Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Ahad, 28 Oktober 2012

Rumah Mampu Milik Di Selangor 23,637 Unit Atau Hanya 1,000 Unit Jangan Menipu Rakyat kami dah Muak..



Penipuan-demi penipuan Pihak Pembangkang satu persatu telah terbongkar.menunjukkan mereka ini tidak iklas dalam memperjuangkan Rakyat sebaliknya hanya mementingkan keuntungan semata-mata ini terbukti apabila beberapa hari lepas didalam Dewan Rakyat perkara ini telah dibangkitkan oleh Timbalan Menteri Kewangan Datuk Donald Lim Siang Chai

Anggota Parlimen DAP Petaling Jaya, Tony Pua, diminta memberi maklumat lengkap mengenai dakwaan beliau bahawa kerajaan negeri Selangor telah membina 23,637 rumah mampu milik berharga di bawah RM100,000 sebuah.
Timbalan Menteri Kewangan Datuk Donald Lim Siang Chai berkata Tony pada persidangan Dewan Rakyat  pada 23 okt   memberitahu kerajaan negeri telah membina rumah mampu milik dengan jumlah itu, tetapi pada hakikatnya hanya kira-kira 1,000 unit rumah telah dibina sejak tahun 2008.
“Sekiranya apa yang diperkatakan oleh Tony itu benar, kenapa kerajaan negeri tidak membuat pengumuman mengenainya dan saya juga mahu maklumat lengkap mengenainya seperti lokasi, berapa ramai yang telah menduduki rumah yang telah siap dan sebagainya,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.
Semalam, pada persidangan Dewan Rakyat Lim membidas kerajaan negeri Selangor kerana tidak membina rumah mampu milik untuk rakyat negeri itu.
Selain itu, Lim yang juga Pengerusi MCA Selangor berkata PKNS kini dilihat lebih berminat untuk membina rumah kos tinggi berbanding rumah kos sederhana dan rendah sekaligus tidak memenuhi keperluan rakyat untuk memiliki sebuah rumah di negeri itu.

Tiada ulasan: