Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Ahad, 18 Mei 2014

MALAYSIA KINI CUBA BALAS DENDAM PADA KERAJAAN GARA GARA SAMAN UMNO PADA PORTAL PRO PR ITU ?

Sudah beberapa bulan bil naik tapi apabila musim PRK ini Malaysiakini serta pencacai pakatan pembangkang nak merayu simpati pengundi tentang kenaikan tarif sejak bulan januari lepas sebenarnya ianya memberikan kesan minimun kepada pengguna dan ianya juga tidak langsung memberi kesan kepada golongan yang di katogerikaan sebagai kurang berkemampuan kerana TIADA KENAIKAN kepada pengguna yang menggunakan sumber tenaga tersebut dibawah nilai TM 70 sebulan.

Tidak dinafikan kenaikan ada kesannya pada golongan pertengahan terutamanya pada yang kediaman yang menggunakan penghawa dingin dan pm pernah bertanya sahabat pm mengenai perkara ini mereka mengatakan akibat menggunakan penghawa dingin bil mereka mencecah RM 90 akan tetapi jika mereka berjimat mungkin bil itu berkurangan

Yang terasa kenaikan ini ialah mereka yang menggunakana bekalan elektrik pada kadar tinggi dan sebenarnya kenaikan ini juga menggalakkan rakyat agar berjimat cermat dalam penggunaan kuasa elektrik.

Persoalannya kenapa baru sekarang portal seperti Malaysiakini nak mengadu domba permasalahan ini dengan mengatakan kadar tarif elektrik dinaikkan untuk mengelak kerugian ?

Kita tau Malaysiakini ni adalah agen PR jadi dengan PRK bagi 2 kawasan makin dekat maka Malaysiakini akan guna apa saja bahan untuk memutar belit cerita untuk memburukkan kerajaan.

Bab PR yang buruk seperti penipuan pemilihan pkr dan kes kes pemimpin mereka yg di sabitkan rasuah ,fitnah dan liwat tidak pula mereka dendangkan,  inilah sistem penipuan yang Malaysiakini guna pakai.

Bulan ni dah masuk Mei dah,  maksudnya dah dekat setengah tahun, kita tidak pulak di dendangkan dengan rugutan rakyat. Tapi Malaysiakini cuba membawa keburukkan kepada kerajaan dan rakyat membenci kerajaan itu sahaja tujuan mereka ni sahabat pm semua

Tiada ulasan: