Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 20 Mac 2013

Kenyataan Penyebaran Parlimen bubar guna skrip 2008 !


Kenyataan Penyebaran Parlimen bubar guna skrip 2008 !




Penyebaran berita palsu kononnya Parlimen dibubarkan hari ini  oleh pembangkang   disangkal Pejabat PM di twitter rasminya


Sebenarnya mereka telah menggunakan kenyataan akhbar pembubaran Parlimen semasa PRU12 dahulu . Jadi , bila ramai membacanya akan percaya seperti kenyataan rasmi media .





Berikut adalah transkrip penuh kenyataan akhbar Perdana Menteri pada sidang akhbar khas di Pejabat Perdana Menteri, Putrajaya pada pukul 12.35 tengah hari ini:

``Saya ingin mengumumkan mengenai pembubaran parlimen pada hari ini setelah mengadap Yang di-Pertuan Agong pada pagi ini.
``Yang di-Pertuan Agong berkenan untuk membubarkan parlimen berkuat kuasa hari ini bagi membolehkan pilihan raya umum ke-13 dijalankan.
``Yang di-Pertuan Agong menandatangani perisytiharan pembubaran parlimen.
``Dengan itu, kerajaan-kerajaan negeri turut dinasihatkan membubar Dewan Undangan Negeri berkuat kuasa pada hari yang sama.
``Suruhanjaya Pilihan Raya juga sudah dimaklumkan mengenai perkara ini.

Tiada ulasan: