Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 4 Jun 2014

DEMONTRASI,TERPEKIK TERLOLONG UNTUK BURUKKAN KERAJAAN DI BAWAH BN SAHAJA TAPI DI BAWAH PAKATAN SENYAP BAGAI TIKUS MONDOK !!


Bagaikan dah tiada kerja lain golongan pembangkang ni..retorik sungguh mereka ini kalau shabat pm selidik dasar yng mereka perjuangkan di Negeri bawah umno di serang tapi di bawah kerajaan PR tidak pula akan di serang mereka heeheee,tapi semua itu dah jadi kebiasaan mereka agaknya terpekik terlolong jantan betina bergaul tu.

Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) TELAH MENJELASKAN bahawa mereka akur dengan saranan kerajaan negeri supaya menangguhkan kenaikan cukai pintu, kata Datuk Bandar MBKT, Dato’ Adzlan Mohd Dagang tapi pm tengok mereka ini bagaikan tak faham bahasa nampaknya.

Bagaimanapun MBKT tetap menjelaskan, kajian terhadap perlaksanaan itu tetap diteruskan kerana sudah termaktub dalam peruntukan undang-undang Akta Kerajaan Tempatan 1976 (Akta 171)malah katanya, pihak MBKT tidak boleh sewenang-wenangnya menaikkan kadar nilaian baru jika tidak mendapat kebenaran bertulis dari Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri.

Apa yang dihebah dan dilaporkan dalam akhbar sebelum ini hanya cadangan dan belum lagi dikuatkuasa, walaupun perkara berkaitan itu dirasakan perlu kerana MBKT kini terpaksa menanggung bebanan terlalu tinggi dan cukai pintunya tidak pernah dinaikkan sejak 1981 tapi nampaknya puak pakaton ni dah teruja sangat nak berdemo terpekik telong di jalanan sahabat pm semua heeeheee.

“Sepatutnya penilaian untuk kenaikan cukai pintu dibuat lima tahun sekali, namun di Kuala Terengganu cukai pintu tidak dinaikkan sejak 32 tahun lalu berbanding negeri lain yang ada membuat penilaian cukai pintu selang lima tahun sekali,” tak percaya tengok di penang dan Selangor tapi pm tengok puak pencacai ni senyap tak ada demo2 pon kan.

Menurut MBKT MELALUI  Dato’ Adzlan SEPERTI YG ADMIN PM PETIK turut memberitahu, sehingga kini sebanyak 7,334 bantahan diterima daripada pelbagai pihak, organisasi, badan bukan kerajaan dan individu.

“Pihak kami sangat mengalu-alukan bantahan itu kerana pelbagai cadangan turut dimuatkan semata-mata mahu melihat Terengganu terus pesat membangun.

“Apa yang dicadangkan, termasuk menaikkan kadar nilaian secara berperingkat-peringkat akan dianalisa oleh Jawatankuasa Penilaian dan Pengurusan Harta MBKT sebelum dihantar kepada pihak berkuasa negeri,” katanya.

Menurut beliau, notis mengenai senarai nilaian yang disiarkan dan dihantar kepada 67,320 pemilik harta di Kuala Terengganu adalah tertakluk kepada Seksyen 141 di bawah akta yang sama.

Katanya, apa yang dikesalkan sekarang ini, mengapa pihak tertentu ingin mengeruhkan keadaan dengan mengadakan pelbagai cerita bohong, termasuk kenaikan nilaian cukai sehingga 600 peratus.
“Perkara itu sama sekali tidak benar, mereka berbuat demikian untuk meraih simpati,” ujarnya.

Jadi pm nak ingatkan pada penyokong pakaton tu cukup cukup lah memperbodohkan diri tu cukup lah membantah dengan menghantar memorendum atau duduk semeja berbincang dan tak perlulah nak berdemo pada benda yg belum di naikkan itu kerana sesungguhnya menentang sebuah kerajaan islam yang sah hukumnya adalah haram takkan itu pun masih tak tahu lagi





Catat Ulasan