Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 26 Julai 2013

Isu Syiah: Nikah mutaah tak hormati wanita Dan amat di Larang Agama kita

BAHAYA MUTAAH YG DIAMAL SYIAH....Tetapi golongan tanpa ilmu sering menggunakan alasan demikian, yang jelas cetek ilmu pengetahuan berkaitan agama. Nikah mutaah berlangsung tanpa wali dan akad dan ini tidak sah selama-lamanya”


Sesungguhnya Rasulullah SAW melarang nikah mutaah dan memakan daging keldai jinak pada perang Khaibar.” (HR. Bukhari 5115, Muslim 1407). Hadits Sabrah bin Ma’bad Al-Juhani.

Nikah mutaah yang diamalkan dalam ajaran Syiah jelas tidak menghormati kaum wanita juga hak-hak mereka dalam perkahwinan.
ini kerana konsep pernikahan tersebut membenarkan seseorang lelaki menikahi wanita dalam tempoh tertentu sesingkat satu malam hanya dengan menyediakan mahar dan juga menyatakan tempoh.

“Dari segi hukum Islam, nikah mutaah adalah haram kerana boleh diibaratkan sebagai kahwin kontrak. Apabila wanita boleh dikahwini dan diceraikan dengan mudah, maknanya wanita tidak dihormati.

“Sedangkan dalam perkahwinan, suami perlu bertanggungjawab kepada isteri, bukan semata-mata untuk memuaskan nafsu saja,”

Tiada ulasan: