Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Sabtu, 26 April 2014

JANJI PALSU !!! BUKAN PAKATAN RAKYAT KALAU TAK SUSAHKAN RAKYAT ?

Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) bakal menaikkan tarif air pada kadar purata 20 peratus kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) minggu depan dan kertas cadangan akan di hantar tidak lama lagi menurut satu berita akhbar yang pm petik. 

Pengurus Besar PBAPP, Jaseni Maidinsa berkata, cadangan kadar kenaikan tarif air itu telah diluluskan anggota Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang. 


Nampaknya satu lagi penipuan menifestor kerajaan Regim Lim bakal tercipta jadi Tahniah bagi yang mengundi Pakatan kerana pentaksub kurang bijak rakyat merana sama juga situasi yang berlaku di sana air gagal diurus dengan cekap.
Beliau berkata berdasarkan cadangan itu, tarif air bagi 546,749 pengguna air berdaftar di negeri ini akan disemak untuk mempromosikan langkah penjimatan air dan mengelakkan catuan air. 

"Bagi mengelakkan catuan air, kami berharap dengan tarif baharu air ini, kenaikan pada kadar purata 20 peratus bagi pengguna domestik akan dapat mengurangkan penggunaan air, yang merupakan penggunaan air tertinggi di negara," katanya kepada pemberta di pejabat PBAPP di sini hari ini. 


Pssstt... pengurusan yang sangat cekap dari Kerajaan P Pinang bukan nak cari jalan bagaimana nak kekalkan jumlah air supaya mencukupi asik asik nak salahkan rakyat kononnya membazir walhal Rakyat Malaysia bukannya jenis yang suka membuang air serta duit sesuka hati pun jadi hentikanlah berjanji kalau tak menunaikannya ...

Tiada ulasan: