Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Sabtu, 22 Disember 2012

UMNO WAJIBKAN CALON YG BAKAL BERTANDING PERLU DITAPIS SPRM PR ADA BERANI KER IKUT JEJAK UMNO TANGANI RASUAH!!!?


cadangan agar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menapis terlebih dahulu senarai calon pilihan raya umum ke-13 sebagai langkah wajar dan tepat pada masanya ini dapat memberikan mesej yang amat jelas bahawa Kerajaan Malaysia menolak keras tuduhan fitnah yang dikatakan oleh Pakatan Pembangkang selama ini bagi Admin Blog ini saya lihat dalam hal ini Pakatan Pembangkang pun wajib mengikut jejak langkah kerajaan supaya gejala rasuah ni dapat sama2 kita bendung jangan jadi ketam nak ajar orang berjalan sedangkan diri sendiri jalan pun sengat.sebab langkah itu admin rasa patut adalah kerana dapat mengelak masalah lebih besar dan menyusahkan rakyat jika calon tersebut bermasalah dan terbabit rasuah selepas pilihan raya.

“Saya sokong penuh perkara ini kerana ia untuk kebaikan. Ini penting kerana kita tidak mahu nanti calon itu bermasalah dan terpaksa buat pilihan raya kecil pula selepas itu yang membabitkan perbelanjaan lain dan merumitkan rakyat,
Yang menjadikan tanda tanya kita adakah Pakatan Pembangkang berani mengikut jejak langkah Barisan Nasional kerana kita sedia maklum tentang khabar kekayaan Anwar,dan anaknya,Mak lampir,azmin yang mempunyai Ferari dan banyak cerita yang kita dengar termasuk rumah Anwar yang bernilai 700000 dulu
Menurut Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal Beliau mengulas kenyataan Pengerusi Panel Perundingan dan Pencegahan Rasuah SPRM, Datuk Johan Jaafar yang dilapor media mencadangkan agar kerajaan mewajibkan parti politik mengemukakan senarai calon mereka kepada SPRM terlebih dahulu beliau berkata demikian di Pasir Putih Kelantan pada hari ini.
Mengulas lanjut, Mohd Shafie yang juga Menteri Kemajuan Wilayah dan Luar Bandar, berkata perkara itu diamalkan Barisan Nasional (BN) selama ini bagi memastikan tidak ada masalah timbul apabila tiba hari penamaan calon.
Namun katanya adalah lebih baik jika parti dan calon yang bakal bertanding berbuat demikian secara sukarela.
Mengulas perkara berbeza, Mohd Shafie berkata kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa menentang UMNO adalah untuk mencegah kemungkaran merupaka ketaksuban politik yang membawa kehancuran.
Sehubungan itu beliau menggesa rakyat, terutama umat Islam menimbang sebaik-baiknya kenyataan Menteri Besar Kelantan berkenaan.
Semalam Nik Abdul Aziz berkata beliau akan tetap bertanding dalam pilihan raya umum akan datang selagi bangsa Melayu masih menyokong UMNO yang disifatkannya sebagai satu perbuatan mungkar.
Mengulas projek penempatan semula nelayan Tok Bali itu, Mohd Shafie berkata ia satu lagi bukti kerajaan pusat sama sekali tidak mengabaikan Kelantan walaupun tidak diperintah BN.
“Kerajaan BN sangat menjaga kepentingan rakyat. Yang mana layak dapat pembelaan kita akan bela,” katanya.
Projek bernilai RM30.88 juta itu dibangunkan di atas tanah seluas lebih 38 hektar merangkumi pembinaan 300 unit kediaman, surau, tadika serta dewan serbaguna. Pembinaan fasa pertama akan bermula pertengahan Januari ini.

Tiada ulasan: