Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Khamis, 1 Mei 2014

DEMONTRASI BANTAH GST :GAMBAR YANG DI DAKWA BERLAKU KEMATIAN ADALAH PALSU !!!!

DIKEMASKINI SEBENTAR TADI !!!
Himpunan Bantah GST : Pergaduhan Antara Unit Amal  & SAMM / ANARKI berita kematian adalah palsu !!!

"Al Fatihah, seorang anggota unit amal PAS yang terlibat dalam pergaduhan dengan kumpulan Soliditari Anak Muda Malaysia SAMM telah ditikam dan disahkan mati di tempat kejadian. Suspek anggota SAMM berjaya ditahan oleh pihak Polis setelah cuba melarikan diri dari kepungan pendemo di Dataran Merdeka. Turut ditahan beberapa ahli SAMM yang terlibat dalam insiden berkenaan."

Berita diatas yang sibuk di edar di what app dan wechat setelah admin pm siasat ternyata palsu kalau admin tak silap 

Gambar didakwa Kematian Seorang Peserta Demonstrasi GST [video]


Hari ini berlangsung demonstrasi GST yang mana belaku sedikit pertelingkahan antara pihak media, Unit Amal dan SAMM yang mana ia bakal mengheret kepada keadaan anarki yang jelas tidak memberi manfaat kepada negara.

Berlegar-legar didalam whatapps/facebook/twitter yang mana melaporkan belakunya kematian seorang ahli Unit Amal yang kononnya ditikam oleh seorang ahli kumpulan SAMM. Akan tetapi pihak polis belum mengesahkan apa apa sehingga masa kini.


Yang menjadi persoalan kenapa gambar ini disebarkan sedangkan ini bukanlah kejadian yang belaku hari ini.


Tak silap admin ini adalah kejadian amuk pada Oktober 2013 [sini].

Berhati hati dalam menyampaikan sebarang berita!Pergaduhan memang belaku tapi sebarang kes kematian belum dilaporkan lagi.Atau memang nak ada orang mati baru stop berdemonstrasi?!

lihat bukti penuh dari sumber seterusnya sila klick di http://daengselili.blogspot.com/2014/05/gambar-didakwa-kematian-seorang-peserta.html

Tiada ulasan: