Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 29 April 2013

GEMPAR SAMBUNGAN CERITA MUSTAFA ALI TERSEBAR LAGI !!!!!

GEMPAR !!! RUPANYA RAKAMAN VIDEO MUSTAFA ALI BUKANNYA SATU SIRI RUPANYA BERSIRI-SIRI MARI LIHAT SIRI BERIKUTNYA
Alhamdulillah,Wahai setiausaha PAS dan seluruh ahli PARTI ISLAM PAS,apa nak ditakutkan HUDUD? Walaupun sabit,video,gambar,cctv dan dna bukan boleh, dihukum HUDUD bagi PENZINA ini.Demi keredhoan ALLAH,HUDUD perlu diperjuangkan utk diwartakan didalam undang-undang negara.Lebih 50thn pas telah berjuang utk negara Islam dan Hudud,setelah ALLAH tolong dgn dapatnya 5 negeri pada 2008,malangnya pas lupa janji dgn ALLAH. PRU 13 sanggup gugur negara Islam dan Hudud di dalam manifesto pakatan rakyat. Pas

Ya ALLAH,demi Maha Besar dan Maha Berkuasanya serta kasihmu kpd Nabi Muhammad SAW,berilah pertunjukmu kpd pas,dgn kekalahan yg paling memalukan mereka di PRU13 kelak,semoga memberi pengajaran kpd kami bahawa sesiapa yg mempermainkan janji dgnmu dan menipu dgn menggunakan namamu sesungguhnya mereka ini golongan yg dimurkai serta sentiasa berkekalan rugi di dunia dan di akhirat. Amin. ALLAHU AKBAR.

Alhamdulillah,Wahai saudara mustapha ali dan seluruh saudara islamku di dlm pas/pakatan rakyat. Semoga sudi membaca nasihat penulis kerana ALLAH,takutlah kerana ALLAH dan mohonlah keredhoaan ALLAH. 

Penulis memberi dalil mengapa paling,amat tidak menyokong mustapha ali dan tindakan pas berdiam diri, tidak bertindak demi keredhoan ALLAH dan juga demi maruah pas dan umat Islam khasnya di dlm pas. |

(1)Pertuduhan terhadap tertuduh amat berat sekira sabit pengakuan,bukti dan saksi di sisi ALLAH yakni hudud ialah hukuman MATI(direjam keduanya hingga MATI)

( 2) Tertuduh samasekali samada dgn lisan ataupun tulisan tidak pernah menafikan tuduhan terhadapnya kepada seluruh masyarakat umum hingga tulisan ini dibuat.

(3)Penulis meletakkan kesalahan ke atas tertuduh bersesuaian Ingatan Saidina ALI Karramallahu wajhah,jgn hanya meletakkan penghakiman kpd pembawa berita atau fitnah semata-mata tetapi tertuduh yakni punca berita atau fitnah juga perlu dipertanggungjawab dan diadili.

(4) Selagi tertuduh belum menafikan tuduhan, selagi itu kita berhak menutut penjelasan tertuduh demi merujuk perkara (3).

(5) Penulis menyokong bukti cctv,gambar dan video serta dna bukannya utk menHUDUD,mengQISAS,mengTA"ZIR,tertuduh tetapi bersesuaian dgn ijtihad karamah TGHA yg dipersetujui oleh ahl-ahlii pas yakni WAJIB mendedahkan sekiranya ada keburukan pemimpin yg meminpin umat,khasnya umat Islam demi menyelamatkan umat.

(6) Tertuduh enggan bersumpah menafikan tuduhan,Penulis semakin tidak bersetuju dgn tertuduh,sebab SAIDINA UTHMAN BIN AFFAN,pernah bersumpah di dlm masjid dihadap oleh para sahabat ketika menafikan pertuduhan terhadapnya.

(7) Wahai seluruh ahli pas/pakatan yg Islam,kalau dikumpul seluruh ahli pas,TGNA,TGHA serta tertuduh dibandingkan ilmu,keimanan,tawadhuk,takwa,tawakkal SAIDINA UTHMAN dgn kamu semua di sisi ALLAH umpama langit dgn bumi,layaknya. Wallahu'alam.

(8) Keperluan cctv,video atau gambar serta DNA amat bersesuaian dgn Hadith Nabi SAW,riwayat imam Ibnu Majjah, mafhumnya Nabi SAW pernah memberitahu sahabat ,tentang seorang penzina berserta dgn nama dan identitinya,tetapi tidak dapat dihukum REJAM sebab tak cukup bukti utk hudud. SAYUGIA diketahui setiap bukti yg diiktiraf oleh masyarakat boleh digunakan sebagai bahan utk menilai akhlak seseorang dan bukannya utk mengHUDUD.Tujuan Nabi SAW,utk umat mengetahui akhlak yg dituduh ditakuti akan terpilih menjadi seorang yg menjagai amanah bagi umat.

(9)Bagi Penulis tidak ada sebab tertuduh utk berdiam diri tidak bersumpah menggunakan nama ALLAH dalam isu video,malahan sebelumnya tertuduh pernah beb kali bersumpah semasa menjadi wakil rakyat menggunakan nama ALLAH utk berjanji UTK PERKARA AKAN DATANG (yg belum berlaku)bagi berlaku berlaku amanah dan adil. Tidakkah patut tertuduh bersumpah dgn nama ALLAH utk berlaku adil terhadap maruah pas,isteri,anak-anak,keturunan tertuduh? Penulis melihat di samping,cctv,video,gambar,dna,KEengganan utk bersumpah laknat menafikan tuduhan boleh dijadikan alat utk masyarakat dan umat bagi menilai seseorang pemimpin itu.

(10) Jgnlah hingga benarlah kata perpatah melayu BERANI KERANA BENAR,TAKUT KERANA SALAH.

(11)NATIJAHnya PAS bukan parti yg benar-beanr berjuang demi Islam dan mengharapkan keredhoaan ALLAH,bertambah bukti ditunjukkan ALLAH yakni LGBT, Kalimah ALLAH,pluralisma,Liberalisma,Hak asasi murtad,Penghinaan terhadap ALLAH dan Nabi SAW dan paling akhir isu video,pas bediam diri ,tidak bertindak menafikan malahan bersekongkol.Na'uzubillah.
(12)Demi ALLAH dan Rasulnya ,penulis paling amat bersetuju dan menyeru seluruh umat Islam yg akan mengundi di PRU13,bahawa haram lagi berdosa mengundi PAS/PAKATAN RAKYAT. Na'uzubillah. ALLAHU AKBAR.  

Tiada ulasan: