Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 23 Januari 2013

PANAS !!... SELEPAS PAS, BAR COUNCIL PULA TERJANGKIT VIRUS 'ANWARINAS' DAN WAJIB DIBERSIHKAN

Hampir 1,900 manusia telah berkumpul di hadapan 'Palace of Justice' Jalan Duta, Kuala lumpur pagi tadi bagi mendesak pembersihan dalaman majlis tersebut yang kini sudah busuk akibat beberapa individu yang mengawalnya.

Individu-individu yang berkuasa di dalam majlis ini nampaknya lebih menitik beratkan soal politik negara berbanding majlis itu sendiri dan yang terbaru mencetuskan kemarahan majoriti rakyat adalah proses pemilihan ahli majlis tersebut yang tidak telus dan 'undemocracy'.

Kumpulan kecil di dalam majlis ini juga boleh dilabelkan sebagai kumpulan 'anwarinas' yang terjangkit dari virus sebaran Anwar Ibrahim serta berlindung di sebalik nama demokrasi.

Seperti PAS, akhirnya kumpulan 'anwarinas' ini jugalah yang merosakkan keseluruhan parti tersebut dan dalam konteks BC, kumpulan 'anwarinas' jugalah yang menjadikan majlis itu menjadi kotor dan tak ubah seperti kuda tunggangan Anwar dan pakatannya.

BR COUNCIL WAJIB DIBERSIHKAN!!!!!
Kalau majlis peguam atau bar council (BC) rasakan bahawa mereka 'above the law' dan hanya mereka yang berhak untuk mendaulatkan undang-undang maka BC perlu berfikir semula.

Perkembangan mutakhir yang menyaksikan BC berperanan secara aktif dalam politik Malaysia amat menjengkelkan majoriti rakyat Malaysia dan majoriti rakyat ini dianggap sebagai 'silent majority'.

Sampai bila 'silent majority' akan berdiam diri dengan tingkah laku BC? Jawapannya adalah TIDAK LAGI.















Tiada ulasan: