Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 20 Mei 2014

PRK TELUK INTAN- PAS SEMAKIN HILANG ARAH APABILA SANGGUP PAKSA AHLI UNDI DAP

Pas Terengganu menghantar 100 petugas ke Bukit Gelugor bagi membantu kempen calon DAP, Ramkarpal Singh, 38, pada PRK kawasan Parlimen itu, 25 Mei ini  bagi melawan Calon bebas yang juga Ahli Pas sendiri yang jelas mahu perjuangkan isu Hudud

Yang jelasnya perjuangan hudud Calon bebas yg juga ahlinya itu tidak mendapat restu pas malah menolak perjuangan Hudud DENGAN menyokong insan yg konsisten tolak hudud iaitu Ramkarpal yang akhirnya mengurangkan jumlah sokongan Ahli parlimen yang menyokong perlaksanaan Hukum Hudud itu kelak di Parlimen jika di bentangkan nanti.

Dari senario di bukit gelugur dan teluk intan jelas seakan pas sengaja memainkan isu hudud ini hanya sekadar untuk memancing undi di musim perayaan PRK sahaja namun hakikatnya yang kita nampak dari strategi PRK kali ini jelas pas mengetepikan Perjuangan Hudud yang di war war kan mereka selama ini apabila mewajibkan ahlinya menyokong individu yang menentang Hudud di bentangkan di parlimen nanti

Manakala di Teluk Intan situasi nya agak berbeza akan tetapi walaupun satu calon dari gerakan dan satu dari individu Melayu kedua duanya di katakan tidak akan mengundi untuk hudud akan tetapi wajarkah kita yg tentunya Islam dengan angkuh mengatakan tidak akan menyokong hudud sekiranya di bentangkan malah suara dap terpancar jelas dalam percaturan pembangkan berbanding BN yang sentiasa di bawah pimpinan suara umno selama ini 

Jom sahabat pm kita lihat apa komen senior Dyana Sofea ni pula yang admin petik dari sumber tertentu dari sahabat pm sebentar tadi

Warkah Terbuka dari Senior Dyana

"Uitm bukan milik UMNO,UiTM milik Rakyat".- kata calon DAP Teluk Intan, Dyana..

Ungkapan Calon DAP Dyana sebelum ini telah diungkapkan berkali-kali oleh Pemimpin Tertinggi DAP. Bezanya dahulu Cina yang ungkapkan dan sekarang Melayu yang ungkapkan..mesej yang dibawa tetap sama iaitu ingin Menghapuskan Keistimewaan Melayu. Sungguh licik permainan DAP ini persis permainan PAP suatu ketika dulu.

Saya adalah salah seorang dari ratusan ribu bekas pelajar UiTM. Saya terpanggil untuk menyatakan kepada semua terutamanya kepada bekas pelajar UiTM Adik Dyana bahawa UiTM bukan Milik UMNO tetapi UITM SEBENARNYA MILIK MELAYU dan UMNO adalah parti yang memperjuangkannya.

Saya pernah beritahu kepada rakan (bekas pelajar UiTM) dan adik-adik yang sedang menuntut ungkapan UITM ini adalah Untuk Islam, (untuk) Tanah Melayu... Universiti Ini Tolong Melayu...Universiti Ini Tempat Melayu..

Anak Melayu tidak kira fahaman politik menuntut dalam pelbagai jurusan di UiTM. Yurannya berbeza dengan Universiti lain. Suasana pengajian berbeza dengan Universiti lain. Penerapan agama berbeza dan pendekatan semangat Melayu juga lebih dari universiti lain.

Wahai Dyana, YA, UITM bukan Milik UMNO... UITM Milik hakiki MELAYU dan UITM adalah kebanggaan Melayu.

Dyana, kamu muda lagi... usia kamu sedang meningkat. Bila kamu bergaul 23 jam besama Cina DAP. Kamu akan mudah terpengaruh dik. Jadi bergaul juga dengan Melayu.. Ingat Dik, Misi DAP adalah hapuskan keistimewaan Bangsa Kita Dik. Ingat ya.

Dik Dyana. Kena ingat pemimpin tertinggi DAP pernah kata Melayu Adalah Pendatang.. DAP tetap dan konsisten pecah belahkan Bangsa Kita Melayu. DAP pengaruhi pemimpin PAS dalam bab penghinaan pada Nabi Muhammad SAW sehingga ada pemimpin PAS berkata Muhammad (Rasulullah) adalah sama dengan Muhammad atau Mamat Kampung.

DAP pernah pecah belahkan Islam dan Melayu melalui isu Kalimah Allah. DAP pernah mengharamkan sambutan Maulidurasul di Pulau Pinang..DAP pernah "sound" supaya tiada laungan Azan.. DAP pernah menggunakan Taktik "ladang babi terbesar" untuk halau orang Melayu. DAP pertikai peruntukan untuk membina Masjid di negara kita.

Ingat Dik, DAP sedang menggunakan adik Dyana untuk pecahkan Islam dan Melayu melalui Isu HUDUD. Ingat Dik Dyana, DAP sedang gunakan adik dan Mak adik untuk pecahkan perpaduan Wanita Melayu yang sebelum ini menjadi TERAS kepada Melayu itu sendiri.

Deen Qassim
Ijazah Sarjana Muda Sains Pengurusan Rekod, UiTM Kelantan dan Shah Alam

Pengerusi Pertubuhan Barisan Darulnaim Negeri Kelantan (BADAR)
Catat Ulasan