Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 12 Mei 2014

Mohamed Nabi Bux kecewa dengan Pas yang di keldaikan Dap lalu bertanding atas tiket bebas hari ini

BUKTI Mohamed Nabi Bux adakah ahli PAS yang bertanding atas tiket bebas gara gara PAS yang telah terpesong memperjuang lagend Dapigs yang merugikan Islam 
Sah Mohamed Nabi Bux kecewa dengan Pas dan mengumumkan bertanding atas tiket bebas di Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor pada 25 Mei ini yang bakal menyaksikan pertandingan empat penjuru antara calon DAP, Parti Cinta Malaysia (PCM) dan dua calon bebas satu daripada calon adalah ahli Pas iaitu Mohamed Nabi Bux.
   
Pegawai Pengurus PRKecil Bukit Gelugor, Kapten (B) Anuar Yahya mengumumkan bahawa Ramkarpal Singh, 38, sebagai calon DAP, Naib Presiden PCM Datuk Huan Cheng Guan, 53, mewakili parti itu manakala Mohamed Nabi Bux Mohd Nabi Abdul Sathar, 63, dan Abu Backer Sidek Mohamad Zan, 46, sebagai calon Bebas.
   
Mohamed Nabi Bux yang kecea dengan Pas yang bertuankan Dap hanya akan menggunakan simbol bunga manakala Abu Backer Sidek simbol kuda.
   
BN tidak meletakkan calon pada pilihan raya kecil itu selepas MCA memutuskan untuk tidak bertanding.
   
Pengumuman itu dibuat pada 10.15 pagi ini selepas proses penamaan calon tamat di pusat penamaan calon di Dewan Sri Pinang di sini.

Terdahulu, Cheng Guan menyerahkan kertas pencalonan pada pukul 9.01 pagi, manakala
Mohamed Nabi Bux berbuat demikian pada pukul 9.02 pagi diikuti Ramkarpal Singh pada pukul 9.13 pagi dan Abu Backer Sidek pada pukul 9.41 pagi.
   
PRK Parlimen Bukit Gelugor diadakan berikutan kematian penyandangnya Karpal Singh daripada DAP akibat nahas jalan raya di Kilometer 306.1 Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Gua Tempurung di Kampar, Perak 17 April lepas.
   
Pada PRU13 lalu, Karpal Singh memenangi kerusi itu dengan majoriti 42,706 undi mengalahkan calon BN, Teh Beng Yeam yang memperoleh 13,597 undi.

Seperti yang kita sedia maklum mat Sabu mengarahkan pentaksubnya jangan mengundi  Mohamed Nabi Bux sebelum ini malah menyarankan pentaksub tegarnya mengundi anak bekas calon kawasan itu gara gara takutkan dengan Tuan besar dalam pakatan pembangkang itu

Seperti sebelum ini akibat dap kuat lantang bersuara maka draf Hudud yang di tegaskan oleh Pas kononnya akn di teruskan akhirnya di tangguh atas alasan ingin menunggu pernbincangan dengan jawatan kuasa yang bakal di bentuk BN 


Bagi admin pm rasanya mereka ini yakni pas sudah takut dengan suara dap dan tindakan menunda tarikh itu adalah satu saranan dap dan si tun sudah mengarahkan keldainya berbuat begitu sepatutnya mereka jangan tangguh bentangkan sahaja dan segal penambahh baikan akan menyusul setelah jawatankuasa itu tertubuh nanti dan sekali lagi dap berjyaya memperbodohkan pas dan berjaya menjual nama hudud untuk menarik sokongan melayu dan dalam masa yang sama pm rasa mereka sengaja menjual isu hudud ini seperti dakwaan asoh tua si teressa cock dulu

Tiada ulasan: