Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Ahad, 18 Mei 2014

PRK TELUK INTAN - AMALAN POLITIK JIJIK'' NAIK KAN HARGA BARANG UNTUK KAUM MELAYU SAHAJA SUPAYA MELAYU BENCI KERAJAAN''

Apakejadahnya de­ngan kenaikan harga barangan secara mendadak mengikut kaum ini,  harga pasaran sengkuang juga naik RM2.60 sekilogram, namun dijual cuma 70 sen sekilogram kepada pembeli Cina.

Begitu juga limau kasturi yang naik mendadak daripada RM3 kepada RM12 sekilogram.khususnya sayur yang dikatakan sebagai sabotaj untuk memburuk-burukkan kerajaan menjelang Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan.

Kenaikan harga sayur dikatakan berlaku di Pasar Besar Teluk Intan di sini sejak seminggu lalu dengan harga jualan berbeza-beza mengikut kaum ini jelas menampakkan mereka cuba bermain politik kotor terhadap Melayu dan jika di biarkan akan merugikan kita semua.
ADMIN PM NAK TENGOK PARA PAK AJI PAS YANG SELAMA INI SIBUK MENGHINA ORANG TAK BERTUDUNG WALHAL CUKUP SEKADAR MENASIHATI AKAN TETAPI MEREKA MENCACI CELA BAGAI...KITA TENGOK DIA UNDI TAK SOFEA TU NANTI DAH LAH RAMBUT PERANG TUDUNG PUN TIADA UNDI KE TAK ERK HEEHEEE !!
Difahamkan peniaga di pasar besar di sini mendakwa kenaikan harga sayur itu disebabkan kenaikan harga baja.
Namun, kenaikan harga sayur itu disifatkan sebagai disengajakan, bertujuan untuk menimbulkan kemarahan rakyat kepada kerajaan.
Sementara itu, seorang pemimpin tempatan di sini menyatakan rasa kesal jika benar kenaikan tersebut berlaku kerana jelas bertujuan untuk memburuk-burukkan kerajaan.
Ketua UMNO Cawangan Kampung Bahagia, Tajul Hasnan Muhammad Rasit berkata, ini merupakan satu tindakan sabotaj terhadap kerajaan menjelang PRK Parlimen Teluk Intan pada 31 Mei ini.
“Apabila harga barangan naik, sudah pasti rakyat marah, namun hakikatnya ini bukan salah kerajaan, sebaliknya hanyalah mainan politik semata-mata.
“Jadi saya berharap pihak yang berkenaan segera menyiasat perkara ini. Ini tidak seharusnya berlaku, apatah lagi di saat rakyat akan memilih wakil rakyat dalam PRK tidak lama lagi,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Tiada ulasan: