Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Ahad, 11 Mei 2014

Pengarah wanita popular minta pelakon lelaki tunjuk alat sulit

Cerita panas ini dipetik dari akhbar popular dan perkara ini sewajarnya di jadikan renungan pembaca sahabat pm semua supaya menjadi ikhtibar bagi anda semua ..
NAMPAK macam mudah kerana bukan kena bayar pun tetapi apabila diteliti balik permintaan itu memang tak masuk akal. Dalam banyak syarat yang dikenakan oleh pengarah ini kepada bakat baru yang menghadiri uji bakat dengannya, dia membuat satu permintaan. 
Bukan kereta, televisyen atau peti sejuk tetapi dia minta untuk melihat alat sulit bakat baru itu. Paling me­ngejutkan dia tak minta daripada wanita sebaliknya daripada lelaki, jadi cubalah teka apakah jantina pengarah itu?
Apabila mereka tanya kenapa dia hendak tengok, pengarah itu hanya buat muka selamba.
Pengarah ini sudah kemaruk sangat agaknya. Pengarah ini bukan calang-calang orang kerana kalau penulis sebut namanya, seantero Malaya tahu siapa dia.
Namun, biasalah kalau ada yang bertanya kepada pengarah ini mesti dia menafikannya dan jika ada dalam kalangan bakat baru yang pecah tembelang de­ngan syarat yang dikenakannya, penulis yakin sangat pengarah itu akan tuduh bakat baru itu yang berangan nak jadi pelakon terkenal dan apabila tidak diambil berlakon mereka buat cerita untuk menjatuhkannya.
Industri hiburan penuh dengan penafian walaupun perbuatan mereka sudah terang di depan mata tetapi mereka tetap menafikan dengan pelbagai alasan. Ada yang bermati-matian menafikan walaupun sudah mabuk sampai jatuh tunggang langgang depan orang ramai.
Apabila terus diasak, mereka akan kata itu pelanduk dua serupa berwajah mirip mereka. Berapa puluh orang agaknya yang sama dengan muka mereka kerana di setiap lokasi ada saja pelanduk dua serupa?
Berbalik kepada kisah pengarah ini tadi, SS harap tiada yang tunjuk alat sulit kepadanya semata-mata nak jadi pelakon. Sekali anda ‘tunjuk’ bermakna selamanya maruah anda tercalar dan menjadi ‘barang permainan’ pengarah psiko.
Banyak lagi jalan untuk jadi pelakon, jangan ambil jalan mudah kerana kesenangan yang datang itu tidak berkekalan dan kalau anda seorang Islam, hilang segala keberkatan daripada Tuhan. -SUMBER HARIAN METRO

Tiada ulasan: