Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 6 Mei 2014

Kini NS pula jadi tumpuan Pelabur !!! Selamat tinggal Selangor ??

Menteri Besar Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan semalam menyatakan di dalam akbar Sinar bahawa Negeri Sembilan menerima banyak permintaan daripada syarikat multinasional yang ingin membuka perniagaan di negeri ini gara gara, permintaan tinggi itu disebabkan kos operasi yang tinggi di sekitar kawasan Lembah Klang namun pendapat beliau ini admin pm sangkal kerana sebenarnya Beliau hanya merendah diri agar tidak menyakiti hati para penyokong Pembangkang sahaja


Bagi admin pm itu bukan penyebab sebenarnya kerana semua sedia maklum bahawa masaalah air adalah menjadi punca Utama mengapa Pelabur tidak menyakini untuk berniaga di Lembah Klang serta Kuala Lumpur

Dulu admin pun pernah bekerja di Negeri sembilan kos sara hidup disana tiada bezanya dengan Kuala Lumpur pun, akan tetapi berkat Kegigihan Kerajaan Negeri Semblan yang sangat prihatin demi memajukan Negari Sembilan nampaknya usaha mereka berjaya malah dapat menarik minat pelabur dari Selangor untuk angkat kaki meninggalkan Negeri yang mempunyai masaalah asas dalam perniagaan iaitu air

Menurut Datuk Seri Mohamad Hasan lagi“Ramai pelabur bercadang hanya mahu membuka ibu pejabat di sekitar Lembah Klang tetapi bahagian operasi di Seremban berikutan kos operasi di sini jauh lebih murah.


“Mereka lebih berminat membuka kilang di sekitar Seremban dan Nilai. Penambahan bilangan pelabur di negeri ini bakal melonjakkan lagi ekonomi negeri,” katanya.

Menurutnya, kerajaan negeri menerima pelaburan domestik tidak kurang daripada RM5 juta setiap tahun.

“Kedatangan pelabur ke negeri ini telah membuka peluang pekerjaan baharu sebanyak 10,000 hingga 15,000. Tetapi, malangnya tiada yang mahu bekerja disebabkan sikap anak muda yang memilih pekerjaan,” katanya kepada pemberita pada sidang media selepas merasmikan Pusat Beli-belah Seremban Prima, di sini, semalam.

Hadir sama, Pengarah Lion Seremban Parade Sdn Bhd, Teh Kwee Hwa.

Mohamad berkata, kerajaan negeri bercadang menggalakkan masyarakat di negeri ini tinggal dan bekerja di sini.

“Sebelum ini polisi kita menggalakkan orang ramai tinggal di Seremban dan bekerja di Lembah Klang.

“Sekarang kita mahu bandar ini menjadi pilihan orang ramai untuk bekerja dan tinggal di sini. Pembangunan rancak sedang kita jalankan demi keselesaan dan kesejahteraan orang ramai,” katanya.

Tiada ulasan: