Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 12 April 2013

SPR SARAN JANGAN BAGI KAD PENGENALAN DIPERIKSA PADA PIHAK TERTENTU !!!!

Orang ramai dinasihat tidak menyerahkan kad pengenalan mereka kepada pihak tertentu untuk diperiksa pada hari pengundian Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), 5 Mei ini. 

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar, berkata pihaknya menerima maklumat ada pihak merancang berbuat demikian dengan tujuan mencetuskan kekecohan sedangkan kuasa memeriksa kad pengenalan pengundi hanya diberi kepada pegawai SPR dan polis.


Cubaan buat kecoh 




Di luar pusat mengundi, polis mempunyai kuasa menyemak kad pengenalan pengundi, manakala dalam pusat mengundi hanya petugas SPR boleh berbuat demikian, justeru pihak lain jangan nak memandai-mandai. 

Jika ada pihak cuba berbuat demikian, kita anggap itu sebagai cubaan membuat kecoh atau mengganggu kelancaran proses membuang undi dan boleh dikenakan tindakan undang-undang, katanya kepada pemberita 

Orang ramai dinasihat tidak menyerahkan kad pengenalan mereka kepada pihak tertentu untuk diperiksa pada hari pengundian Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), 5 Mei ini. 

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar, berkata pihaknya menerima maklumat ada pihak merancang melakukan sabotaj juga terhadap penggunaan dakwat kekal

Tiada ulasan: