Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 30 Disember 2013

BERITA GEMPAR !!! POLONG MENGAMUK DI DI DAERAH SABAK BERNAM !!!!! SERAM GANAS !!!

PEMBONGKARAN..KISAH POLONG YANG SUDAH HAMPIR 7 TAHUN MELANDA DI SATU KAWASAN PERKAMPUNGAN DI DAERAH SABAK BERNAM !!!!! SERAM !!! CERITA BENAR !!! KALAU ANDA MEMPUNYAI MASAALAH JANTUNG JANGAN BERANGAN NAK MEMBACA NYA DI SINI

Hasil pembongkaran oleh Penulis asal jawa bernam -klick disini untuk Melawat, tentang Kerakusan kerajaan Negeri menketedarah hasil Negeri jom bongkar.... Psssttt dah gaji MB serta adunnya naik sehingga 373 peratus  serta kenaikan cukai 400% serta sewa tapak tol yg naik tu lebih kurang polong jugak kot huuhuuu,tak gitu sahabat @pm heeheee..

PROJEK pembangunan Kampung Tan Sri Khalid Ibrahim di Sungai Tengar Utara dalam kawasan DUN Sungai Air Tawar menjadi persoalan kepada penduduk kampung sekitar yang tidak selesa dengan pencerobohan secara besar-besaran ini.

Habis binatang liar yang selama ini menjadi habitat di kawasan tersebut lari meninggalkan hutan lalu menceroboh kawasan kampung sekitar dengan merosakkan tanaman seperti pisang dan masuk ke rumah-rumah penduduk kampung.

Perkara ini telah diajukan kepada Pejabat Tanah dan Galian Daerah Sabak Bernam tetapi tidak dapat berbuat apa-apa kerana perkara ini dibawah bidang kuasa kerajaan negeri yang telah mengarahkan Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) untuk meneroka kawasan ini bagi membangunkan sebuah lagi kampung.


Jika sebelum ini kawasan ini telah digazetkan sebagai kawasan Hutan Simpan bagi aktiviti pemerhatian burung Enggang, kini segalanya telah berubah. Bukan sahaja burung enggang telah lari dari habitat, malahan monyet, ular, babi hutan juga telah berhijrah dan menjadi jiran atau menumpang di rumah-rumah penduduk kampung sekitar.

Inilah yang dinamakan Merakyatkan Ekonomi Selangor dengan merakyatkan ekonomi negeri terlebih dahulu kepada kroni-kroni Khalid Ibrahim. 






Tiada ulasan: