Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Ahad, 28 April 2013

SOALAN YANG WAJIB ORANG-ORANG PAS JAWAB !!!


Tanye sorg bdak kat pakcik yg bktyap putih..Pakcik,nape mrah sgt kt UMNO?pe die bt kt pakcik?jwb si pakcik,UMNO kuat rasuah..

soalan yg sme di ajukn lg..jwpan pakcik UMNO mnolak Islam,mnolak agama..soalan k3 yg sme dtnye lg,jwpn pakcik,UMNO guna kroni..pakcik xdpilih jd ketua cwangan,sbb tu pakcik gram ngn UMNO..bdak tu mjelaskan,UMNO tak btpapepn kt pakcik..UMNO xdsalah papepn kt pakcik..mgkin d salah pn sglintir manusia d dlam UMNO..sume xlari dr ksilapan..xlari dr klalaian..bsgka bek kn bgus pakcik..ingt Allah byk2..mane yg slah,Dia akn tntukn

Yang membezakan kita cuma nafsu..yang merapatkan kita adalah akhlak..yang menjahanamkan kamu bukan UMNO..kamu sahaja berasa diri ujub,sama'ah,takbur dan bongkak..http://pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/2013/04/soalan-yang-wajib-orang-orang-pas-jawab.html

Sila bg pandangan yang secantik minda yg dikurniakan

PARA PEMIMPIM ULAMAK PAS MESTI MENJAWAB PERSOALAN ASAS INI DGN JUJUR & AMANAH.

sekiranya saudara benar-benar seorang yg masih beragama Islam dan beriman serta waras , sila jawab soalan-soalan yg berikut demi semata-mata mengharap keredhoan ALLAH, sekiranya saudara gagal menjawabnya, kembalilah ke pangkal jalan, semoga taubat saudara diterima oleh ALLAH.Amin.

SOALAN-SOALANYA:
Apakah tidak rosak aqidah keislaman dan gugurnya iman seseorang yg mengaku Islam serta boleh menyebabkan murtad jadi kafir harbi, apabila membiarkan, berdiam diri, menyokong dan bersekongkol utk memberikan kemenangan , dgn niat utk dijadikan pemerintah kpd umat, sedangkan mereka yg disokong itu terang-terang memperjuangkan perkara-perkara yg berikut? 

(1)MENGHINA ALLAH, kononya ALLAH DUDUK BERSILA LENTIK di atas makhluk bernama arasy, seolah-olah wujud keperluan bersama Tuhan dan makhluk. Fahaman ISBAT dahulu baru NAFI, sedangkan ulama'Salaf dan Khalaf-NAFI dahulu baru ISBAT.

(2) MENGHINA ALLAH;sengaja dgn niat memilih istilah/makna yg tidak layak bagi ALLAH seperti ALLAH SAMSING, MENCARUT, DUDUK, sedangkan ada banyak lagi istilah yg iindah, baik.bersopan, berakhlak yg paling layak boleh dinisbahkan seperti dilakukan oleh ulama khalaf. 


Sesungguhnya niat dgn sengaja menghina ALLAH, walaupun setelah ditegur, masih dilakukan, maka mereka ini adalah seburuk-buruk anak adam, Waimah iblis laknatullah pun masih memuliakan ALLAH, Na'uzubillah.

(3)MENGHINA ALLAH, yakni menghina/ merendahkan nama/kalimah ALLAH sama seperti makhluk, contohnya.Memberikan dgn kerelaan dan keredhoan tanpa apa-apa kecemburuan bila kalimah ALLAH diserahkan utk diguna pakai oleh MUSUH-MUSUH ALLAH yg amat pasti akan disekutukan dan dicemarkan serta disalahgunakan utk menyesatkan umat Islam dgn alasan yg paling amat bodoh yakni kononnya disertakan nasihat/syarat agar dijaga baik seperti benda dan barang dll. Waimah isteri dan anak perempuan sendiripun tidak rela diserahkan kpd musuh ALLAH, bagaimana pula wujud kesanggupan dan keredhoan pada kalimah maha suci ALLAH, sedangkan ia adalah satu-satunya yg paling , amat dan takterhingga utamanya berbanding anak dan isteri.

(4) MENGHINA NABI SAW, kononnya sebelum berumur 40 tahun, Baginda tidak ada kelebihan dari mat-mat di kg-kg dan samasekali tiada kaitan dan keperluan dgn umat sebelum dan sesudah kelahiran, inilah amat bertentangan dgn AL QURAN dan HADITH SHOHIH.

(5) MENGHINA NABI SAW, menafikan Baginda satu-satu nabi yg tidak dianugerahkan 'IRHAS' oleh ALLAH yakni keistimewaan anugerah ALLAH kpd semua nabi sebelum dilantik menjadi rasul.

(6)MENGHINA ALLAH dgn menjisimkan, menjirimkan, mempunyai arah, ruang dan tempat serta bersesuaian fahaman mu'tazilah dan samasekali bertentangan dgn ulama'salaf dan khalaf, yakni hakikatnya ALLAH WUJUD TIDAK BERTEMPAT DAN TAK PERLUKAN MAKHLUK SERTA BERSALAHAN DGN YG BAHARU.MengESAkan ALLAH, meliputi zat, sifat, af'al dan asmanya.

(7) MENGHINA NABI SAW, kononnya kegembiraan yg dizahirkan dgn MAULID baginda adalah bidaah dholalah sama taraf kaum kristian. Sedangkan maulidnya NABI SAW adalah turunnya AL QURAN yg boleh didengar, dibaca, ditulis, dihafal, difahami maksud , diamalkan oleh umat hingga akhir zaman demi kejayaan dunia dan akhirat.

(8)MENGHINA DAN MENENTANG AL QURAN DAN HADITH SHOHIH dgn mengalu-alukan dan meredhokan apa jua pertolongan dari syaitan-syaitan, Sedangkan tidak ada satu ayat pun di dalam AL QURAN DAN HADITH SHOHIH dan dhoif YG MEREDHOKAN.

(9)MENGHINA ALLAH DAN SEMUA PARA RASULNYA DAN KITAB-KITABNYA , Bersama berjuang dlm satu jemaah serta tidak menentang habis-habisan pejuang dan perjuangan terhadap LGBT; Lesbian(betina sex dgn betina)Gay(jantan sex dgn jantan)Bisexual(jantan dan betina-unisex)Transgender(tukar jantina sah nikah).Sesungguh umat-umat ini tidak diakui umat oleh Nabi SAW.Wallahu’alam.

(10)MENGHINA ALLAH, NABI SAW , AL QURAN dan HADITH SHOHIH, yakni berdiam diri jadi setan bisu terhadap sekutu, bab PLURALISMA di mana agama ISLAM tidak lebih darjatnya dari agama-agama kafir yg lain.Tidak ada satu ayat pun dalam Al Quran , Hadith, Ijma'ulama'Ahlul Sunnah WalJamaah yg mengakui Pluralisma dan samaratanya Islam dgn agama-agama kafir yg lain.

(11) MENGHINA ALLAH, NABI SAW, AL QURAN DAN HADITH dgn fahaman LIBERALISMA contohnya demi muhibbah dan mahabbah kebebasan beragama yakni ayahnya Islam, ibunya kristian, anak lelakinya budha, anak perempuannya hindu dan seterusnya serta tinggal dibawah satu bumbung rumah yg sama.

(12)MENGHINA ALLAH, NABI SAW, AL QURAN DAN HADITH SOHIH.kononnya negara Islam dan HUDUD lebih rendah taraf dan keperluan dari pemerintahan berteraskan demokrasi ala barat yakni negara berkebajikan.GUGURNYA NEGARA ISLAM DAN HUDUD.

(13) MENGHINA ALLAH, NABI SAW, AL QURAN dan HADITH SOHIH, dgn fahaman HAK ASASI MURTAD BAGI ORG ISLAM, contohnya perjuangan agar org Islam diiktiraf kemurtadannya di sisi undang-undang di samping diberi hak memilih agama, khasnya org MELAYU. Sesungguhnya seseorang Islam yg berusaha utk org Islam yg lain murtad, samalah dia berusaha utk dirinya dan keluarganya serta keturunan utk murtad.Na'uzubillah.

Penulis mengingatkan diri sendiri dan seluruh umat Islam yg layak mengundi di PRU13 kelak,
Dengan fikiran yg waras lagi beriman marilah kita sama-sama pertahankan aqidah keIslaman kita semua kerana sekiranya kita memenangkan pakatan rakyat di pru 13 kelak sesungguhnya kita sebenarnya memberikan kemenangan kpd musuh ALLAH dan kita meletak kehancuran kpd aqidah kita dan agama Islam serta seluruh generasi Islam yg akan datang.

Waimah setinggi 7 lapis langit sekalipun amalan baik kita, dgn kerosakan, kehancuran , kemusnahan dan kehilangan aqidah keIslaman serta tidak bersandarkan AQIDAH AHLUL SUNNAH WALJAMAAH, yakinlah sesungguhnya tiada sebesar zarrah pun nilaian amalan kita di sisi ALLAH di akhirat kelak, kecualinya tertolak semuanya, Na'uzubillah.

Sesungguhnya kita tidak akan mampu menipu ALLAH sebaliknya sebenarnya kita telah tertipu oleh iblis laknatullah serta mengundang kepada kemurkaan ALLAH YANG BERKUASA. Wallahu'alam. ALLAHU AKBAR.

Ilahi anta maksudi waridhoka matlubi.


Jangan sesekali membuat komen kalau tak tau fakta sebenar yang ke dua jangan menghina orang tak tentu pasal.. kita cakap yang hak je.. Rasullullah walau pun di baling dengan najis ade ke dia menyumpah yahudi yang baling dia..dalam quran pun Allah berpesan.".Berdakwahlah dengan bijaksana dan dan hasanah.."insya Allah cahaya islam tu akan menyinar juga..

1) How PAS expect to implement hudud laws with their position being the minority islamic party within PR. (as it stands today.. Pas 23seats vs. DAP 31seats + PKR 21 seats..) and DAP & PKR tolak hudud dgn terang & rasmi.. So.. Hadi expect to fight the for the hudud with those miserable 23 seats..

Nak tipu sapa. Tipu diri sendiri. So.. how do you describe the lie about perjuang hudud when Hadi sendiri TAHU PAS tak mampu laksana.. (Why do you think Hadi had to change his own infamous "Amanat Hadi" from negara islam to negara kebajikkan.)
Isn't it because PAS realised that PAS has not enough power to fight DAP & PKR.. untuk laksanakan hudud.

2) Why is PAS, sebagai sebuah party Islam, beria2 utk menjatuh kerajaan BN yg "Muslim Majority Government" utk ganti dgn PR yg "Muslim Minority Government".

p.s:- BN has 94 MP seats Muslim and PAS has only 23 MP seats Muslim in PR..
In what way PR is more islamic.
In what way the PAS 23 MP seats boleh menjamin kesinambungan dominasi muslim dalam kerajaan Malaysia when PAS is obvious Party minority in PR (kerusi parlimen PAS dalam PR.. tak sampai pun 1/3 kerusi parlimen PR.. and Hadi nak sembang hudud. and ko percaya.).. So.. Adakah Pemimpin PAS tipu ahli ATAU ahli PAS sememangnya kurang cerdik.

3) BN sebagai sebuah "Muslim Majority Government" dan berbekalkan penguasaan 95 kerusi parlimen Islam dalam BN telah berjaya mempertahankan dana kerajaan hanya utk Masjid dan BUKAN utk rumah ibadat agama lain, majoriti hampir 90% penjawat awam umat Islam, kuota Islam/melayu di IPTA, UiTM, MRSM, IKM, IKBN dan mcm2 lagi (aku pasti kita semua sedia maklum).. Itulah baru dinamakan strategi & ilmu politik..
Mampukah PAS mempertahankan seninambungan penguasaan Islam dalam kerajaan Malaysia yg buat masa ini adalah merupakan sebuah "Muslim Minority Government"..

seat PAS 23 vs. 31DAP + 21 PKR.. 23 kerusi PAS boleh pertahankan semua yg di atas? Mimpi di siang hari namanya tu..

Kalau kamu seorang Islam/Melayu.. Jujurlah pada diri dalam menjawab persoalan ini.. Ini bukan soalan politik.. ini soalan Agama Islam & Bangsa Melayu..

Bukan aku kata Hj Hadi tak bagus.. Cuma yg aku kata ialah.. sehebat mana pun Hj Hadi + semua pemimpin PAS.. kalau tak cukup penguasaan kerusi parlimen dalam Pakatan.. maka segala hak keistimewaan Islam/Melayu bakal terhakis..

Dalilnya :- Sekarang ni.. belum pun berkuasa.. Tony Pua (DAP) sudah berani mempersoalkan secara terbuka dalam Parlimen kenapa UMNO hanya beri dana kerajaan untuk Masjid.. Bila Ahli Parlimen UMNO keras membantah persoalan Tony Pua tu.. tiada seorang pun Ahli Parlimen PAS yg menegur Tony Pua dalam Parlimen.. Semua senyap.. Bukan Ahli Parlimen PAS tak hebat.. semuanya hebat2.. Tapi ini lah jadinya bila penguasaan kerusi parlimen Islam dalam PR tidak cukup dominan.........

4) So.. when PAS realise that PAS tak mampu utk laksana hudud dalam PR tapi tetap menjaja hukum hudud di ceramah2 PAS.. Adakah itu Retorik Berpolitik atau Retorik Beragama? Hati2.. Retorik Beragama dgn "Munafik" ada persama atau tidak.

5) Kenapa terdapat perbezaaan pada peruntukkan dalam "Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud)" Kelantan Dgn "Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hdud & Qisas) Terengganu 2002". Ringkasan Soalan.. Kenapa Hudud Kelantan & Hudud Terengganu berbeza? Pakai Quran lain2 ke.

6) Kenapa kedua2 PAS Kelantan & PAS Terengganu hanya gubal Enakmen Hudud & Qisas TAPI KENAPA KEDUA2 TAK diwartakan PENGUATKUASAAN Enakmen2 yg telah di luluskan DUN masing2. (p.s.: Kerajaan Pusat tak ada kuasa halang penguatkuasaan Enakmen2 undang Syariah tersebut ke atas umat Islam di negera masing2.. Enakmen2 Huduh Qisas tu sekadar utk buat show aje ke. Bukankah ini satu lagi Retorik Beragama.

7) Kenapa Kerajaan PAS Kedah pulak lansung tak gubal sebarang Enakmen Hudud & Qisas.. Tak berbunyi lansung di DUN Kedah... PAS Kedah pakai Quran yg lain lagi ke?

Sekali lagi jelas berlaku Retorik Beragama yg boleh membawa kepada kemunafikkan bila janji tak dapat ditunai. Janji Laksanakan Hudud BUKAN sekadar janji pilihanraya kepada pengundi aje.. Tapi janji pilihanraya utk laksanakan hudud juga melibatkan janji kepada Allah s.w.t. yg maha esa lagi maha mengetahui.. ULAMAK JENIS APA YG BERANI MUNGKIRI JANJI KEPADA ALLAH s.w.t.

Kenapa Kerajaan PAS Kedah lansung tak kuatkuasakan pembatalan lesen arak seluruh KEDAH terutama di Langkawi. Kenapa PAS Kelantan & PAS Kedah berbeza melaksanakan pelbagai hukum2 Islam ini. Quran lain2 ke.

9) Kenapa pimpinan PAS lansung tak jawab issue pecah Amanah berhubung..:-

a) Penyelewengan secara total kutipan Berjuta Ringgit "Tabung Memali" (Rujuk buku "Air Mata di Bumi Memali" yg ditulis oleh bekas activist hard core PAS.. Ini melibatkan Tabung Wang Amanah untuk Anak2 Yatim & Ibu Tunggal peninggal 14 org "Pejuang Hard Core PAS"..

b) Penyelewengan secara total dana Kohilal yg lebih 40juta Ringgit..

c) Duit Berjuta yg dikutip pada setiap ceramah & programme PAS.. Where, When & What have all that duit derma yg berjuta2 tersebut dibelanjakan? Dana derma ahli PAS tu di audit ke. atau ahli PAS tak boleh persoalkan takut dosa persoalkan integrity "Ulamak"..

10) "Tr. P.U. 4/2002
ENAKMEN KESALAHAN JENAYAH SYARIAH (HUDUD DAN QISAS) TERENGGANU 1423H/2002M.
BAHAGIAN IV"

"Seksyen 14. Liwat.

Liwat ialah suatu kesalahan yang merupakan persetubuhan di antara seorang lelaki dengan seorang lelaki yang lain atau di antara seorang lelaki dengan seorang perempuan selain daripada isterinya yang dilakukan di luar tabii iaitu melalui dubur."

DRP DEFINASI DI ATAS.. PERBUATAN SUAMI MEMASUKKAN ZAKAR KEDALAM DUBUR ISTERI BUKAN LIWAT. SO.. KALAU IANYA TIDAK TERMASUK DALAM PERBUATAN LIWAT.. ADAKAH PAS KATA IANYA HALAL.

11) Kemana perginya peruntukkan Kerajaan Pusat semenjak tahun 2000 & Kerajaan Pusat telah menyalurkan peruntukan melebihi RM2billion untuk Kelantan bagi menyelesaikan masalah bekalan air bersih.

Bermacam-macam bantuan dan pertolongan yang kerajaan pusat berikan untuk mengatasi masalah air di Kelantan, tapi sampai ke hari ini tak selesai-selesai lagi. Kenapa tak selesai dan kemana duit pergi.

I have given facts & NOT fictions.. Is it wrong? Why? You think we CANNOT highlight the wrongdoings of PAS's "Ulamak" leaders.. Why. Just because they are "Ulamak"..

PEMIMPIM PAS WAJIB JAWAB ALL 11 questions yg kat atas ni dulu.. Kalau ko lulus jawab soalan2 ni.. Baru la PEMIMPIN PAS layak utk timbulkan persoalan2 lain.. Kalau soalan2 ni pun tak lulus jawab..

Hakikatnya, kita org Islam/melayu tak perlu taksub kpd mana2 pemimpin.. Good leaders come and go & bad leaders pun come and go..

Berjuang perlu dgn strategi yg halus lagi BIJAKSANA.. We must fight with wisdom and not just with intelligence & perasaan.. bukan sekadar untuk sorak sana sorak sini..

RENUNG2KANLAH.. SALURKAN MANA2 BAKAT & ILMU YG ADA KPD JALAN YG LEBIH MEMBINA (CONSTRUCTIVE) BUKANNYA JALAN YG MENGHANCURKAN (DESTRUCTIVE).. InsyaAllahh....Bayangkan dengan jumlah 63 kerusi Parlimen daripada 222 kerusi, Nik Aziz sudah bayangkan kononnya 5 Mei Rakyat akan memilih kerajaan yang berlandaskan Syariat islam

Mabuk ke Nik Aziz ....? atau sudah nyanyok ke Duta Anwar ini bahawa satu ketika dulu Nik Aziz pernah mencabar DAP.....

"..bukan sahaja dalam manifesto, dalam Perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu.”

– Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

Tiba-tiba hari ini Nik Aziz mendakwa pada “6 Mei nanti seluruh negara akan merayakannya dengan tertubuhnya negara Islam sebenar

Tiada ulasan: