Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 30 Julai 2013

ISLAM AGAMA KU!!! PESANAN UNTUK DIRIKU DAN SAHABAT2 @PM SEMUA

Cinta Itu Indah.. Bila Berlandaskan Al-Quran Dan As-Sunnah.. Bila Tujuannya Kerana Allah.. Bila Matlamatnya Syurga Yang Barakah.. :)

JiKa engkau suDah mengenal ALLAH,
maka cukUplah ALLAH di hatimu,
WaHai hati, engKAu mengakui
mencintai ALLAH, sedangkan engKau
berMaksiat kepaDa-Nya,
wahai jiWa, bukankah seoRang pencinta
akan tunduk kepada yang diCintainYa??

Bangkitlah wahai pemuda dan pemudi Islam! Jiwa pemuda yg sepatutnya berkibar bak singa di padang pasir mjd kuncup kerana terjerat dgn percintaan.. Jiwa pemudi yg sepatutnya disirami dgn kesopanan dan kesolehan di dada mjd kotor dek cinta yg ternoda..

Antara nafsu dan iman, sering menjadi pilihan..antara Allah dan syaitan, penentu kekuatan iman.. antara dunia dan akhirat, dua2 kena seimbangkan.. andai nafsu, syaitan dan dunia semata-mata bermaharaja dalam diri, itu membuktikan betapa tandus dan kontangnya cinta kita terhadapNya..

Serahkan cintamu pada ALLAH, kelak, kau takkan kecewa..salurkan rindumu pada Rasulullah, nescaya kau akan merasa bahagia..suburkan sayangmu pada Ibu Bapa, pasti kau gembira melihat mereka..siramlah perasaan kasihmu pada Sahabat-sahabat yang mengalirkanmu ke jalan kebenaran..bersihkanlah HATImu untuk bertemu dengan sekeping HATI suci pilihanNya..Semoga berjumpa lagi Admin @PM nak pergi buat kerja nak cat rumah cari duit raya bye sahabat sahabat PM semua nak buat part time kejap cat rumah orang ...bye Assalamualaikum

Lailatul Qadar tanda manusia dikasihi Allah S.W.T

SALAH satu keagungan, keistimewaan dan kemuliaan Ramadan ialah satu malam penuh berkat yang lebih baik daripada seribu bulan.

Malam yang hanya muncul pada 10 hari terakhir Ramadan itu lebih dikenali sebagai Lailatul Qadar.

Rasulullah (SAW) sendiri memohon kepada Allah agar malam bersejarah yang penuh hikmah itu menemuinya.
Dalam hal ini, Rasulullah (SAW) pernah bersabda bermaksud: ?Sesungguhnya bulan ini (Ramadan) datang kepada kamu, dalamnya ada malam di mana amalan ibadat yang dilakukan pada malam itu lebih baik dan lebih besar ganjarannya daripada amalan selama seribu bulan. Sesiapa yang kehilangan malam itu, sesungguhnya dia kehilangan semua kebaikan. Dan tidak akan kehilangan semua perkara itu, kecuali orang yang diharamkan (tidak mendapat petunjuk) daripada Allah. - (Hadis riwayat Ibnu Majah)

Dalam satu hadis lain, Rasulullah (SAW) bersabda maksudnya: ?Sesiapa yang beribadah pada Lailatul Qadar dengan penuh keimanan dan pengharapan kepada keredaan Ilahi, nescaya dia akan diampuni segala dosanya yang lampau. - (Hadis riwayat Muslim )

Keistimewaan Lailatul Qadar diserikan lagi penurunan wahyu al-Quran untuk pertama kalinya kepada Rasulullah sewaktu baginda berada di Gua Hira. Selepas itu al-Quran mula diturunkan secara berperingkat-peringkat dan beransur-ansur selama lebih kurang 23 tahun iaitu 13 tahun di Makkah dan 10 tahun lagi di Madinah al-Munawwarah. Peristiwa bersejarah penurunan al-Quran diabadikan Allah dalam helaian al-Quran.
Antaranya firman Allah bermaksud: "Sesungguhnya Kami menurunkan (al-Quran) ini pada Lailatul Qadar. Dan apa jalannya kamu dapat mengetahui apa dia kebesaran Lailatul Qadar". Lailatul Qadar itu lebih baik daripada seribu bulan. Pada malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Tuhan mereka kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun berikut). Sejahteralah malam (yang berkat itu) hingga terbit fajar. - (Surah al-Qadr, ayat 1-5).

Jelas daripada mafhum ayat suci di atas bahawa Lailatul Qadar akan muncul pada setiap Ramadan sebagai anugerah Ilahi dan rahmat Allah yang hanya dikhususkan kepada umat Nabi Muhammad.

Malam yang penuh bersejarah itu dinilai sebagai malam yang lebih baik dan lebih banyak ganjarannya daripada seribu bulan.

Ulama bersepakat bahawa Lailatul Qadar berlaku pada Ramadan.
Begitu juga mereka bersepakat malam itu berlaku pada 10 malam terakhir Ramadan.

Namun mereka berselisih pendapat mengenai malam ke berapa daripada 10 malam terakhir itu. Pendapat yang masyhur menyatakan bahawa Lailatul Qadar berlaku pada malam ke-27 Ramadan. Sehubungan itu, Rasulullah pernah bersabda yang maksudnya: "Barang siapa yang ingin mendapatkan Lailatul Qadar, dia hendaklah mencari pada malam ke-27." - (Hadis riwayat Ahmad)

Ada juga riwayat lain yang mengatakan malam mulia itu berlaku pada malam-malam ganjil 10 hari terakhir.

Walau apapun harinya, yang pentingnya pada malam itu Allah menurunkan rahmat, limpahan kurnia dan keampunan-Nya kepada hamba-Nya yang melaksanakan ibadat puasa dengan penuh keimanan.

Kelebihan Lailatul Qadar tentu tidak akan dianugerahkan kepada sebarangan orang dan tidak pula diberikan kepada orang yang ibadahnya hanya pada malam tertentu saja dalam Ramadan.

Akan tetapi fadilat malam mulia itu akan menyinari orang yang benar-benar ikhlas, khusyuk dan istiqamah dalam mempertahankan nilai keIslaman dalam setiap tutur kata, perilaku, akhlak, ibadat dan kegiatan sehariannya.

Hadirnya malam penuh berkat itu akan dinantikan dan disambut dengan penuh keyakinan dan keimanannya, sekali gus melayakkan dirinya termasuk dalam kelompok orang yang dilimpahi kenikmatan syurga dan kebahagiaan abadi.

Menurut sejarah Islam, Lailatul Qadar pertama kali menemui Rasulullah (SAW) ketika baginda sedang khusyuk menyendiri di Gua Hira, bermuhasabah dan merenung diri sendiri dan masyarakat sekeliling. Tidak berapa lama kemudiannya, datang al-Ruh al-Amin iaitu malaikat Jibril membawa bersama wahyu Ilahi untuk membimbing baginda sehingga berlakulah perubahan secara menyeluruh dalam setiap detik dan perjalanan hidupnya.

Ia juga membawa perubahan kepada detik dan perjalanan hidup umat manusia sejagat.

Selanjutnya, Lailatul Qadar adalah satu kurniaan Ilahi yang dianugerahkan oleh Allah kepada Rasulullah (SAW) dan umatnya sebagai tanda kasih sayang-Nya dan rahmat-Nya yang menyeluruh.

Justeru, amal kebajikan seseorang hamba Allah pada malam itu adalah lebih baik daripada amal kebajikan yang dilakukan selama seribu bulan. Lebih-lebih lagi, apabila dibanding dengan umur nabi dan umat terdahulu.

Usia baginda dan umatnya adalah pendek.

Contohnya, Nabi Nuh dikurniakan Allah umur selama 950 tahun. Maka, Lailatul Qadar adalah kurniaan sangat besar nilainya bagi umat Nabi Muhammad SAW. Ini kerana lamanya waktu seribu bulan apabila dihitung dalam kiraan tahun ialah selama 80 tahun lebih. Tambahan pula, angka itu jauh lebih banyak berbanding dengan umur umat Nabi Muhammad saw yang rata-ratanya dalam sekitar 60 tahun saja.

Kerana keutamaan inilah, Rasulullah (SAW) amat menganjurkan umatnya agar mencari dan seterusnya mendapatkan Lailatul Qadar yang penuh keberkatan.

Dalam hal ini, memadailah Rasulullah (SAW) sebagai model yang menampilkan teladan terpuji untuk diikuti oleh umat Islam seluruhnya dalam menghidupkan malam-malam terakhir Ramadan. Ini dilakukan dengan melaksanakan iktikaf dan membangunkan keluarganya agar lebih meningkatkan amalan ibadat pada malam hari.

Rasulullah (SAW) juga tidak mendekati isteri-isterinya dengan tujuan memperbanyakkan amal ibadat dalam masjid seperti solat Tahajud, solat Witir, solat Tarawih, berzikir kepada Allah serta membaca dan tadarus al-Quran.

Baginda juga sentiasa memanjatkan doa ke hadrat Ilahi. Antara doa yang sering baginda baca ialah doa bermaksud: "Wahai Tuhan kami! Anugerahkanlah kepada kami kebajikan di dunia dan juga kebajikan di akhirat serta peliharakanlah kami daripada seksaan api neraka yang pedih."

Doa yang dilafazkan itu bukan sekadar satu permohonan untuk memperoleh kebajikan dunia dan kebajikan akhirat saja, malah untuk memantapkan lagi langkah dan kesungguhan agar dapat meraih kebajikan yang dijanjikan Allah. Ini kerana doa itu sendiri membawa maksud satu permohonan yang penuh tulus dan pengharapan, di samping disusuli dengan usaha melipatgandakan amal ibadat yang mendekatkan diri kepada Allah.

Selain itu, setiap Muslim dianjurkan agar bertaubat dan memohon ampun kepada Allah daripada sebarang kesalahan dan dosa.

Tambahan pula, setiap manusia pada dasarnya tidak akan terlepas daripada kealpaan dan seterusnya melakukan kesalahan yang dilarang Allah.

Isnin, 29 Julai 2013

GEMPAR!!ZAHID HAMIDI DI HERDIK DAN DIKATAKAN RASIS !!!!

PELIK TAK PELIK Bayangkan apabila filem sejarah 13 Mei 'Tanda Putera' yang memperlihatkan kekejaman DAP membunuh orang Melayu dilarang dan dibantah penayangannya, namun apabila filem 'The New Village' yang tiba-tiba mengangkat KOMUNIS menjadi hero Tanah Melayu terus melepasi tapisan filem dari FINAS malah lebih pedih apabila tarikh tanyangannya adalah pada bulan kemerdekaan. Apa motif yang cuba disampaikan oleh orang Cinabeng ini? Nak menunjukkan yang pengganas komunis BAIK?? Bunuh penjajah yang kononnya orang MELAYU?? Ptuihhh Cinabeng!!!

Boleh pulak buat filem sejarah komunis yang membunuh dan menyeksa askar Melayu. Mana pulak puak Cinabeng ini dapat akal haram jadah buat filem pesong sejarah macam ni? Tak lain tak bukan mesti kerja Chin Peng, Kit Siang, Kuan Yew yang merupakan antara pemimpin KOMUNIS yang masih hidup. Dana buat filem?? Cinabeng kan semua kaya-kaya... Setakat duit 5juta buat filem tak ada masalah...

Aku juga percaya kalau lepas ini mesti ada puak Cinabeng yang meroyan sebab Zahid Hamidi batalkan tayangan filem ini. Atau lebih tidak memeranjatkan aku adalah, puak Cinabeng ini mesti jual CD filem haram jadah ni kat kedai-kedai CD milik Cinabeng. Tak percaya? KDN boleh pergi buat sport check. Check kasi habis, mana tau untung nasib badan boleh jumpa CD cetak rompak dan CD lucah.

Biarlah orang nak kata RASIS ke apa ke, yang penting sejarah Malaysia jangan berani diubah-ubah!

CONFIRM melalak Cinabeng kurafat kat Malaysia ni lebih-lebih lagi yang ada kaitan dengan komunis zaman penjajahan Jepun satu masa dulu. Menteri KDN, Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi telah mengeluarkan arahan tegas beliau supaya filem berunsur komunis dan pemecah belah hubungan antara kaum DIHENTIKAN dengan serta merta dan akan dikaji semula isi filem tersebut walaupun telah melepasi tapisan dari FINAS sendiri. 

Terbaiklah Zahid Hamidi! Ini barulah MENTERI namanya!

Aku sokong sangat-sangatlah pasal ketegasan Menteri KDN baru ini yang nampaknya memang sah ada TELOR tak macam yang sebelum ini. Ops! 

Nak kata Zahid Hamidi RASIS?? Aku lagi 1000 kali ganda RASIS dari Ahli Parlimen Bagan Datoh ni. Pedulik apa aku dengan orang Cinabeng. Bukan dia yang bagi aku makan selama ni. Bukan juga dia yang bagi rezeki kat aku selama aku hidup ini. Ada dia nak tolong orang Melayu? Lagi nak jahanamkan orang Melayu ada laaa....

Heboh apabila filem 'The New Village' mendapat kelulusan dengan senang walaupun perang psikologi mereka ingin membina persepsi bahawa KOMUNIS di Tanah Melayu satu masa dahulu adalah HERO, manakala Rejimen Askar Melayu adalah pengkhianat tanah air sendiri.

Siapa-siapa yang tak tau apa makna 'The New Village' tu baik pergi tengok sendiri kawasan penempatan semula orang Cinabeng yang majoritinya adalah KOMUNIS di kawasan kampung-kampung Melayu. Nama tempat bekas KOMUNIS ini kita panggil 'Kampung Baru Cina'. Contoh paling dekat adalah di Sekinchan, dahulunya adalah kem penempatan semula bekas pengganas KOMUNIS yang diberi keampunan oleh Sultan Selangor dan diberi peluang kedua atau 'Second Chance'. Sejarah nya boleh lihat di SINI.


BOIKOT BARANG CINA-BUY CHINESE LAST-ASAL BUKAN CINABENG

NOH OMAR:AMANAH YANG BERAT NAMUN BELIAU SEDIA MEMEGANG AMANAH DENGAN SEBAIK MUNGKIN UNTUK BN !!!


SEKALAUNG UCAPAN TAHNIAH buat DS Noh Omar kerana mendapat kepercayaan menerajui Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor yang baru


Semalam Admin @PM ada terbaca cerita yang beliau menyatakan jawatan baharu yang disandangnya itu sebagai amanah berat dan bukannya sesuatu untuk dibangga-banggakan oleh yang demikian marilah kita sama sama membantu Beliau menjayakan Misi membongkar penyelewengan Pakatan Rakyat di Selangor mudah mudahan kita akan berjaya menawan Selangor kembali pada PRU14 yang akan datang.

Beliau mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri merangkap Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak atas kepercayaan untuk beliau menerajui UMNO Selangor.

Noh, yang juga anggota Parlimen Tanjung Karang, berkata demikian selepas majlis penyampaian bantuan RM1.1 juta kepada 18 sekolah menengah dan rendah, 120 surau dan 28 masjid di kawasan parlimennya pada majlis berbuka puasa di Sungai Burong, Tanjung Karang.

"Barisan Nasional kena rapati rakyat dan terus berusaha yakinkan mereka bahawa Barisan Nasional lebih baik daripada pakatan rakyat," tegasnya.

Menurutnya, antara isu yang akan terus diberi perhatian untuk tindakan lanjut ialah penstrukturan semula industri air di Selangor.

Dalam pada itu, Noh berkata beliau telah turun ke 20 bahagian UMNO di Selangor untuk merapatkan hubungan dan mengukuhkan perpaduan dengan pemimpin parti.

"Ini kerana tidak ada kejayaan tanpa kekuatan, dan tidak ada kekuatan tanpa perpaduan," katanya

Ahad, 28 Julai 2013

Filem The New Village Mengangkat Komunis Sebagai Pejuang Kemerdekaan?@Najib Razak

WP_000484

Tiba-tiba sahaja muncul kontroversi filem The New Village arahan Wong Kew-Lit. Kontroversi ini berkisar kepada dakwaan bahawa filem ini cuba mengagung-agungkan komunis secara tersirat. The New Village khabarnya dirancangkan sebagai sebuah filem berbentuk epik – yakni rakaman sejarah negara.

Malangnya permulaan filem ini jelas menganggungkan komunis apabila menulis “Sesama peperangan anti-penjajahan Brtish.” Secara simboliknya ia membawa maksud Komunis adalah pejuang kemerdekaan negara. Berdasarkan video klip pembukaan ini jelas 

Pengarah Filem mempunyai niat mengangkat martabat perjuangan komunis daripada perjuangan idelogi kepada perjuangan kemerdekaan.

The New Village
Filem yang memaparkan kisah yang berlaku pada 1949, dimana Tanah Melayu ketika itu diisytihar darurat setelah peperangan berlaku antara pentadbiran tentera British dengan Parti Komunis Malaya. Seramai 500,000 penduduk Cina telah dipindahkan di 480 kem di seluruh Semenanjung Tanah Melayu untuk membendung aktiviti komunis. Akta Perkampungan Baru 1949 yang telah diwujudkan selama 40 tahun menceritakan bagaimana keluarga Hakka menjalani rutin harian mereka setelah British mengisytiharkan darurat. 
Klasifikasi: NAGenre: SejarahTarikh Tayangan: 22 Ogos 2013Bahasa: MandarinPengedar: GSC MOVIESPengarah: Wong Kew-LitPelakon: Lenna Lim, Kevin Soo, Teh Young, Kevin Soo, Jeff Chin, Khor Ewe Pin, Sam Chong, Bernard Hiew, Hui MeiTrailler: http://www.cinema.com.my/movies/movie_contents.aspx?search=2012.8286.newvillage1949.15490&section=trailer
Filem ini sepatutnya dibuat berlandaskan sejarah. Ia sepatutnya menjadi satu titik penting dalam memberi maklum kepada generasi muda cina mengenai kejahatan ideologi komunis dan sikap tentera komunis sendiri yang sebenarnya lebih kejam daripada tentera British.

Pengarah The New Village tidak faham antara perjuangan kemerdekaan iaitu membebaskan Tanah Melayu dari penjajahan dengan perjuangan menegakkan ideologi komunis di Tanah Melayu. Penduduk peribumi Tanah Melayu tidak pernah merestui perjuangan menegakkan ideologi komunis yang berkiblatkan Peking. Tapi apa hendak buat, Timbalan Presiden Parti Islam se-Malaysia pun anggap komunis pejuang kemerdekaan. Malangnya tiada siapa persoalkan apakah kelulusan Mat sabu untuk membuat tafsiran sedemikian.
Komunis bukan pejuang kemerdekaan kerana majoriti pejuangnya adalah dari Tanah Besar China bukannya penduduk asal atau pribumi Tanah Melayu. Hakikat bahawa majoriti orang Melayu sendiri ketika itu menolak komunis menunjukkan mereka tidak diiktiraf sebagai pejuang kemerdekaan.

Malangnya, filem ini dibuat bagi menyusup minda penonton secara halus bahawa komunis adalah pejuang kemerdekaan negara. Niat tersebut bukan sahaja jelas pada intro filem ini sahaja. Penggunaan bahasa Mandarin bukannya bahasa kebangsaan dalam filem ini juga mengukuhkan lagi prasangka orang ramai kepada filem ini.  Ini filem orang Cina Malaysia untuk mengangkat kaum cina yang menjadi tentera komunis di Tanah Melayu.

Sejarah Kampung Baru

Mengikut sejarah, KAMPUNG BARU dibuka semasa Darurat dari 1948 hingga 1960 sebagai strategi ketenteraan menentang Komunis di bawah Rancangan Briggs. Pada zaman Komunis bermaharajalela di Tanah Melayu mereka mendapat banya bantuan makanan dan perubatan daripada orang Cina yang tinggal di kampung-kampung, pinggir bandar dan berhampiran hutan.

Ada antara orang Cina ini merupakan simpati kepada perjuangan komunis atas dasar negara asal. Ada pula yang terpaksa membantu komunis kerana takut diseksa dan dibunuh.

Rancangan Briggs dilancarkan oleh Sir Henry Gurney di Persekutuan Tanah Melayu pada pertengahan tahun 1950. Pengarah operasi yang bertanggungjawab ialah Leftenan Sir Harold Rowdon Briggs. Ini merupakan tindakan oleh kerajaan jajahan British untuk menyekat bekalan makanan serta ubat-ubatan daripada berjaya sampai ke tangan Parti Komunis Malaya yang pada masa itu berniat menguasai Persekutuan.

Antara tindakan yang dijalankan ialah dengan memindahkan penduduk Cina dari kawasan-kawasan terpencil yang bertaburan dan menempatkan mereka di kawasan penempatan semula atau di Kampung Baru. Rancangan itu merangkumi pemindahaan penduduk Cina dari kawasan-kawasan terpencil yang bertaburan dan menempatkan mereka di Kampung Baru seperti di Jinjang supaya tidak diugut oleh Min Yuen untuk memberi maklumat dan bekalan makanan serta ubat-ubatan. Tujuannya semata-mata untuk melumpuhkan kegiatan Min Yuen.

Kampung-kampung baru ini dipagar dengan kawat berduri serta dikawal oleh pasukan keselamatan. Penduduk Kampung Baru diberi banyak kemudahan seperti pendidikan, perkhidmatan kesihatan, tempat tinggal serta bekalan elektrik dan air paip.
Jumlah penduduk yang terbabit dalam rancangan ini adalah seramai 470,509 orang yang ditempatkan di 440 buah kampung baru. Persatuan Cina Malaya (MCA) yang ditubuhkan pada tahun 1949 banyak membantu usaha kerajaan menempatkan semula orang Cina.Seramai 500,000 penduduk Cina telah dipindahkan di 480 kem di seluruh Semenanjung Tanah Melayu untuk membendung aktiviti komunis.

Perak adalah negeri dengan bilangan terbanyak Kampung Baru Cina iaitu 134 buah berbanding negeri lain seperti Johor (84 buah) dan Pahang (55 buah). Antara ciri struktur dan fizikal Kampung Baru Cina adalah jalan grid yang seragam dan saiz kawasan rumah yang umumnya sebesar 60 x 80 kaki persegi (18 x 24 meter persegi). Kampung itu juga ditempatkan berdekatan dengan kemudahan awam dan berjauhan dengan laluan masuk dan keluar utama.

Dari segi demografi, terdapat sekurang-kurangnya lima negeri iaitu Selangor, Pahang, Pulau Pinang, Perlis dan Terengganu dengan lebih 90 peratus penghuni kampung baru terdiri daripada masyarakat Cina.


Baca seterusnya : di sini

Sabtu, 27 Julai 2013

MAKSIAT,PUSAT HIBURAN: SELANGOR BILA NAK CONTOHI JOHOR !!!!

Selepas satu, satu lagi tindakan drastik yang dilakukan bagi membanteras budaya sosial yang sudah tidak dapat dikawal lagi di negeri Johor Darul Takzim. Johor yang majoriti penduduknya adalah orang Melayu yang beragama Islam dilihat menyambut baik tindakan MB Johor.

Sekalung ucapanTahniah Datuk Seri Hj. Mohamed Khaled Nordin!!

Rakyat Selangor masih menunggu sejak dari 2008 lagi bagi negeri yang dipimpin oleh pakatan haram DAP-PKR-PAS yang kononnya membawa satu pentadbiran ke arah yang lebih Islamik di Malaysia. Satu kerajaan negeri yang membawa kepada kebajikan rakyat berpandukan kepada prinsip-prinsip Islam yang telah termaktub. Yang juga bermakna tiada benda-benda 'lagha' seperti pusat hiburan, pusat judi, pusat urut, serta pusat-pusat Chinadoll. Namun sehingga kini semuanya hanyalah angan-angan Mat Sabu.

Fokus pada negeri Selangor yang ditadbir oleh PKR. Sebelum tahun 2008, didalam manifestonya katanya akan menutup kilang arak di Shah Alam, akan menutup pusat urut di sekitar Selangor, tidak akan memberi lesen hiburan kepada pusat hiburan di Selangor dan bermacam-macam lagi tapi hingga kini, 2013 apa yang terjadi?Janji tinggal janji. Inilah yang dinamakan 'JANJI DI CAPATI'.

Apa yang kerajaan negeri kebajikan pakatan dah lakukan? Adakah kilang arak di Shah Alam sudah ditutup?

Adakah pusat urut banyak yang tidak beroperasi? Adakah pusat hiburan, judi semakin berkurang?

Itu semua hanya mimpi Khalid yang terlena dalam press conference.......

Sejak Selangor diambil alih oleh Khalid Gagap, kilang arak masih gagah berdiri tegak ditempat asal. Pusat urut makin bertambah bagai cendawan tumbuh lepas hujan. Pusat judi jangan cakap, dari sekecil-kecil kedai judi tidak kira Magnum atau Toto, sehinggalah kepada sebesar-besar kedai. Contoh paling dekat adalah di Sekinchan, pusat judi ekor bersebelahan dengan Pejabat DAP Sekinchan. Senang nak pantau katanya.

Aku masih tertunggu-tunggu jugak apa yang Selangor nak buat pasal rumah urut dan pusat judi ni? Di Shah Alam baru-baru ini dalam bulan Ramadhan juga, ada penganjur pusat hiburan tidak menghormati bulan Ramadhan dengan penganjuran tarian bogel di sekitar Setia Alam. Dengan muzik yang membingitkan telinga berjaya mengganggu imam dan makmum untuk mengerjakan solat terawikh yang jarak antara pusat hiburan dan surau hanya 1km. Adakah ini digelarkan menghormati agama lain??

Rakyat yang prihatin sudah ramai yang bising tentang perkara ini namun tiada sebarang tindakan pun yang diambil oleh PBT. Sebab apa? Ya! Atas arahan Menteri Besar Selangor, pusat hiburan ini tidak ada apa-apa kesalahan, yang menjadi kesalahan adalah surau tersebut. Kenapa surau itu dibina dekat dengan pusat hiburan? Antara alasan yang diterima.....

Habis apa bezanya pentadbiran pakatan di Selangor dan BN di Johor? Nampaknya kerajaan Johor di bawah BN lebih Islamik dari Selangor. Lebih Islamik dari Pulau Pinang.

Bila Khalid Gagap nak gempur pusat hiburan sekitar Puchong, Petaling, Klang dan Hatyai sekinchan termasuk Disco di skinchan dan Pub di one Plaza Kuala selangor???

KDN MENGENAL PASTI DAN MEMPUNYAI MAKLUMAT LENGKAP PEMIMPIN POLITIK YANG MEMBUKA JALAN KEPADA GERAKAN SYIAH DI NEGARA INI

KEMENTERIAN DALAM NEGERI Akan mengambil tindakan tegas terhadap mana mana individu termasuk pemimpin politik dan pertubuhan yang masih mengamalkan Ajaran Syiah menurut Datuk Zahid Hamidi ketika Admin @PM baca di Sinar Harian semalam,

sehubungan itu juga dikatakan Menteri berkenaan ,Datuk Seri Zahid Hamidi berkata tindakan akan diambil sekiranya ada laporan daripada Majlis Agama Islam Negeri Negeri atau Pertubuhan pertubuhan bukan Kerajaan Islam serta Jakim.


Menurut laporan yang disiarkan di Sinar itu lagi Admin @PM amat tertarik dengan kenyataan beliau yang berbunyi ''KDN TURUT MENGENAL PASTI DAN MEMPUNYAI MAKLUMAT LENGKAP PEMIMPIN POLITIK YANG MEMBUKA JALAN KEPADA GERAKAN SYIAH DI NEGARA INI'' kata Datuk Zahid Hamidi lagi didalam sidang Media selepas  Majlis Berbuka Puasa dan penyampaian Zakat Perniagaan PNMB pada 25 julai 2013

Menurutnya lagi ''Kalau Pemimpin Parti berkenaan hendak menafikannya lagi (penglibatan dengan Ajaran Syiah) dalam kempen Parti ,silakan.Tetapi mereka mesti istiharkan diri mereka dan jangan berselindung daripada mana mana fahaman  selain daripada Al- Sunnah Wal Jamaah,''katanya.

PM begitu teruja membaca penutup ucapan beliau pabila beliau menegaskan ''KDN dan Agensi agensi lain termasuk Polis DIraja Malaysia,jabatan Pendaftaran Pertubuhan dan Jabatan Imegresen akan meningkatkan pemantauan terhadap kegiatan itu,dengan itu tidaklah kita risau sangat dengan penguatkuasaan ini semoga Syiah dapat dibendung dengan ketegasan dari pihak berkuasa.

Jumaat, 26 Julai 2013

Senarai semua Ketua perhubungan UMNO,6 negeri dapat Ketua Perhubungan UMNO baharu

Berikut senarai Ketua Perhubungan UMNO dan Timbalan Ketua Perhubungan UMNO yang diputuskan pada mesyuarat Majlis Tertinggi parti hari ini:

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pelantikan Ketua Perhubungan UMNO yang baharu bagi enam negeri.

Perlis:

Pengerusi - Datuk Seri Shahidan Kassim

Timbalan - Wan Azlan Man

Kedah:

Pengerusi - Datuk Mukhriz Mahathir

Timbalan - Datuk Ahmad Bashah Hanipah

Kelantan:

Pengerusi - Datuk Mustapa Mohamed

Timbalan - Datuk Dr. Awang Adek Hussain

Terengganu:

Pengerusi - Datuk Ahmad Said

Timbalan - Datuk Seri Idris Jusoh

Pulau Pinang:

Pengerusi - Datuk Zainal Abidin Othman

Timbalan - Datuk Dr. Hilmi Yahaya

Perak:

Pengerusi - Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir

Timbalan - Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah

Pahang:

Pengerusi - Datuk Seri Adnan Yaakob

Timbalan - Datuk Mohd Sharkar Shamsuddin

Selangor:

Pengerusi - Datuk Seri Noh Omar

Timbalan - Datuk Abdul Shukor Idrus

Wilayah Persekutuan:

Pengerusi - Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor

Timbalan - Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin

Negeri Sembilan:

Pengerusi - Datuk Seri Mohamad Hassan

Timbalan - Datuk Seri Shaziman Mansor

Melaka:

Pengerusi - Datuk Idris Haron

Timbalan - Datuk Ahmad Hamzah

Johor:

Pengerusi - Datuk Seri Mohamad Khaled Nordin

Timbalan - Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad

Sabah:

Pengerusi - Datuk Seri Musa Aman

Timbalan - Datuk Salleh Tun Said Keruak

Isu Syiah: Nikah mutaah tak hormati wanita Dan amat di Larang Agama kita

BAHAYA MUTAAH YG DIAMAL SYIAH....Tetapi golongan tanpa ilmu sering menggunakan alasan demikian, yang jelas cetek ilmu pengetahuan berkaitan agama. Nikah mutaah berlangsung tanpa wali dan akad dan ini tidak sah selama-lamanya”


Sesungguhnya Rasulullah SAW melarang nikah mutaah dan memakan daging keldai jinak pada perang Khaibar.” (HR. Bukhari 5115, Muslim 1407). Hadits Sabrah bin Ma’bad Al-Juhani.

Nikah mutaah yang diamalkan dalam ajaran Syiah jelas tidak menghormati kaum wanita juga hak-hak mereka dalam perkahwinan.
ini kerana konsep pernikahan tersebut membenarkan seseorang lelaki menikahi wanita dalam tempoh tertentu sesingkat satu malam hanya dengan menyediakan mahar dan juga menyatakan tempoh.

“Dari segi hukum Islam, nikah mutaah adalah haram kerana boleh diibaratkan sebagai kahwin kontrak. Apabila wanita boleh dikahwini dan diceraikan dengan mudah, maknanya wanita tidak dihormati.

“Sedangkan dalam perkahwinan, suami perlu bertanggungjawab kepada isteri, bukan semata-mata untuk memuaskan nafsu saja,”

USTAZ KAZIM ELYAS:SYIAH PERLU DIBENDUNG

SHAH ALAM – Kerajaan dan pihak berkuasa agama perlu melaksanakan penguatkuasaan terhadap penyebaran Syiah dalam kalangan rakyat Malaysia kerana ia diwartakan haram di negara ini.

Pendakwah, Ustaz Mohd Kazim Elias berkata, setiap perkara yang diwartakan adalah undang-undang maka ia perlu dilaksanakan.

Menurutnya, jika tidak berbuat demikian, kita tidak akan dapat mencegah penularan Syiah di negara ini.

“Penguatkuasaan perlu untuk membendung penularan Syiah dan mendekati golongan yang berani mengisytiharkan mereka mengamalkan Syiah. Syiah adalah agama yang menarik orang sebab banyak perkara yang dalam agama mereka ‘dilonggarkan’.

“Oleh itu, ia menjadi penyebab untuk menarik orang muda kepada Syiah seperti perkahwinan mutaah. Mereka juga memudahkan ibadat antaranya tidak ada sembahyang, hanya boleh solat jamak setiap kali keluar rumah sahaja,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kaedah berkesan untuk kekang Syiah di negara ini.

Mohd Kazim berkata, Syiah mempengaruhi orang muda dan yang tidak berilmu menyebabkan mereka seronok apabila Islam dibuat dalam bentuk mudah.

“Ia menarik orang ramai dan kita perlu membendung perkara ini. Kita berpegang kepada Ahli Sunnah wal Jamaah dan setelah 57 tahun negara kita merdeka, kita tidak mempunyai masalah.

“Di negara lain masyarakat Islam berpecah kerana perbezaan mazhab. Di Malaysia tidak ada perbezaan mazhab,” katanya.

Bagaimanapun katanya, perbezaan ideologi agama dimasukkan ke dalam masyarakat Malaysia, mereka akan bergaduh.

“Apabila kita import fahaman luar dan bawa ke dalam budaya Melayu ia akan menjadi perpecahan dahsyat seperti negara lain,” katanya.

BERKUATKUASA HARI INI SENARAI BARANG KAWALAN INI AKAN DIPANTAU LEBIH 150,000 LEBIH ANGGOTA SKUAD PEMANTAU

Antara barangan harga terkawal itu ialah :
1-Ayam hidup, 
2-Ayam standard, 
3-Ayam super, 
4-Daging lembu tempatan, 
5-Daging kerbau import 
6-Telur ayam gred A, B dan C.
7-Kubis bulat import, 
8-Cili merah,
9-Tomato, 
10-Kelapa biji,  
11-Bawang merah kecil, 
12-Ubi kentang import
13-ikan kembung
Senarai Skim Kawalan Harga Musim Perayaan Hari Raya Puasa 2013 bagi 20 jenis barangan harga terkawal mula dikuatkuasakan selama 17 hari bermula hari ini hingga 11 Ogos ini bagi menyekat kenaikan harga semasa musim perayaan dan mengurangkan bebanan kos sara hidup rakyat.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Hasan Malek berkata, penguatkuasaan skim tersebut mengikut Akta Kawalan Harga dan Antipencatutan 2011.
Menurutnya, peniaga perlu memastikan barangan harga terkawal dijual tidak melebihi harga maksimum yang ditetapkan dan meletakkan tanda harga khas berwarna merah jambu bagi membezakan barangan harga terkawal.
"Pemeriksaan dan pemantauan akan dilakukan pegawai dan anggota penguat kuasa di semua lokasi tumpuan seperti pasar awam, pasar raya dan pasar pagi," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Skim Kawalan Harga Musim Perayaan Hari Raya Puasa 2013 di Pasar Besar Jalan Meru di sini pagi tadi.

Sementara itu rakan rakan PM semua malam tadi dikhabarkan Lebih 150,000 anggota Skuad Pengguna di seluruh negara akan digerakkan bagi memantau aktiviti perniagaan tidak beretika semasa penguatkuasaan Skim Kawalan Harga Musim Perayaan (SKHMP), tahun ini.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Hassan Malik berkata, skuad berkenaan akan membantu memantau harga barangan dan perkhidmatan, mulai hari ini sehingga 11 Ogos.
"Selain melapor trend harga, bekalan barangan dan perkhidmatan, skuad ini juga bertindak menyebarkan maklumat dan mendidik pengguna mengenai isu kepenggunaan," katanya kepada pemberita selepas majlis berbuka puasa bersama Dewan Undangan Negeri (DUN) Juasseh di Masjid Kariah Taman Desa Anggerik, Juasseh dekat sini, malam tadi.

ALVIN,VIVIAN :PENGALAMAN DIPENJARA TIDAKLAH TERUK SANGAT

KUALA LUMPUR - Pasangan kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee yang dipenjara tujuh hari di penjara sebelum ini telah dibebaskan dengan jaminan masing-masing RM30,000 setelah mendatangani surat jaminan di Kaunter Pendaftaran Majistret Jenayah, Mahkamah Jalan Duta di sini hari ini.
Alvin Tan atau nama sebenarnya Tan Jye Hee dan Lee May Ling (Vivian Lee) hadir di mahkamah kira-kira pukul 10 pagi.
Difahamkan, kedua-dua pasangan itu diikat jamin oleh ibu Alvin dan saudaranya dan selesai 25 minit kemudian.
Ketika ditanya tentang reaksi mereka sepanjang berada di penjara, Alvin dengan tenang hanya menjawab "Not bad (Tidak teruk sangat)."
Turut mengiringi pasangan itu, peguam mereka, Choong Joo Tian dan Wong Kee Them.

GEMPAR BUAYA TEMBAGA 1 TAN DITARIK KELUAR DARI SUNGAI SELANGOR

KUALA SELANGOR - Seorang nelayan terkejut apabila mendapati objek yang disangka sebatang kayu terapung rupa-rupanya bangkai seekor buaya tembaga seberat satu tan metrik di Sungai Selangor di sini pagi semalam.

Lelaki tersebut menemui bangkai reptilia itu pada kira-kira pukul 9 pagi dia kemudian menarik bangkai tersebut ke Jeti Nelayan Kampung Bukit Belimbing di sini sebelum dia menghubungi Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan).

Ura ura penduduk mengatakan buaya ni mati kerana berlawan dengan buaya baru heeeheee yang ingin merebut kawasan haaahaaaa biar betikkk ini mcm cerita metos la pulak erk sekadar melawk kot cerita ni tapi pakcik tu bercakap macam serius la pulak

Untuk makluman buaya ini tak sebesar mana dari buaya yang sering dilihat penduduk tempatan sebelum ini kata sebilangan penduduk yang mendakwa melihat buaya lebih besar dan dikhbarkan sebesar kereta kancil haaahaaa besor tu macam tak logik jer enth lah kekadang orang kan suka menokok tambah cerita tu yang payah tu

Melihat besarnya buaya ini teringat tahun lepas Admin pun ada turun memancing udang di situ ,memang ada orang cerita situ ada buaya den buat tak port sahaja tak sangka sebesar ini kalau tahu tak kuasa den nak pancing udang kat situ,alah sebelum ni kawan rapat admin ada membelat sembilang kat sungai selangor tu tapi di tempat bersebelahan lah iaitu sungai kalkati ketika air surut dia nampak anak buaya sedepa panjang nya ditangkapnya masuk sampan air pasang dilepaskannya balik heeeheeee.

Khamis, 25 Julai 2013

JABATAN PEGUAM DIGESA SIASAT SUARAM ANJUR MAJLIS BERBUKA !!!

KUALA LUMPUR: Pihak berkuasa, khususnya polis dan Jabatan Peguam Negara perlu menyiasat segera program berbuka puasa anjuran pertubuhan tidak berdaftar, Suara Rakyat Malaysia (Suaram) yang berbaur fitnah serta hasutan baru-baru ini. 

 
Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berkata, penganjuran program tersebut di bulan Ramadan dengan motif menghasut rakyat membenci kepimpinan negara adalah amat serius dan berbahaya kepada keharmonian Malaysia.
 
Menurut Anuar, jika siasatan dan pendakwaan tidak dapat dibuat, Jabatan Peguam Negara perlu memberi penjelasan kepada rakyat mengapa perkara itu tidak boleh dilakukan sedangkan fitnah dan hasutan oleh Suaram berterusan dan tidak pernah berhenti.
 
JMM sebelum ini mengecam keras tindakan Suaram yang didakwa menggunakan alasan majlis berbuka puasa dan mengutip derma bagi menabur fitnah terhadap Perdana Menteri serta negara.
 
Presiden JMM, Azwanddin Hamzah berkata tindakan itu amat tidak bertanggunjawab dan menunjukkan Suaram tidak menghormati Ramadhan yang merupakan bulan paling suci dalam Islam, apatah lagi majoriti pimpinan badan bukan kerajaan (NGO) itu terdiri daripada mereka yang beragama Islam.
 
Menurutnya, majlis itu juga tidak melambangkang acara berbuka puasa sebaliknya momokan kononnya terdapat perbicaraan mengenai skandal pembelian kapal selam Scopene, sedangkan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua pernah direkodkan mengakui itu tidak benar seperti yang terkandung dalam penyata rasmi Parlimen.
 
Lebih menjengkelkan, katanya tindakan para penceramah dalam majlis itu yang kononnya memetik maklumat daripada penyiasat persendirian mendiang P. Balasubramaniam tengtang penglibatan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu adalah amat tidak bertanggungjawab.
 
Berikut adalah kenyataan beliau:
 
Saya menggesa pihak berkuasa seperti polis dan Peguam Negara segera menyiasat program berbuka puasa anjuran Suaram yang berbaur fitnah dan hasutan seperti yang didedahkan oleh Jaringan Melayu Malaysia (JMM) baru-baru ini.
 
Saya percaya ini adalah fitnah dan gerakan terancang Suaram untuk menghasut masyarakat agar membenci Perdana Menteri dan kepimpinan negara. Perkara yang didedahkan JMM amat serius kerana tindakan Suaram berbahaya kepada negara.
 
Pihak Peguam Negara perlu segera mendakwa pihak yang terlibat dalam program tersebut setelah siasatan dilakukan. Jika siasatan atau dakwaan tidak dapat dibuat terhadap Suaram, maka pihak Peguam Negara perlu memberi penjelasan mengapa perkara itu tidak dapat dilakukan.
 
Masyarakat ingin tahu kerana siri fitnah oleh Suaram adalah berterusan, namun tiada tindakan konkrit daripada pihak berkuasa hingga kini.
 
Jelas Suaram amat biadab dan terdesak mahu meraih sokongan serta simpati masyarakat umum terutama umat Islam.
 
Saya sifatkan majlis berbuka puasa anjuran Suaram yang diisi dengan fitnah dan hasutan ini sebagai satu lagi penghinaan terhadap Islam oleh pertubuhan tidak berdaftar tersebut serta mereka yang bersekutu dengannya.

AKIBAT DIUGUT, GURU BESAR SK PRISTANA BUAT LAPORAN POLIS

KUALA LUMPUR 25 Julai – Guru Besar Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Pristana, Mohamad Nasir Mohd Noor di Sungai Buloh, hari ini membuat laporan polis kerana merasakan dia telah difitnah berhubung isu muridnya makan di bilik sekolah itu beberapa hari lalu.

Laporan polis itu di Balai Polis Saujana Utama pada pukul 11 pagi ini.

Mohamad Nasir ketika dihubungi Utusan Online berkata, beliau membuat laporan polis kerana kecewa dengan sikap ibu bapa murid dan beberapa pihak lain yang menfitnahnya sebagai bertindak secara tidak bertamadun.

“Saya menerima panggilan telefon yang mencerca dan termasuk mengugut berikutan fitnah tersebut,” katanya.

Sebuah blog sebelum ini melaporkan murid-murid bukan beragama Islam di sekolah berkenaan telah ditempatkan di tandas sewaktu rehat pada bulan Ramadan.
Laporan itu telah menimbulkan kemarahan pelbagai pihak.Sedangkan menurut Mohamad Nasir, beliau telah menempatkan murid-murid di bilik persalinan berkenaan sejak tiga bulan lalu.Ini adalah kerana kantin sekolah berkenaan kecil dan tidak mampu memuatkan jumlah murid yang ramai.
“Pada sebelah pagi matahari memancar terus ke kawasan kantin dan murid-murid tidak mahu makan di kawasan berkenaan kerana panas dan mereka makan di tepi longkang.
“Saya lihat tempat berkenaan tidak bersih, jadi saya tempatkan mereka di bilik persalinan yang kebetulan tidak digunakan sepenuhnya,” katanya.

Ini adalah kerana kata beliau, murid-murid jarang menggunakan bilik persalinan kerana mereka dibenarkan memakai pakaian sukan jika terdapat mata pelajaran jasmani atau aktiviti kokurikulum.

Pada masa yang sama beliau telah meletakkan notis melarang murid-murid membuang air di bilik berkenaan dan paip air di bilik berkenaan telah dikunci.

Apatah lagi kata beliau, bilik berkenaan telah dibersihkan dan mempunyai sinki untuk digunakan bagi mencuci tangan sebelum makan.

Dalam pada itu Mohamad Nasir memberitahu, beliau diarahkan supaya bercuti rehat selama seminggu dan sebarang tindakan oleh Jabatan Pelajaran akan diputuskan selepas itu.
- UTUSAN ONLINE

MARI TENGOK MUKA KELUARGA INDIVIDU YANG KURANG AJAR HINA @TUN MAHADHIR DI BULAN RAMADHAN INI

Salam ukhwah fillah - salam persahabatan kerana Allah

Akibat dari sikap hasad dengki dan mempunyi moral yang rendah serta menjijikkan sanggup memfitnahTun Mahadhir tanpa bukti ingat Helfiz insan yang awak hina tu antara tokoh kesayangan dan disanjung oleh Negara negara Islam kerana kehebatannya, seseorang itu dimuliakan bukanlah disebabkan oleh apa yang dimilikinya, tetapi kerana pengorbanannya untuk memberikan manfaat untuk orang lain.

Semasa pemerintahan UMNO diketuai oleh Tun Dr Mahathir Mohamad, semua orang tahu bahawa Tun adalah pengkritik hebat kekejaman yahudi di serata dunia terutamanya di Palestin. Ramai yang tahu bahawa Tun Mahathir merupakan penasihat kepada Yasser Arafat dalam usaha menegakkan kerajaan Palestin yang sah.

Itulah sebabnya setiap kali berlakunya kekejaman regim zionis di bumi Palestin, Yasser Arafat akan tiba di Kuala Lumpur untuk bertemu dengan Tun Mahathir. Malahan Yasser Arafat pernah berjanji bahawa sekiranya bumi Palestin berjaya dibebaskan dan menjadi negara berdaulat, Tun Mahathir akan menjadi orang pertama yang akan dipelawa untuk bersolat di Masjidil Aqsa bersama-sama umat Islam Malaysia. Tun Mahathir menjadi simbol harapan kepada rakyat Palestin.

Tun Mahathir pernah menimbulkan ketakutan di kalangan pihak yahudi apabila mantan Perdana Menteri Malaysia itu mengatakan dan mendedahkan bahawa yahudi memerintah dunia menggunakan proksi.

Apabila Tun meletak jawatan sebagai Perdana Menteri, orang-orang Yahudi merasa lega kerana ini bermakna Tun tidak akan memimpin OIC. Pertubuhan Islam itu dan dunia Islam menjadi lemah selepas ketiadaan Tun Mahathir untuk menghalang cita-cita Yahudi. Yasser Arafat pula akhirnya meninggal dunia di sebuah hospital di Perancis. Beliau dikatakan telah diracun oleh perisikan yahudi.

Ramai yang bertanya bagaimanakah dan dari manakah Anwar Ibrahim memperoleh wang yang begitu banyak untuk menghadapi pilihanraya umum ke 12 yang lalu? Dikatakan bahawa wang yang dibelanjakan oleh Anwar Ibrahim mengatasi wang yang dibelanjakan oleh Barisan Nasional.

Semua orang tahu bahawa Anwar Ibrahim mempunyai ramai rakan yahudi yang bercita-cita untuk memusnahkan kerajaan Islam di Malaysia.. Cuba lihat apa yang telah berlaku di Palestin, Iraq, Afghanistan, Lebanon, Iran, Syria dan banyak lagi negara Islam. Semuanya dimusnahkan oleh yahudi.

Di Malaysia, Anwar Ibrahim adalah anak emas Yahudi. Beliau disokong penuh oleh yahudi seluruh dunia. Anwar Ibrahim tidak pernah mengkritik yahudi. Ingat tak kita pada si kitol yang telah menjadi petualang semasa Melaka jatuh ke tangan Portugis pada tahun 1511?

Si kitol lah yang telah memberitahu rahsia pertahanan kerajaan Melayu Melaka kepada Portugis dan beliau jugalah yang telah membuka pintu pertahanan Melaka bagi membenarkan tentera Portugis merobek pertahanan Melaka. Hari ini kita boleh membetulkan kesilapan silam dengan menyekat sikitol zaman ini iaitu Anwar Ibrahim. Jika tidak Yahudi akan menjajah kita. Ingatlah!