Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Sabtu, 3 Mei 2014

Bekalan air terawat di Lembah Klang belum mencukupi ?

Kapasiti bekalan air terawat di Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya masih tidak mencukupi bagi menampung sepenuhnya permintaan pengguna terutama pada waktu puncak jadi diingatkan kepada rakan rakan admin pm supaya terus mendesak PKR Selangor agar langkah langkah memastikan bekalan air tidak putus serta di catu semula. 

Perkara ini di sahkan oleh Penolong Pengurus Besar Jabatan Komunikasi Korporat dan Hal Ehwal Awam Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS), Priscilla Alfred berkata, rezab bekalan air terawat setakat ini di paras kurang daripada satu peratus."Oleh yang demikian, pengguna disaran agar terus mengamalkan sikap berjimat cermat menggunakan air dan mengelakkan sebarang pembaziran," katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Walaupun kita sentiasa di ingatkan supaya jangan membazirkan air akan tetapi sekiranya sikap Kerajaan Negeri yang berlagak sombong enggan enggan mendengar Nasihat pakar dahulu sudah pasti  masaalah ini dapat di Selesaikan

Amat tidak wajar bila masaalah air ini berlaku Rakyat sebagai pengguna di salahkan

Dalam perkembangan berkaitan, SYABAS memaklumkan Pelan Catuan Bekalan Air Peringkat Pertama, Ketiga serta Keempat telahpun ditamatkan seperti diarah kerajaan negeri Selangor dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (Span), semalam. 

Tiada ulasan: