Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Ahad, 10 Februari 2013

KEBODOHAN ORANG2 PAS MEMBEZAKAN KAFIR HARBI DAN KAFIR ZIMMI...!!!! ?







JAWAPAN CHUA SOI LEK MENGENAI ISU MCA TOLAK HUDUD

1-MCA menafikan parti itu 'mengawal' Umno terutamanya dalam membuat keputusan tentang pelaksanaan hukum hudud di negara itu seperti yang didakwa "Kalau Umno nak laksana hukum itu, sudah lama dilakukan tetapi Umno menghormati pendirian dan kepentingan bangsa lain,Beliau juga sedar bahawasanya "Umno tahu apa yang baik dan buruk dalam melaksanakan sesuatu perkara.

2-kenyataan tersebut hanyalah pandangan tipikal Pakatan Pembangkang dan beliau mengulangi ketegasannya supaya isu hudud tidak dipolitikkan." tidak perlu beritahu semua orang yang Barisan Nasional, yang didominasikan oleh Umno tahu apa yang wajar untuk gabungan kesepakatan parti ini.

3-Jawapan ini ditujukan kepada Nasrudin yang mendesak mendesak Presiden MCA itu memohon maaf kepada seluruh rakyat di negara ini kerana mengeluarkan kenyataan tidak berasas mengenai hudud.tapi sebenarnya menampakkan yang dia sebenarnya mengambil kesempatan dlm kenyataan beliau sebelum ini demi keuntungan politik pas

4-tambah Soi Lek, Pas hanya bercakap kosong tentang pelaksanaan hudud sedangkan beliau mengulas perkara itu berdasarkan fakta.
Katanya, sebagai pemimpin yang datang dari parti yang demokratik, perbezaan pandangan adalah perkara biasa.

5-Soi Lek menambah, beliau bertanggungjawab untuk memberikan penjelasan kepada penyokong parti itu tentang implikasi pelaksanaan hudud.

6-mengulas kenyataan pihak pembangkang yang menegaskan hanya mereka yang arif tentang isu hudud sahaja yang layak bercakap tentang perkara itu, Soi Lek berkata, tindakan itu adalah tidak demokratik."Sebagai pemimpin di sebuah negara yang demokratik, tidak ada sesiapa yang wajar memonopoli apa-apa isu dan sewajarnya kita sama-sama menyumbang untuk memberi penjelasan kepada rakyat,"

7-beliau faham massalah ini pada penyokong PAS tu jangan jadikan massalah parti di babitkan ke dalam Islam kerana hendak memancing undi dengan org Islam janji lain dgn org bukan islam janji lain ini satu budaya buruk yang boleh membawa perpecahan dalam Negara kita

DAP sejak lama dulu diketahui ramai agak konsisten dan keras pendiriannya terhadap Islam serta orang Melayu, bagi mereka negara ini perlu ditadbir samarata tanpa melebihkan kaum atau agama tertentu, walau hakikatnya DAP sendiri pun tidak pernahpun berlaku adil dan samarata terhadap orang Melayu Islam.

MCA pula sejak prestasinya jatuh merudum pasca PRU 12, mereka seakan tertekan dengan kebangkitan DAP, lebih-lebih lagi semenjak tsunami politik 2008 itu telah memberi impak besar terhadap kejatuhan moral ahli-ahli dan pemimpinnya.

Menyedari isu hudud PAS merupakan api dalam sekam dalam hubungan DAP dengan PAS serta banyak mempengaruhi corak pengundian orang Cina, sejak akhir-akhir ini MCA kelihatan cuba menandingi DAP dalam isu hudud.

Pendirian DAP dalam isu hudud dan negara Islam amat jelas, mereka menolaknya secara total, tiada dolak dalih hatta pernah satu ketika Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh secara terbuka mencabar PAS melangkah mayatnya dahulu dalam isu menegakkan negara Islam.

Itu satu penghinaan, tapi penghinaan ini tidak pernah menjadi kudis bagi PAS malah seorang pemimpin veteran PAS Kelantan, Cikgu Rahim pernah mengikrarkan akan mempertahankan Karpal Singh dengan nyawanya.

Penasihat DAP Pusat iaitu Lim Kit Siang pula secara terbuka tetap tegas menolak pelaksanaan hudud PAS, tidak pernah berubah sama seperti pendiriannya yang cukup keras membangkang polisi hak keistimewaan untuk orang Melayu Islam dan Bumiputera.

Sementara itu Presiden MCA, Chua Soi Lek juga tidak kurang kerasnya disebalik kritikan sinisnya berkenaan hudud PAS yang dikatakan bakal menyebabkan 1.2 juta orang hilang pekerjaan.

Soi Lek bercakap dari segi kesannya pada ekonomi terutama terhadap non muslim namun bagi PAS ia dianggap satu penghinaan terhadap Islam.

Tapi kata Mursyidul Am PAS, "DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," kenyataan Nik Aziz ini direkodkan pada 12 Ogos 2009, kira-kira tiga tahun dahulu.

Secara ringkasnya, maksud Menteri Besar Kelantan itu ialah selagi seseorang itu adalah non muslim maka mereka berhak untuk menghina ataupun mempertikaikan Islam.

Jika kata-kata Mursyidul Am PAS itu dijadikan perkiraan, maka Soi Lek tidaklah dikira bersalah, betul tak?

Menariknya, sebahagian besar kenyataan Chua Soi Lek yang semakin kritis dan sinis terhadap hudud PAS adalah selepas tarikh kenyataan dari Nik Aziz itu.

Barangkali Soi Lek beranggapan jika DAP diberi lesen oleh untuk menghina Islam, jadi apa salahnya untuk beliau mengkritik hudud PAS secara sinis tapi berlapikkan fakta ekonomi? Mungkin begitu agaknya.

Tentangan oleh Kit Siang dan Karpal Singh adalah manifestasi prinsip DAP yang sejak awal dulu-dulu lagi, manakala Soi Lek pula bermotifkan untuk menandingi kejaguhan DAP.

Apapun, sama ada Kit Siang, Soi Lek mahupun Karpal Singh, ketiga-tiganya berkongsi satu fahaman, sama-sama menolak perlaksanaan hudud PAS dengan dengan pelbagai hujah sendiri.

Bezanya, tatkala Kit Siang selaku peneraju arah tuju dan dasar DAP sudah sekian lama sebati dan terkenal sebagai gelaran kafir harbi, manakala Soi Lek pula masih lagi dalam kategori kafir zimmi.

Kenapa begitu? Mudah sahaja jawapanya. DAP merupakan pemain utama disebalik bantahan terhadap JAIS ketika agensi agama Islam itu cuba membanteras gejala murtad, malah perarakan Maulidul Rasul di Pulau Pinang pun dibatalkan disebabkan DAP berkuasa di sana.

Lim Kit Siang dan parti DAP pernah menolak pengisytiharan rasmi oleh Tun Dr Mahathir bahawa Malaysia adalah Negara Islam, satu pengisytiharan yang sehingga kini tidakpun dibangkang oleh si kafir zimmi MCA atau Gerakan.

Hatta sehingga kini Kit Siang dan DAP terus berkeras mahu menuntut negara ini diisytiharkan pula sebagai negara sekular, satu tuntutan yang sebenarnya mempunyai motif tersirat supaya semua agama mempunyai hak yang sama seperti agama Islam.

Jika tuntutan Kit Siang dipenuhi bermakna tiada lagi halangan untuk lain-lain agama berdakwah di media elektronik, mendapat akses sokongan dalam pendidikan rendah dan menengah serta layak diberi peruntukan wang ringgit dari kerajaan serta segala kemudahan lain yang bersangkutan.

Namun hari ini, PAS pula sebagai sebuah parti yang mengaku Islam lebih selesa bersama sebuah parti kafir harbi DAP konon atas tujuan mahu berdakwah, hakikatnya sejak beberapa tahun lalu pengaruh DAP harbi pula yang terlebih-lebih dalam menentukan halatuju PAS, bukan begitu?

CHUA SOI LEK HINA HUDUD
Mca amat kesal dengan tindakan Pakatan Rakyat Dalam isu ini yang seperti terkandungan Resolusi Mca

Kandungan penuh resolusi MCA
1. Hal ehwal parti
1.1 Perhimpunan Agung menyokong sepenuhnya program-program mesra rakyat-rakyat oleh parti untuk manfaat ahli-ahli parti serta rakyat.
1.2 Perhimpunan Agung menyeru ahli akar umbi MCA untuk menggiatkan kempen dan memantapkan perpaduan parti bagi menjamin kemenangan parti dan Barisan Nasional.
1.3 Perhimpunan Agung menegaskan pendirian untuk tidak menerima jawatan dalam kerajaan jika parti gagal mencapai keputusan yang lebih baik dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

2. Politik
2.1 Perhimpunan Agung menyokong sepenuhnya agenda transformasi Perdana Menteri untuk memajukan Malaysia sebagai negara yang lebih terbuka, berdaya saing dan demokratik.
2.2 Perhimpunan Agung mengecam Pakatan Rakyat kerana menyemai budaya politik kebencian yang menggugat perpaduan negara demi kepentingan politik mereka sendiri.
2.3 Perhimpunan Agung mengecam DAP yang mengelirukan masyarakat Cina mengenai hukum hudud Pas dan membuka peluang kepada Pas untuk melaksanakan agendanya di Malaysia.

3. Ekonomi
3.1 Perhimpunan Agung menyokong sepenuhnya pelaksanaan skim gaji minimum RM900 sebulan dan lanjutkan umur persaraan demi meningkatkan daya saing Malaysia secara keseluruhan.
3.2 Perhimpunan Agung menyokong dengan sepenuhnya dasar liberalisasi kerajaan untuk melonjakkan Malaysia ke status negara berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020.
3.3 Perhimpunan Agung menyokong langkah peralihan subsidi pukal kepada subsidi bersasar dalam Bajet 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri.

4. Pendidikan
4.1 Perhimpunan Agung mengalu-alukan keputusan kerajaan untuk menaik taraf Kolej Tunku Abdul Rahman kepada status kolej universiti dan mengekalkan geran sepadan supaya pendidikan tinggi berkualiti dengan yuran rendah dapat diteruskan.
4.2 Perhimpunan Agung menggesa supaya kursus-kursus vokasional dalam bahasa ibunda dapat disediakan agar lebih ramai belia Malaysia dapat sertai latihan vokasional.
4.3 Perhimpunan Agung menyokong sepenuhnya penubuhan Sekolah Menengah Chong Hwa Kuantan.
4.4 Perhimpunan Agung menggesa supaya kelas peralihan di sekolah menengah dikekalkan serta bertambah baik dan juga mengekalkan kurikulum Bahasa Melayu yang sedia ada di sekolah-sekolah vernakular.
4.5 Perhimpunan Agung menggesa supaya pelaksanaan dasar pendidikan yang berteraskan pelbagai bahasa untuk meningkatkan penguasaan bahasa di kalangan belia Malaysia demi menghadapi cabaran globalisasi.

5. Masyarakat
5.1 Perhimpunan Agung menyokong agenda anti jenayah kerajaan untuk menjadikan Malaysia tempat kediaman yang lebih selamat.

5.2 Perhimpunan menyokong usaha berterusan kerajaan untuk meningkatkan perwakilan wanita dalam peringkat pembuat keputusan di semua sektor.
PKR tolak PAS + DAP = PKR tumbang!
PAS tolak PKR + DAP = PAS tinggal nyawa2 ikan!
PKR + PAS tolak DAP = DAP sakit perut!
DAP tolak PAS + PKR = DAP tak mungkin tolak sebab takut sakit perut!
MCA + Gerakan tolak UMNO = UMNO makin bertambah kerusi!
UMNO tolak MCA + Gerakan = UMNO tetap macam ni jugak!

BUKTI DAP HINA UMAT ISLAM SILA KLICK DI SINI-POS DAH LAMA  29 0KT 2011 SAMPAI HARI NI MASIH BERKOMEN SESAMA SENDIRI PENDEK KATA SYOK SENDIRI POLITIK TERTONGONG CAI PAS MINGGU INI JATUH KEPADA HASAN BUAH KANA.... BACA SAMPAI HABIS YER HASAN BUAH KANA !!!!!!
RIAKSI UFB PADA ISU YG DIBANGKITKAN PAKATAN PEMBANGKANG



APABILA SATU KETIKA DULU PRESIDEN MCA MEMPERSOALKAN HUDUD , RAMAI YANG MENENTANG BUKAN SAHAJA PEMBANGKANG MALAHAN PRO KERAJAAN JUGA MENENTANG DAN TIDAK REDHA DENGAN KENYATAAN PRESIDEN MCA TERSEBUT (TIDAK SEPERTI PENGANUT PAS YANG MENURUT MEMBABI BUTA APA SAJA YANG DIKATAKAN OLEH PEMIMPIN DAP). 
APABILA PRESIDEN MCA MENERIMA DESAKAN DAN TELAH JUGA BERTEMU US FATHUL BHARI (DIBERI PENERANGAN HUDUD SEBENAR), MAKA KENYATAAN PRESIDEN MCA BERUBAH TERHADAP UNDANG-UNDANG HUDUD. MCA AKAN MEMBERI SOKONGAN TERHADAP PELAKSANAAN HUKUM HUDUD SEKIRANYA HUKUM HUDUD DILAKSANAKAN DI NEGARA INI DAN DITERIMA OLEH SEMUA (TIDAK SEPERTI PEMIMPIN DAP YANG KONONNYA TELAH DITARBIYAH OLEH PAS TAPI MASIH BERADA DI TAKUK LAMA).

KENYATAAN PRESIDEN MCA INI TIDAK PUN DIKOMEN OLEH PEMBANGKANG. MALAHAN BLOGGER PEMBANGKANG PUN LANGSUNG TIDAK BERSUARA. MACAM BIASALAH ADA SAJA YANG DISPIN. APAPUN, TAHNIAH PADA PRESIDEN MCA.

BERBEZA DENGAN DAP DAN KAFIR DALAM PKR YANG TERANG-TERANG MENENTANG DAN TERUS MENENTANG HUKUM HUDUD DAN ISLAM. TIDAK PERNAH SEKALIPUN TERKELUAR DARI MULUT PEMIMPIN DAP BAHAWA MEREKA AKAN MENYOKONG DAN MENERIMA HUDUD SEKIRANYA IA DITERIMA DAN DILAKSANAKAN DI NEGARA INI. MALAHAN PAS SEMAKIN KECUT DENGAN DAP. UNTUK MELAKSANAKAN HUDUD MEREKA PERLUKAN KEIZINAN DAP TERLEBIH DAHULU.

ITULAH BEZANYA ANTARA KAFIR ZIMMI (DIBAWAH PEMERINTAHAN ISLAM) DENGAN KAFIR HARBI (MENENTANG U ISLAM).
MALAHAN MUKTAMAR PAS BARU-BARU INI, MEREKA TELAH BERSEPAKAT UNTUK MENERUSKAN BAHALUL (TAHALUL) DENGAN DAP. DAP SEMAKIN LANCANG MENENTANG ISLAM SEDANGKAN PAS SEMAKIN LEMAH MEMPERTAHANKAN ISLAM. SIAPA YANG BENAR????

HANYA UMNO SAHAJA YANG MEMPERJUANGKAN AGAMA DAN BANGSA DENGAN ISTIQAMAH. PAS PERLU DITUMBANGKAN PADA PRU 13 NANTI!JOM LIHAT KENYATAAN AKBAR MCA TERIMA APA YG DITERANG KAN UFB SERTA BYK LAGI INFO YG MENJELASKAN MENGAPA KITA WAJIB TENTANG PAKATAN RAKYAT YANG BERSEKONGKOL DGN KAFIR HARBI (DAP )
KENYATAAN PRESIDEN MCA INI TIDAK PUN DIKOMEN OLEH PEMBANGKANG. MALAHAN BLOGGER PEMBANGKANG PUN LANGSUNG TIDAK BERSUARA. MACAM BIASALAH ADA SAJA YANG DISPIN. APAPUN, TAHNIAH PADA PRESIDEN MCA.
BERBEZA DENGAN DAP DAN KAFIR DALAM PKR YANG TERANG-TERANG MENENTANG DAN TERUS MENENTANG HUKUM HUDUD DAN ISLAM. TIDAK PERNAH SEKALIPUN TERKELUAR DARI MULUT PEMIMPIN DAP BAHAWA MEREKA AKAN MENYOKONG DAN MENERIMA HUDUD SEKIRANYA IA DITERIMA DAN DILAKSANAKAN DI NEGARA INI. MALAHAN PAS SEMAKIN KECUT DENGAN DAP. UNTUK MELAKSANAKAN HUDUD MEREKA PERLUKAN KEIZINAN DAP TERLEBIH DAHULU.
ITULAH BEZANYA ANTARA KAFIR ZIMMI (DIBAWAH PEMERINTAHAN ISLAM) DENGAN KAFIR HARBI (MENENTANG U ISLAM).
MALAHAN MUKTAMAR PAS BARU-BARU INI, MEREKA TELAH BERSEPAKAT UNTUK MENERUSKAN BAHALUL (TAHALUL) DENGAN DAP. DAP SEMAKIN LANCANG MENENTANG ISLAM SEDANGKAN PAS SEMAKIN LEMAH MEMPERTAHANKAN ISLAM. SIAPA YANG BENAR????
HANYA UMNO SAHAJA YANG MEMPERJUANGKAN AGAMA DAN BANGSA DENGAN ISTIQAMAH. PAS PERLU DITUMBANGKAN PADA PRU 13 NANTI!JOM LIHAT KENYATAAN AKBAR MCA TERIMA APA YG DITERANG KAN UFB SERTA BYK LAGI INFO YG MENJELASKAN MENGAPA KITA WAJIB TENTANG PAKATAN RAKYAT YANG BERSEKONGKOL DGN KAFIR HARBI (DAP )iejam@info dari http://pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/2012/10/mca-mengecam-pakatan-pembangkang-kerana.html

Tiada ulasan: