Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 6 Mei 2014

AIB BUKAN SATU TAPI BERTINGKAT TINGKAT DALAM PEMILIHAN PKR DALAM USAHA REBUT KUASA ?

Bertamabah kacau bilau Pemilihan PKR kali ini ia di tambah lagi dengan kekecohan terbaru  peringkat cabang Tenom,sahabat pm bayangkanlah kalau puak puak ni di pilih memerintah Negara apa akan jadi ?mereka sering menuduh SPR tak telus namun hakkikatnya fitnah mereka satu pun tiada asasnya namun di balas dengan pembongkaran satu demi satu dari kalangan ahli mereka sendiri
TERIMALAH PEMBALASANNYA atas penipuan mereka selama ini dan Rakyat diingatkan jadi kan ini sebagai tauladan untuk menyokong Parti yang memperjuang keuntungan pribadi masing masing
KOTA KINABALU -  Kekurangan kertas undi menyebabkan mesyuarat peringkat cabang Tenom, Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertukar kecoh, dan pemilihan bahagian tersebut terpaksa ditangguhkan.
Ratusan pemilihan yang berang mengerumuni urusetia bagi mendapatkan kertas undi dan mula merempuh masuk apabila hanya 300 kertas undi dikeluarkan kepada perwakilan yang hadir.
Kekecohan bermula, di Hotel Perkasa pada petang Sabtu, apabila pengarah pemilihan bahagian PKR Tenom, Nazri Udoi menangguhkan mesyuarat dan menuduh pengarah pilihan raya negeri tersilap mengira jumlah perwakilan.
“Kami menerima 300 kertas undi, namun kira-kira 2,000 perwakilan hadir,” kata Nazri, sambil menambah 300 kertas undi yang telah dibuang dimusnahkan dihadapan calon yang bertanding di pelbagai peringkat dalam Cabang Tenom.
Penyandang jawatan Ketua Cabang Tenom, Masdin Tumas dicabar oleh Adris Taripin dan Daniel Riay.
Pengerusi PKR Sabah, Datuk Lajim Ukin berkata hanya mesyuarat Cabang Tenom ditangguhkan dan mereka dijangka akan mengadakan semula mesyuarat pada 10 Mei depan, selepas mendapat lampu hijau daripada ibu pejabat PKR.
Selain daripada Tenom, mesyuarat peringkat Cabang beberapa daerah lain di Sabah berjalan lancar, kata Lajim, yang mengekalkan jawatan ketua Cabang Beaufort pada pemilihan kali ini.
Lajim yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Klias dan Ketua Pembangkang berkata beberapa aduan yang diterima menunjukkan proses pemilihan yang agak lambat dan namun secara keseluruhan ia berlajan lancar.
Daripada 26 Cabang, termasuk Wilayah Persekutuan Labuan, 21 bahagian menyaksikan persaingan sengit bagi merebut jawatan ketua cabang.
Antara mereka yang dicabar ialah bekas Pengerusi PKR Sabah, Ahmad Thamrin Jaini yang mengekalkan jawatannya sebagai Ketua Cabang Sandakan berbanding dua pencabarnya.

Tiada ulasan: