Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Ahad, 18 Mei 2014

KES SELEWENG DANA - LIM KIT SIANG IBARAT DAH GAHARU CENDANA PULA DAH TAU BERTANYA PULA

PERMAINAN POLITIK DAP BOLEH DI IBARATKAN SEBAGAI CERITA KATON
Walaupun hangat di perkatakan tentang gejala penyelewengan wang dana Pemimpin DAP, Lim Kit Siang masih enggan mengulas dengan lebih lanjut apabila ditanya tentang isu penyelewengan dana sumbangan awam seperti yang didakwa oleh bekas Ahli DAP, Tony Tan Chee Choong dan Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin, Ramesh Rao. dia masih buat buat tak tahu la pulak

Menurutnya,  beliau tidak menerima apa-apa laporan dari mana-mana pihak mengenai dakwaan yang dilemparkan ke atasnya.

"Saya tidak tahu apa-apa mengenai isu yang diperkatakan oleh mereka." "Saya tidak mahu bercakap panjang mengenai dakwaan yang diperkatakan," katanya.

Sementara itu, menurut Ramesh Rao, pihaknya mendapat banyak maklum balas dari pelbagai pihak yang menyatakan kesediaan mereka untuk membantu membuktikan dakwaan terbabit.

"Kami akan membawa kes ini ke SPRM pada hari Rabu minggu depan, siasatan akan bermula sebaik sahaja laporan ke atas beliau dibuat di SPRM," katanya.
 
Beliau dalam pada itu turut menggesa Kit Siang memberikan kerjasama dan menjawab isu bagi melancarkan proses siasatan yang bakal berjalan nanti.
 
"Jangan takut jika tidak apa-apa yang perlu disorok, kami hanya mahu tahu ke mana semua wang dana tersebut disalurkan, kami mahu tengok laporan audit," tambahnya lagi.

Psstt..Kalau tuduhan itu tak benar masakan beliau cuba mengelak sana sini sampaikan kata tak tahu tentang isu ini cuba sahabat pm bayangkan kalau pihak BN yang cuba mendedahkan isu ini tak ker melompat dia kononnya menafikannya tapi dia seakan akan takut dengan bayang bayangnya sendiri hingga enggan mengulas ha itu kalau lah dia berada di pihak yang benar pastinya akan terus menafikan perkara itu dan menegaskan akan menyaman bekas ahlinya itu dan ini tidak berlaku jadi renungilah sahabat pm semua apa yang tersirat di dalam minda kita tentang apa yang berlaku dalam ini cerita heeeheeee

Tiada ulasan: