Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 25 April 2014

Apa motif PAS cakap Protokol keselamatan Obama harus diperkasa ?

Rasa nya Kerajaan lebih arif dalam hal  ini jadi takperlu lah Pakatan Pembangkang nak sibuk sibuk dalam hal ini asal kan ahli2 bersih 3.0 tak buat hal semuanya bakal berlansung dengan baik Insyaallah, tak tahu lah pulak ada pentaksub pakatan yang sanggup khianat nama baik Malaysia gara gara Obama tak hingin jumpa individu yang di sabitkan Mahkamah dalam kes meliwat haaahaaaa.. !!!!

SHAH ALAM - Kerajaan harus bersiap sedia untuk mempertingkatkan polisi dan protokol kawalan keselamatan ke atas kunjungan Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama ke negara ini Sabtu ini.
 
MenurutAhli jawatankuasa Pas Pusat, Dr Riduan Mohd Nor, sememangnya menjadi satu polisi dan protokol kepada mana-mana negara yang bakal menyambut pemimpin tertinggi AS itu untuk bersedia dengan kawalan keselamatan tertinggi bagi mengelakkan sebarang risiko.
 
"Presiden AS mempunyai banyak musuh dan akan membahayakan keselamatan negara ini jika berlaku apa-apa terhadap Obama semasa lawatannya nanti, maka sudah pasti negara turut terancam.
 
"AS tidak teragak-agak untuk menyerang mana-mana negara yang membahayakan pemimpin utamanya. Itulah risiko yang dihadapi negara bagi menyambut ketibaan kunjungannya ke sini," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
 
Menurutnya lagi, selain dari memberi tumpuan terhadap isu keselamatan Obama, kerajaan juga harus mempertimbangkan untuk kadar keselamatan yang tinggi penduduk Malaysia sendiri.
 
"Jangan sampai protol keselamatan yang dititikberat menjejaskan rutin rakyat, mengubah landskap negara atau membelanjakan ratusan juta ringgit, apa yang penting ialah tahap keselamatan dipertingkatkan dengan memastikan rakyat Malaysia merasa tenteram dan selesa," katanya lagi.

Tiada ulasan: