Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 4 Jun 2014

APA LAGI UMNO IBU DYANA SOFEA DAH BAGI LAMPU HIJAU DENGAN BERKATA TERPULANG KALAU NAK PECAT BELIAU !!!

381, FACEBOOKER SERTA 40BLOGGER UMNO MAHU YUMMY DI PECAT&KOMEN2 TERPILIH ADMIN SEDIAKAN UNTUK IBU DIYANA SOFEA BACA !!!TAPI KALAU PANAS TELINGA ADMIN PM TAK TANGGUNG !!
Ibu kepada Dyana Sofya Mohd Daud, calon DAP pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, Yammy Samat sudah pandai menjawab nampaknya jadi maka senang jugaklah di harap Umno membuat keputusan
Semalam Yummy dengan bangganya berkata yang dia menyerahkan kepada pihak pengurusan Umno untuk menentukan kedudukannya sebagai ahli parti itu.
Jelas Yammy, beliau akan membalas surat tunjuk sebab itu yang dikemukakan kepadanya dengan memberi penjelasan berhubung tindakannya mengiring Dyana semasa berkempen bersama parti pembangkang pada PRK itu.
“Saya ada alasan tersendiri. Saya akan jawab surat itu dan terpulang kepada pihak pengurusan Umno sama ada nak pecat saya atau sebaliknya,” kata Yammy di mStar Online pada Selasa yang admin pm baca.
Yammy yang juga ahli Umno Bahagian Ipoh Barat berkata, sehingga petang ini (Selasa), beliau masih belum menerima surat tunjuk sebab berkenaan.
“Saya belum terima apa-apa surat lagi setakat ini,” katanya jadi tunggu jer lah Yummy tak kemana ada surat tu nanti.
Menurut Yammy, kononnya tindakannya pada PRK itu tidak salah kerana beliau hanya mengiringi Dyana, bukannya berceramah di atas pentas untuk memburuk-burukkan Umno dan Barisan Nasional (BN).
“Pada saya, ia tidak salah tapi pada kita sahabat pm dia membbuat salah yang besar. walaupun dengan alasan melakukannya sebagai seorang ibu yang ingin menjaga keselamatan seorang anak,tapi jelas berlebih lebihan dalam berkempen
Bijakan DAP peralatkan melayu melaga-laga sesama melayu Umno jangan sesekali memandang mudah isu Ibu Diyana ini kerana ternyata hanya jawatan di dalam Umno sahaja yang di kejar jika dia Berjiwa Umno sama sekali dia akan mengizinkan anaknya menderhaka kepada perjuangan memertabatkan agama bangsa dan Negara kita dari di tindas Dap selama ini  
Dalam parti perbuatan Ibu diyana jelas tiada keiklasan dalam perjuangannya setelah kita tahu masuk dap apa masaalahnya jadi kenapa dia membiarkan anaknya terjerumus dengan Dap dan penglibatan anaknya jelas membuktikan sokongan nya terhadap Umno tidak Ikhlas.  
Menyimpan ahli yang bersekutu dengan anaknya di lihat umpama barah yang kelihatan kecil lama kelamaan akan merugikan Umno jika dibiarkan di bimbangi mereka menggunakan ibu diana untuk memburuk burukan Umno di kemudian hari..  
Sekadar pendapat...apa apa pun perkara ini wajar di kaji selepas tamat hari pengundian nanti perkara ini wajib di bincang di dalam jawatankuasa tatatertib kerana sengaja menunjukkan sokongan yg seakan akan menghina apa yang di kerjakannya selama ini IBARATNYA BERJUANG DALAM UMNO DEMI DUIT BUKAN KEIKHLASAN yang di lakukan ...rasanya Fahamkan apa maksud pm ni.  http://pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/2014/05/umno-akan-sahut-cabaran-ibu-dia.htm
Faceboker pun dah benci ni Yummy baca setiap kome ni wahai Pembelot Parti kalau rasa ada maruah keluarlah parti secara terhormat!!!Kalau orang dah benci apalagi nak di kata malah anda pernah menghina perjuangan perkasa tapi berani keluar dengan cara baik kenapa tidak buat perkara yang sama di dalam Umno pula ?atau masih nak carik makan dalam Umno?maaf hanya yang Ikhlas berjuang kami perlukan





Catat Ulasan