Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 4 November 2013

CIRI CIRI PEMIMPIN YANG ZALIM ?

APA  JUA KEBAIKAN KERAJAAN PASTI DI TENTANG !!! AWAS JANGAN TAKSUB 
Semakin banyak seorang pemimpin menceritakan rahsia dan kekurangan orang lain, semakin jatuh pula kredibiliti pemimpin tersebut.

Pemimpin yang amanah adalah pemimpin yang menjadikan dirinya sebagai kubur bagi aib orang lain, bukan orang yang sering menggembar-gemburkan kekurangan orang yang dipimpinnya.

Pemimpin yang bersyukur adalah pemimpin yang sedar bahawa kepemimpinan yang di dipikulnya bukanlah tanda kemuliaan, tetapi kepemimpinan adalah amanah dari Allah.

Pemimpin yang amanah boleh dilihat dari keprihatinannya dalam berjanji, walaupun hanya sedikit janjinya, tetapi dia senantiasa berusaha untuk menepatinya.

Kekuasaan seluruhnya adalah milik Allah. Kita hanyalah pelayan bagi rakyat dan masyarakat kita.

Pemimpin yang bersyukur adalah orang yang selalu berusaha agar dirinya menjadi teladan bagi orang lain, terutama bagi orang yang dipimpinnya.

Sebaik baik pemimpin ialah pemimpin yang Kuat ..dan yang Amanah fikir fikirkanlah.mulakan berfikir dari titik tolak Agama kerana Brim yang kita dapat MERUPAKAN amanah seorang Pemimpin kepada Rakyatnya buktinya bermacam macam bantuan diberikan kerajaan kepada Rakyat tidak mengira fahaman politik cina melayu india semua diberi bermacam2 bantuan jadi tak timbul itu isu Rasuah dan sebagainya kerana 

Orang Pas juga diberi kan hak sama rata,Orang Dap juga dapat bantuan rm100 permulaan sekolah,tidak seperti Skim Pakatan iaitu TAWAS siapa nak kena pergi daftar walhal mereka boleh tahu siapa anak kelahiran Selangor tapi akibat sikap pilih bulu kemungkinan besarnya sebilangan yang dapat,tapi bukan kerajaan BN yang menjalankan Amanah tanpa memilih bantuan yang diberikan

Sewajarnya kita bersyukur bukan memfitnah bantuan yang diberikan kononnya nak memancing undi kerana setiap amanah yang diberikan itu harus dipikul bukannya setakat retorik buat JANJI NAK BINA STADIUM ,NAK BINA KERETAPI LAJU ,LEBUHRAYA RAKYAT,dan bermacam macam lagi janji palsu yang nyata dan terang sehingga kini tidak terlaksana dari dulu jadi menteri besar sampai pencen pun tak tertunai...tu siapa nak jawab tu?

Tiada ulasan: