Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 30 April 2014

Jom Hantar Referendum bantahan ?

INGATAN BUAT PENTAKSUB PAKATAN PEMBANGKANG DEMO GST TUKAR KEPADA DEMO  AIR BUIH SELANGOR ?
Rakyat perlu bijak memainkan peranan berfikir secara logik yang mana satu perlu dipilih antara GST dan masaalah keperluan asas yang sekian lama membelenggu Selangor
Kuala Lumpur: Pemuda UMNO meminta rakyat Selangor membuat referendum sebagai bantahan terhadap kegagalan kerajaan negeri Selangor menyelesaikan krisis air yang berlanjutan di negeri itu sejak lebih dua bulan lalu.
Naib Ketuanya, Khairul Azwan Harun berkata, malah pergerakan itu turut mendesak kerajaan negeri mengakui kegagalan mereka mengatasi krisis membabitkan hampir 7 juta pengguna di negeri itu, Kuala Lumpur dan Putrajaya.
“Kalau tak mampu selesaikan krisis itu, mengaku saja tidak dapat selesaikan...ini rakyat tengok hujan tiap hari, tetapi di rumah tiada air.
Kita lihat mereka (pembangkang) begitu sibuk nak buat demonstrasi membantah GST, tapi masalah keperluan asas rakyat ini pula gagal diselesaikan.
“Sebelum pilihan raya umum dulu janji macam-macam, tetapi kini masalah ini sudah berlarutan dan rakyat yang menanggung kesusahan, jadi apa perlunya kerajaan negeri beri air percuma tapi tiada air,” katanya pada sidang media di sini, semalam.
Sehubungan itu Khairul Azwan berkata, Pemuda sedia membantu rakyat Selangor membuat referendum bantahan itu dan melihat sejauh mana kerajaan negeri mampu menangani isu berkenaan.
Dalam perkembangan berkaitan, pengumuman mengenai catuan air oleh Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang sepatutnya berlangsung jam 2.30 petang, semalam ditangguhkan hari ini.
Pada mulanya, Abdul Khalid melalui akaun Twitter memaklumkan pengumuman berkenaan yang akan dibuat semalam.
Namun, tiga jam kemudian, menerusi akaun Twitternya memaklumkan sidang media pengumuman mengenai catuan air itu ditangguhkan kepada hari ini.
Bagaimanapun, tiada sebab dinyatakan bagi penangguhan itu, namun dipercayai Abdul Khalid akan membuat pengumuman selepas mesyuarat Exco kerajaan negeri yang akan berlangsung hari ini.
Foto
KHAIRUL pada sidang media di Menara Datuk Onn, semalam.

Tiada ulasan: