yang mendengar perbualan itu lalu membawa cerita 6 juta ini.walhal cerita sebenar Datuk Tajuddin jika beliau tidak membayar Hutang Bank tersebut Bagaimanakah Beliau hendak memegang Jawatan dalam Umno kalau Pihak Bank Istihar Beliau Bankcroup bukannya beliau mintak 6 juta bagi merebut jawatan  
  • Beliau dituduh memberi sogokan pada kariah masjid RM 40,000 walhal pada ketika itu ada satu individu berjanji membuat ubah suai Masjid itu bila kontraktor siap buat kerja Individu tak bertanggung jawab itu menghilangkan diri,
  • Demi menjaga nama Kariah Masjid pihak Masjid memohon jasa baik Datuk Tajuddin untuk menderma bagi melunaskan bayaran Masjid,Akhirnya maka timbullah fitnah Beliau membeli Undi,dan Beliau menegaskan pada masa Beliau memberi sumbangan itu Cawangan pun belum bermusyuarat ,Bahagian pun belum bermusyuarat perwakilan datang dari cawangan jadi cawngan mana yang Beliau mahu beli. 
  • Beliau juga menderma pada Sekolah di tempatnya serta menderma untuk golongan orang asli dan kebetulan  keadaan perniagaannya sudah kembali pulih dan beliau memang suka menderma jika rezeki sudah kembali ada jelas Beliau lagi 
  • Begitulah kisah bagaimana Beliau dituduh six Million Man,Beliau mendakwa orang yang bertanggung jawab membuat pertuduhan itu ialah Anwar pengurusi jawatan pengurusin Umno,dan untuk makluman pada ketika itu tiada jawatan kuasa Disiplin  
  • Kesimpulannya Datuk Tajuddin di tuduh oleh Pengurusi Jawatan Umno iaitu Anwar Ibrahim tanpa satu pertuduhan dan tidak memberi peluang Datuk Tajuddin membela diri di atas kesemua pertuduhan itu kesnya hanya tidak ada cakap pasal enam juta tu untuk bayar hutang interes tanah 2 juta dan harga hutang 4 juta tu dan jumlah keseluruhan jumlah hutang Datuk Tajuddin berjumlah enam juta.
  • Beliau mengakhiri hujah beliau dengan bersumpah Lillahitaala mengenai sumbangan sumbangan beliau tidak terniat untuk bertanding Ketua Bahagian  dan mendakwa bodoh lah dia kalau nak bertanding Ketua Bahagian kerana dia baru sahaja masuk Umno baru dan takkan lah dia hendak bertanding Ketua Bahagian yang bertanding jawatan itu Menteri Besar dan Beliau tahu orang Umno tidak membenci Beliau tetapi orang Umno sayangkan Beliau kerana selepas dari peristiwa itu beliau mendapat kepercayaan dari ahli umno,dan kesetiaan Beliau tak perlu diragui 
Maka habislah cerita sejarah Politik Perjuangan Datuk Haji Tajuddin yang kini amat cemerlang dalam kerjaya Politik Beliau,cuma biasalah Manusia pasti akan timbul sesetengah golongan yang dengki dengan insan lain yang berjaya menjadi seorang Pejuang Bangsa Melayu dan yang paling utama sekali Perjuangan Agama Bangsa dan Tanah Air tercinta  
Adat seorang Pejuang Politik pasti akan ada insan yang berpolitik cara menabur fitnah jadi tak lari dari masaalah itu maka Datuk HJ Tajuddin pun terkena tempias Fitnah tersebut,mari kita singkap sejarah baru bagaimana Datuk HJ Tajuddin di fitnah baru baru ini oleh sebilangan kecil individu yang dengki tentang perjuangannya di tulisan Penulis diperbincangan akan datang jadi nantikan di blog ini tidak lama lagi Sekian Bersambung...@Pendekar Melayu
Nasihat beliau hanya satu... Berhentilah...

Niat beliau juga hanya satu, untuk mempertahankan parti UMNO dan orang Melayu di Malaysia..

KAK ABBY ABADI DI BELASAH LAGI DI TWEETER !!!! SEMOGA KAK ABBY DI PERTEMUKAN DENGAN SEBENAR BENAR HIDAYAH BUKAN HUDAYAH DARI PAS TAPI HIDAYAH DARI ALLAH S.W.T MUDAH MUDAHAN AMIN

Adakah Abby Abadi berhijrah kerana Islam atau kerana Pas???
Abby Abadi yang sekarang ini dikatakan “sudah berhijrah” di mana agak sibuk pula dengan aktiviti politiknya?Pendekar suka dengan orang yang berhijrah demi Islam tapi benci perubahan yang akak abby yang berhijrah kepada PAS bukan apa kan elok kak Abby jadi contoh yang baik kat laman sosial tu berdakwah pasal Islam dapat pahala kan,ni tak asik menghina kerajaan sahaja erk kak Abby?

Agaknya nya kak Abby lupa adab bagi golongan
Ahlus Sunnah Wal jamaah mentaati Pemimpin,atau kak Abby memang tak tau ?tu Wallahuaklam la kak Abby hanya kak Abby yang tahu tentang diri kak Abby saya hanya mampu menegur sahaja ingatlah kak Abby :

Asal perkataan fitnah dalam bahasa Arab bererti ujian.Fitnah akhir zaman adalah ujian ujian besar yang berlaku di akhir zaman

Sabda Nabi,"Bergegaslah melakukan amal soleh sebelum datang fitnah seperti malam yang gelap gelita."(HR Muslim)

Fitnah yang diertikan adalah manusia diuji dengan sesuatu yang tidak jelas;gelap gelita.

Manusia keliru dan tidak nampak apa yang sebenar dan apa yang salah.sehodoh hodoh firqah ada pengikutnya.
SEMOGA KAK ABBY DI PERTEMUKAN DENGAN SEBENAR BENAR HIDAYAH BUKAN HUDAYAH DARI PAS TAPI HIDAYAH DARI ALLAH S.W.T MUDAH MUDAHAN AMIN....

BLOGER,FACEBOOKER,TWEETER PENYEBAR FITNAH MINYAK NAIK 10SEN SEMALAM AKAN DICARI HINGGA KELUBANG CACING !!!

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan akan membuat laporan rasmi kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) berhubung penyebaran isu kenaikan harga minyak RON 95 sebanyak 10 sen yang disebarkan semalam.

Menterinya, Datuk Hasan Malek berkata, tindakan perlu diambil terhadap pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mengelakkan rakyat terus tertipu dengan perkara-perkara seperti ini.

"SKMM perlu melakukan siasatan segera tentang isu ini dan mereka yang terlibat perlu diambil tindakan berat dan tidak wajar dibiarkan," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian program Taste of Malaysia di AEON Tsudanuma di sini hari ini.

Beliau mengulas khabar angin bahawa harga petrol RON95 akan naik kali kedua malam tadi.

Hasan berkata, usaha kerajaan membangunkan negara dengan bersungguh-sungguh ketika ini telah dicemburui oleh sesetengah pihak dan terus-menerus mencetuskan suasana huru-hara seperti isu kenaikan harga minyak ini.

"Kita dapat lihat semalam, apabila tersebarnya berita kenaikan berkenaan, orang ramai mula membuat pembelian panik sehinggakan berlaku huru-hara di stesen-stesen minyak. Sebalknya kerajaan tidak mengumumkan kenaikan tersebut," jelasnya. - UM

Pengurus Tempat kerja Pakcik yang dsepak dan dimaki tetap mahu saman isteri Mat Yo

http://pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/
Pengurus Azman tetap mahu saman isteri Mat Yo
SHAH ALAM: Pengurus Cawangan Valiant Force Sdn Bhd mahu meneruskan proses saman terhadap Siti Aisya Adam, isteri kepada pemain bola sepak Kebangsaan, Shahrul Idlan Talaha.
Ujarnya tindakan ini diambil ekoran wanita tersebut menggugut mahu memanjangkan isu itu ke mahkamah.
"Sebagai Pengurus Cawangan, saya bertanggungjawab melakukan apa sahaja untuk mempertahankan dan melindungi hak pekerjanya," katanya.
Terdahulu isteri pemain bola negeri Johor DT itu telah memohon maaf kepada rakyat Malaysia atas tindakannya sehingga menimbulkan kemarahan semua pihak.
Beliau turut tertekan selepas tersebarnya video berkenaan, ramai yang marah dan mengeluarkan kata-kata kesat kepadanya, namun mereka tidak mengetahui apa sebenarnya berlaku.

MASIH NAK BERI KEPERCAYAAN PADA DINASTY LIM WALAUPUN BERLAKU PENIPUAN PADA CEC YANG LEPAS ?

http://pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/
INI KAH SARANAN DUA KAKI BODEK DYNASTY LIM ???
GEORGETOWN: Dua calon pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP meminta perwakilan untuk tidak mengundi mereka pada Ahad.
Naib Pengerusi DAP Pulau Pinang, Jagdeep Singh Deo dan ahli jawatankuasa negeri, R.S.N. Rayer menyatakan hasrat untuk tidak bertanding demi perpaduan kaum.
"Saya menghormati mandat diberikan wakil (CEC) pada pemilihan Disember lalu."Hasil keputusan itu,

DAP yang merupakan salah satu parti komponen Pakatan Rakyat mencatat keputusan terbaik pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) yang lalu," kata Jagdeep pada sidang media di pusat khidmatnya di Datuk Keramat, Sabtu.
Menurut laporan 19 September lalu, 

Ketua Menteri Pulau Pinang, setiausaha politik kepada Lim Guan Eng, Ng Wei Aik yang juga Ketua Pemuda DAP Pulau Pinang meminta para perwakilan untuk tidak mengundi beliau.
Beliau berkata, dia tidak mahu sebarang undi kerana merasakan mereka yang terpilih pada Disember perlu diundi semula.- Mstar Online

PRESIDEN KONGRES MELAYU PULAU PINANG KELUAR D.A.P KERANA DINASTY LIM RASIS TERHADAP KAUM MELAYU ??

RAHMAD ISAHAK KELUAR DAP!! DAP BUKANLAH TEMPAT TERBAIK UNTUK ORANG MELAYU!!!
Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) Rahmad Isahak hari ini secara rasmi keluar DAP kerana hilang kepercayaan terhadap perjuangan parti itu yang kononnya sebuah parti berbilang kaum.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat walaupun sebelum ini menerima surat pemecatan pada 24 April lepas, kerana menganggap ia tidak sah kerana ketika itu anggota Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) tidak diiktiraf Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Ahli cawangan Bayan Baru sejak 8 Jun 2012 itu memotong kad keahlian sebagai simbolik tindakannya meninggalkan DAP sehari sebelum pemilihan semula CEC yang dijadualkan esok.

"Saya cabar rakan perwakilan yang akan mengundi esok supaya mengguna kuasa, hak dan maruah untuk memilih pemimpin berwibawa untuk kembalikan DAP ke landasan yang betul dan menolak konsep parti keluarga dalam DAP," katanya kepada pemberita di sini.

Rahmad mendakwa DAP bukanlah tempat bagi orang Melayu berlindung tetapi dipergunakan secara senyap dan halus bagi memuaskan hawa nafsu politik pemimpin mereka yang berselindung di sebalik istilah ’berbilang kaum’.

"Walaupun DAP mempunyai 19 kerusi DUN di Pulau Pinang kenapa tidak ada seorang pun wakil Melayu diberikan peluang?," tanya beliau.

Sabtu, 28 September 2013

JAIP TAHAN IMAM MASJID PENGIKUT SYIAH !!!.BONUS CERITA APA KAITAN NYA DENGAN AGENDA POLITIK? JOM BONGKAR !!!!


ROMPIN -GEMPAR apabila seorang imam sebuah masjid di sini ditahan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) selepas dipercayai mengamalkan ajaran Syiah sejak enam tahun lalu.
Individu berumur 64 tahun itu ditahan di kuarters kakitangan Ladang Risda Pekoti Timur dekat Muadzam Shah di sini pada pukul 2 petang semalam menurut sumber metro yang Pendekar petik.
Ketua Pegawai Penguatkuasa Agama JAIP, Ahmad Raffli Abdul Malik dalam sidang akhbar hari ini berkata, pihaknya merampas beberapa buah buku berkaitan Syiah, tasbih tanah Karbala, sebungkus tanah Karbala, tiga butir batu Karbala serta sehelai kain kafan yang sering digunakan pengikut ajaran itu.

Pengaruh Syiah Dalam PAS !!!! ?

Sebelum kita bercerita panjang, mari kita sama-sama kita lihat hasil enjian carian Google apabila dimasukkan kata kunci "PAS Syiah" dan inilah antara foto-foto yang dipaparkan.

Demonstrasi PAS yang dipenuhi poster dan gambar ulama Syiah

Lagi demonstrasi PAS yang dipenuhi poster dan foto ulama Syiah

Penceramah undangan Ustaz Hassan Askari yang berfahaman Syiah 
(untuk pemahaman lanjut sila tonton Ceramah Hassan Askari 'Wafat Rasul SAW')

Apakah pendapat anda setelah melihat beberapa foto yang membuktikan wujudnya pengaruh Syiah yang begitu kuat dalam sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam?

Bagi sesiapa yang tidak memahami pengertian Syiah, secara ringkasnya Syiah ini merupakan fahaman aqidah yang telah difatwakan bercanggah dan bertentangan dengan Syariat Islam oleh ulama muktabar Ahlil Sunnah Wal Jammah, dalam erti kata yang lebih mudah, Syiah ini tergolongan dalam kelompok sesat lagi menyesatkan.

Syiah menggalakkan perlakuan taqiyah (penipuan) untuk menarik umat Islam yang lain mengikuti ajaran dan fahaman mereka. Dan menurut penganut ajaran Syiah ini, semakin bijak mereka ber-taqiyah, maka dianggap semakin berimanlah seseorang Syiah itu. Maka tidak hairanlah sebilangan pemimpin dan pengikut PAS cukup handal menipu dan memutar-belitkan kenyataan demi mengelabui mata umat Islam yang lain.

Seandainya Syiah tidak dihalang daripada terus menyuburkan lagi pengaruh fahaman ini kepada pengikut PAS yang lain, nesyaca PAS bakal menjadi parti Syiah terbesar di negara ini.

Dan lebih malangnya umat Islam yang lain (bermakna ahlil Sunnah Wal Jamaah) bakal diancam bahaya kerana Syiah tidak pernah merestui kewujudan kelompok ahlil Sunnah Wal Jamaah ataupun Sunni ini di seluruh dunia. Lihat sahaja di Iraq, Iran dan Syria apabila pengikut ahlil Sunnah Wal Jamaah diseksa dan disembelih hidup-hidup kelompok pengikut Syiah.

Malah lebih menakutkan lagi, penganut Syiah ini sanggup melakukan apa-apa sahaja hatta mengeluarkan kenyataan yang menyesatkan dengan tujuan untuk memesongkan aqidah umat Islam yang lain.

Hal ini boleh diperhatikan melalui kenyataan beberapa pemimpin PAS yang didakwa berfahaman Syiah seperti Mat Sabu yang mendakwa lebih rela memakan BABI bersama Lim Guan Eng daripada menikmati AYAM bersama-sama pemimpin Islam merangkap Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak. Persoalannya, atas kedaruratan apakah sehingga membolehkan Mat Sabu menikmati makanan yang haram di sisi Islam?

Dalam sirah Islamiyah menceritakan peranan golongan Syiah dalam merendah-rendahkan para sahabat baginda Rasullullah SAW dan juga isteri-isteri Nabi termasuk Ummul Mukminin, Saidatina Aishah RA. 

Golongan Syiah ini juga antara golongan yang jelas menentang keras ajaran Islam yang dibawa Rasulullah SAW dan menganggap bahawa ajaran Islam tidak lengkap sebelum Saidina Ali RA ditabalkan menjadi Khulafa ar-Rasyidin. Malah golongan Syiah begitu memuja ulama dan menganggap kelompok ulama tidak boleh disentuh kerana mempunyai taraf menyamai para Rasul Allah.


Fahaman Syiah ini umpama barah yang akan memakan satu per satu sel dan kemudian merosakkan tubuh badan, akhirnya menyebabkan kematian jika dibiarkan tanpa rawatan. Dan sekarang kelihatan pengaruh Syiah dalam PAS begitu ketara sehingga menyebabkan beberapa tokoh yang tegas memperjuangkan ahlil Sunnah Wal Jamaah dalam PAS seperti Ustaz Nasharuddin Mat Isa dan Dr Hasan Ali terpaksa menerima  tekanan hebat kelompok ini. Jelas pengaruh Syiah dalam PAS ini turut diakui sendiri Timbalan Ketua Pemuda PAS merangkap anak kepada Mursyidul Am PAS, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

Pengakuan Nik Abduh bahawa wujud pengaruh Syiah dalam PAS


Pendokong Syiah seperti di Iran dan negara-negara Timur Tengah ternyata telah menghalalkan demonstrasi jalanan serta keganasan dalam memastikan kerajaan yang mereka ingin bangunkan mampu dibina. Hatta dalam beberapa siri, pendokong Syiah turut menghalalkan darah sesama Muslim untuk disembelih asalkan mereka mampu menjadi kerajaan. Bukankah tindakan sebegini turut dilaukan sebuah parti dengan nama Islam di Malaysia?

Secara terang-terangan Syiah menolak sebarang kepimpinan golongan Ahlil Sunnah Wal Jamaah seperti yang berlaku di Iran, Iraq, Syria, Lubnan dan Libya yang memperlihatkan pertumpahan darah dan pembunuhan pemimpin Islam seperti Saddam Hussien dan Muammar Ghadaffi. Malah Syiah ini lebih buruk sifatnya daripada Yahudi kerana secara ber-taqiyah, mereka sanggup menipu dan menghalalkan apa-apa sahaja cara demi merealisasikan cita-cita mereka. Persoalannya, adakah keadaan ini turut dilakukan sebuah parti dengan label Islam di negara ini?

Seterusnya kita perhatikan pula parti sekutu kepada PAS, yakni Parti Keadilan Rakyat (PKR). Lihat sahaja pemimpin PKR ternyata juga merupakan antara golongan pendokong Syiah:

Pengerusi PKR Perlis, Mohamad Faisol Abdul Rahman

Malah selain kepimpinan tertinggi PKR telah diserapi dengan ideologi Syiah, pemimpin tertinggi seperti Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu juga antara individu yang dikesan mendokong fahaman yang serupa.

Bukti daripada laman sesawang milik Mat Sabu yang mengakui bahawa dia mempunyai pemikiran selari dengan ulama Syiah seperti Khomeini.

Malah tanpa segan silu, Mat Sabu turut mengakui mengkagumi manusia yang pernah mengkafirkan sahabat Rasullullah SAW, yakni pemimpin Revolusi Iran 1979, Ayatollah Khomeini (untuk bukti lebih lanjut, sila tonton di sini)


Jadi apakah pandangan anda lagi? Seandainya seorang Timbalan Presiden sebuah parti dengan label Islam seperti PAS pun sanggup mengakui bahawa dia mendokong ideologi Syiah, adakah tidak cukup bukti untuk menyokong bahawa fahaman Syiah kini begitu kuat menular dalam PAS?


Bersama-sama kita halang penularan fahaman Syiah dan menolak PAS. Sesungguhnya dengan memberi ruang dan peluang kepada PAS (baca Syiah) kita juga membuka peluang untuk golongan ahlil Sunnah Wal Jamaah dihapuskan secara perlahan-lahan di Bumi Malaysia ini. Kita telah lihat dan saksikan kekejaman pendokong Syiah, dan sudah masanya kitalah yang menghapuskan mereka.

MENENTANG SYIAH:PEMIMPIN PAS MEMALUKAN DIRI DENGAN ISU TIDAK MENYOKONG MENENTANG SYIAH SECARA BESAR BESARAN


Inilah sifat Retorik yang ada pada para Pmimpin pemimpin Pas yang kononnya merekalah yang paling tinggi Islamnya di negara kita,pendek kata mereka ini sahaja yang betul dan orang lain semuanya tak betul hakikatnya mereka hanya menampakkan kejahilannya kerana setiap fitnah mereka berjaya di tepis dengan fakta yang amat kukuh dan jelas.

APA YANG DI PERJUANGKANNYA HANYA BAYANG BAYANGAN sahaja kerana Hudud yang dikehendaki oleh Pas sebenarnya Pendekar ANGGAP TELAH LAMA TERKUBUR DAN AKAN TERUS TERKUBUR SELAGI PAS DENGAN SIFAT PENTINGKAN KUASA (LIHAT ULASAN BERKENAAN HUDUD DIBAWAH)yakni selagi terus bersama DAP jangan mimpi lah Hudud akan tertegak dibumi Malaysia kerana DAP sudah terang nyata lagi bersuluh menentangnya dengan kuasa yang mereka ada didalam Pakatan Rakyat!!! 

Apa yang menghairankan, kenyataan dia tu hanya memburukkan Parti PAS sahaja?

Dalam isu terkini, ADUN Alor Mengkudu yang juga merupakan Ketua Pemuda PAS Kedah mempertikaikan Rang Undang - Undang yang dibentang baru - baru ni.

KONONnya, alasan yang dia berikan ialah kerana Rang Undang - Undang tu bercanggah dengan Undang - Undang Syariah Islam yang 'sebenar'.
ALOR SETAR - PR menegaskan bahawa keputusan untuk menolak enakmen berkaitan anti Syiah pada persidangan Dun baru-baru ini bukan disebabkan masalah Syiah, tetapi kerana Rang Undang-undang Kesalahan Jenayah Syariah (Kedah Darul Aman) 2013 yang diperkenalkan adalah bertentangan dengan Syariah sebenar.
Dia jugak turut menjelaskan hukum - hukum yang sepatutnya dikenakan bagi kesalahan - kesalahan menurut Hukum Islam. Atau dengan kata lainnya, Hukum Hudud.

Nak tanya pada Ketua Pemuda PAS Kedah ni. Kenapa masa PAS memerintah Negeri Kedah tempoh hari, Rang Undang - Undang tersebut tidak dibentangkan?

Kenapa PAS tidak membawa usul untuk meminda undang - undang Syariah sedia ada dan mengubahnya mengikut Hukum - Hukum Islam?

Sebagai contoh, hukuman bagi mereka yang berzina. Kenapa PAS Kedah tak letakkan hukuman sebat atau rejam bagi mereka yang terlibat?

Kenapa hanya bila tiba ketika Negeri Kedah diambil alih oleh Barisan Nasional, baru PAS nak mempertikaikan perkara tersebut dalam sidang DUN?

Walhal mereka ada tempoh lima tahun untuk buat usul tersebut Diulangi, LIMA TAHUN!!! Bukannya sekadar sebulan dua je tempoh masa yang diorang ada.

Sebaliknya, tempoh tersebut digunakan untuk memenuhkan poket kroni - kroni seperti membuka Insaniah Holding dan membotakkan balak yang ada di Negeri Kedah.

Itu membuktikan bahawa PAS hanya sekadar 'Mempergunakan' Islam sebagai alat untuk diorang berpolitik dan meraih undi demi kepentingan peribadi. Bukannya diorang betul - betul nak Memperjuangkan Islam sangat pun!!

Mudahnya mengata pada orang lain,mudahnya menuduh orang lain tanpa usul periksa,mudahnya memandang rendah pada orang lain,semua yg dia tak suka semuanya buruk langsung tak nampak kebaikan..kalaulah kita perhati dan muhasabah diri sendiri,alangkah banyaknya kekurangan diri..itulah manusia yang tertipu dgn diri sendiri,kagum dengan diri,orang lain buruk yang baik dirinya sahaja...kesian

Penjelasan tentang RUU kesalahan jenayah syariah (Kedah)

Klausa klausa yang diperbaharui dalam Rang undang undang kesalahan jenayah syariah (Kedah) 2013 yang berkait Hukum Syarak ialah Pemujaan Salah, Doktrin palsu, Pendapat yang bertentangan dengan fatwa, Penerbitan agama yang bertentangan dengan Hukum Syarak, dan lain lain.

Dan dalam tafsiran, "Hukum Syarak" ertinya Hukum Syarak mengikut Mazhab Syafie atau mengikut mana mana satu Mazhab Hanafi, Maliki atau Hambali. Seperti yang Datuk Mukhriz nyatakan dalam Sidang DUN, bahawa Syiah bukan mazhab, maka ianya bertentangan dgn Hukum Syarak.

Oleh itu, walaupun RUU itu tak sebut Syiah secara spesifik, Syiah tergolong antara fahaman yang melanggari Hukum Syarak. Maka sesiapa yang mengajar & mengembang doktrin Syiah melakukan suatu kesalahan & boleh dihukum seperti yang diperuntukkan dalam RUU tersebut.

Bab arak zina qazaf dan lain lain memang dah wujud dalam RUU lama malah telah berkuatkuasa dari dulu. Ketika zaman Pas pun mereka guna undang undang yang sama untuk kesalahan zina, arak, qazaf  dan lain lain.. Yang hairannya Pas tak pula nak perbetulkannya supaya lebih menepati "Hukum Allah" ..

Penasihat Undang-undang Negeri menjelaskan bahawa apabila satu enakmen itu hendak dipinda, kesemua enakmen yang dikuatkuasakan terdahulu perlu ditarik balik.

"Misalnya dalam enakmen yang asal dulu ada soal zina, liwat dan sebagainya ditarik balik, kemudian dimasukkan berkenaan fahaman yang bertentangan dengan ahli Sunnah Wal Jamaah.

"Selepas itu, dimasukkan semula enakmen yang ditarik itu sebagai satu enakmen yang baru. Itu sebabnya ia nampak panjang, walhal fasal yang baru itu tidak banyak,"

Kalau sekarang Pas kata RUU yang dibawa untuk diluluskan dalam sidang DUN itu tak betul kenapa dulu tak pertikai?? RUU yang dibawa oleh Kerajaan BN mendapat tentangan hebat dari Ahmad Yahya kononnya RUU tersebut tidak mengikut syariat Islam..

Namun Otai Pas merangkap bekas Timbalan Pesuruhjaya Pas Kedah Pahrolrazi berhujah mengatakan RUU itu adalah berkaitan hukum takzir dimana hukum tersebut boleh ditentukan perlaksanaannya oleh pihak berkuasa, sehingga Ahmad Yahya terkedu disekolahkan oleh bekas EXCO.

Untuk makluman semua, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah ini mendapat kelulusan Dato Mufti terlebih dahulu sebelum dibawah kedalam Sidang DUN agar semua ADUN beragama Islam meluluskan RUU ini..

Tapi sayangnya Adun dari PAS menolak 100% RUU kerana bagi mereka hudud lebih penting.. Jika Adun Pas pertikaikan RUU ini tidak menepati syariat Islam, Dato Mufti orang pertama akan menegur dan minta ditukarkan sebab RUU ini melibatkan akidah umat Islam..

Jadi apa yang dipertikaikan oleh Ahmad Yahya dalam akhbar sinar tentang hukum zina, arak dan sebagainya itu hanya mahu menutup isu mereka menyokong Syiah...


DISINI PENDEKAR NAK KONGSIKAN PADA UMAT ISLAM DI MALAYSIA SUPAYA CUBA MEMAHAMI MENGAPA NEGARA KITA BELUM LAGI DAPAT MELAKSANAKAN HUKUM INI DIMALAYSIA BUAT MASA INI

Imam Abdurrazzaq Ash-Shan'aani dalam Al-Mushannaf yang disandarkan kepada Umar Al-Khattab RA, kata beliau, "Tidak ada hukum hudud kecuali bagi orang yang mengetahui tentangnya."

Penerangan mufti Qatar (sebuah negara yg belum amalkan hudud) iaitu Syeikh Dr Al Qaradhawi bahawa hudud adalah kemuncak kepada seluruh sistem kehidupan Islam, yang pastinya dimulakan dengan Aqidah yang shahih.

Beliau berkata: "dasar [berkenaan perlaksanaan hudud ialah] tidak dilaksanakan [hukum] hudud melainkan apabila kita telah melaksanakan-seperti yang telah saya katakan-ajaran-ajaran Islam keseluruhannya yang berkaitan akidah, syariat, akhlak, tata susila dan nilai-nilai [murni], kita bangunkan masyarakat Islam, dalam keadaan ini, kita laksanakan [hukum] hudud".
(Rujuk : http://www.qaradawi.net/2010-02-23-09...)

apabila berbicara berkenaan hudud, ramai org cakap hudud ni hukum potong tangan, hukum rejam dan mcm2 hukum.. pdhal bukan mcm tu nak bagi manusia kenal hudud.. keindahan hukum hudud yg tidak diceritakan

dr maza kata PAS beri gambaran salah psl hudud: 
http://drmaza.com/home/?p=1624

cuba terangkan, mcm mana nak buat hudud? sedangkan samaada umno atau pas x cukup kerusi parlimen utk gubal/pinda perlembagaan negara.. jd kerajaan mana boleh gubal/pinda perlembagaan negara sesuka ati.. sbb dlm dewan rakyat ada kerajaan, ada pembgkang dan ada mcm2 parti..

apa yg umno ckp psl hudud sama sejibik dgn apa yg ahli parlimen pas dr.dzulkefly ckp, x caya tgk video penuhnya kat tvpas sini: 
umno dan pas masing2 x cukup 2/3 kerusi parlimen utk gubal/pinda perlembagaan jd hudud, jd camne nak buat hudud?
http://www.youtube.com/watch?v=Q-Qcpe...

sy sokong hudud tp PR ngaku hudud bukan agenda PR juga.. byk alasan d beri oleh mereka.. PR berjanji nak pertahankan perlembagaan sedia ada je.. nanti dah memerintah terikat pula dgn perjanjian dalam PR.. kat mlysia dua2 sama je x dpt buat hudud:

dulu PAS boleh la ckp nak hudud sbb dulu PAS x gabung dgn parti2 lain.. skrg bila dah gabung PAS sendri kata hudud bukan agendanya..

PAS dgn DAP dah bercerai lebih 3 kali tp boleh rujuk2 balik, tu yg pelik.. mula2 dlm APU, pastu cerai.. gabung lg dlm BA, cerai jugak.. skrg dlm PR plak.. 
akhirnya PAS sendri ngaku hudud bukan agenda PR:

http://www.youtube.com/watch?v=b6bk8z...

video penuh forum ulama' muda UMNO menerangkan hudud kepada chua soi lek & MCA.. bila PAS nak buat forum terangkan hudud pd DAP dan karpal pula?:
http://www.youtube.com/watch?v=DQ1mSp...

penerangan hudud ustaz khazan:
http://www.youtube.com/watch?v=D3vOEl...

penjelasan hudud antara pas dan umno di sidang DUN.. nampaknya terbukti hanya pas memutarbelit kenyataan kerajaan kononnya tidak mahu laksana hudud:
http://www.youtube.com/watch?v=graKlk...

dr maza nafi mahathir hina hudud setelah mendpt penjelasan dr tun sendri: 
http://drmaza.com/home/?p=1803

selain dr maza, ustaz kazim juga nafi mahathir hina hudud setelah mendpt penjelasan dr tun sendri:
http://www.anwaraidc.com/?p=27857

Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam bersabda:
"Tidaklah seseorang menuduh kepada orang lain dengan tuduhan fasiq atau kafir (tolak Islam), melainkan akan kembali kepada yang menuduh sekiranya yang dituduh tadi tidak sebagaimana yang dituduhkan." (Muttafaqun 'alaih)