Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 20 November 2012

KARPAL LEBIH LAYAK JADI PM BERBANDING ANWAR DAN HADI KIIIKIIIKIIIKII ????


Baru2 ini PM ada terlihat hujah dari ustaz maza mengatakan boleh mendoakan Kehancuran sesama Islam tapi biar berlapik dengan perkataan jika tapi kalau doa yang seperti diatas ni adakah berlapik.jelas nyata terang..mereka ni jauh tersasar ...





Jawatan Perdana Menteri tidak layak disandang oleh sama ada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim atau Presiden Pas kerana bagi penulis kedua duanya begitu sinonim dengan masaalah masing2 kerana seperti yang kita sedia maklum Anwar mempunyai rekod peribadi yang buruk manakala hadi apa kurangnya memusuhi sesama islam walaupun hanya berbeza aliran politik sanggup mengkafirkan sesama islam dan dengan cara itu maka akan huru-haralah org melayu dibuatnya samalah dengan nik aziz baru2 ni terang2 mengatakan Umno Murtad tapi tak mengaku pulak lepas tu hingga nak saman Utusan tapi klu tgk video ucapannya sah Nik aziz ni dah lupa agaknya apa dia cakap kiiikiiikiii, 


Kedua-dua pemimpin yang disenaraikan Pakatan Rakyat (PR) tidak mempunyai ciri-ciri kepimpinan layak menjadi Perdana Menteri. "kita perlu berfikir betul-betul untuk memilih Perdana Menteri, kita khuatir apa yang akan timbul jika mereka (Hadi dan Anwar) menjadi Perdana Menteri." pemimpin PR menggunakan emosi untuk bertindak dan Hadi memang tidak layak untuk menyandang jawatan itu"Bagi saya Hadi memang tak layak menjadi Perdana Menteri,"Bayangkan mengapa mereka ni sanggup tergamak untuk mendoakan kehancuran mana-mana pihak terutamanya melibatkan rakyat negara ini sendiri yang seagama walaupun ada perbezaan ideologi politik.

PM tidak terkejut dengan laporan berhubung doa Pas mahu menghancurkan Umno kerana Pas sering mengadakan solat Hajat dan berdoa seumpamanya apabila ada Pilihan Raya Umum (PRU).
“Mereka sering melakukannya apabila ada PRU atau Pilihan Raya Kecil (PRK) beberapa hari sebelum hari membuang undi. Bukan setakat membuat solat Hajat untuk kemenangan, tetapi kadang kala berdoa BN hancur.“Bagaimanapun, hajat mereka tidak kesampaian kerana separuh PRK dimenangi BN. Terpulang kepada setiap orang untuk mentafsir sendiri apa maksudnya,

Penulis amat tertarik dengan sindiran yang dibuat Tun mahadhir Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mencadangkan kepada Pakatan Rakyat (PR) agar melantik Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Sigh sebagai Perdana Menteri jika PR rakyat berjaya mentadbir negara. “Bagi kat dialah (Karpal Sigh), teruk lama dah dia berjuang ni, patut bagi Karpal Sigh jadi perdana menteri... Yang Amat Berhormat Karpal Sigh, bila pencen boleh dapat Tun tau, Tun Karpal Sigh, Tun Anwar Ibrahim , Tun Haji Hadi,” katanya dengan sinis ketika ditanya Menurut beliau, rakyat boleh melihat sendiri sikap pemimpin pembangkang yang sudah berebut-rebut jawatan sebelum berjaya menguasai kerusi di Parlimen.

“Inilah yang kita lihat belum jadi kerajaan dah berebut-rebut dah. Bukan sahaja Haji Hadi (Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang), bukan sahaja Anwar (Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim), Karpal Sigh pun nak jadi Perdana Menteri jugak,” katanya.

Dr Mahathir berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai  pendirian perwakilan di Muktamar Pas ke-58 baru-baru ini yang mahu Abdul Hadi menjadi Perdana Menteri sekiranya kemenangan berpihak kepada PR  pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Bagaimanapun, DAP dengan tegasnya mengulangi pendirian mereka mahukan Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri jika PR memerintah.

“Ini adalah pilihan sepakat bagi ketiga-tiga parti, bahawa jika Pakatan Rakyat menang, Anwar yang akan menjadi perdana menteri,” kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng semalam.

Mengulas lanjut berhubung perkara itu , Dr Mahathir berkata DAP, mahu mendapat kepercayaan daripada masyarakat Melayu, oleh kerana itu mereka beriya-iya mahukan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri.

“Dia nak orang Melayu percaya pada DAP, kerana pemimpin DAP tidak ada orang Melayu, yang ada sudah lari keluar. Jadi dia nak Melayu punya sokongan, sebab itu dia nak orang Melayu jadi PM, jadi orang Melayu merasa legalah orang Melayu jadi PM.

“Tetapi, nanti jadi seperti di Perak, bila Nizar (Datuk Seri Nizar Jamaluddin) jadi Menteri Besar, dia duduk di bawah telunjuk DAP, sebab itu dia bagi tanah, kita tentukan dasar tanah tidak boleh bagi lebih daripada 99 tahun  tapi dia bagi sampai kiamat,” katanya.

Tiada ulasan: