Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Sabtu, 31 Ogos 2013

PELAJAR DI ROGOL PENSYARAH KOLEJ NYA

KUCHING 30 Ogos - Seorang penuntut remaja di sebuah kolej swasta yang dipercayai dirogol pensyarahnya sendiri berjaya diselamatkan sepasukan polis dalam satu serbuan di sebuah hotel bajet di Jalan Ban Hock di sini malam tadi.

Ketika ditemukan pada pukul 11 malam, mangsa berusia 17 tahun tidak sedarkan diri akibat mabuk dan berada dalam keadaan separuh bogel bersama seorang lelaki berusia 33 tahun.

Menurut sumber, lelaki terbabit yang berasal dari Sibu dan sudah berkahwin merupakan pensyarah kepada mangsa.

"Sepasukan polis malam tadi menjalankan Operasi Pencegahan Jenayah bagi mengesan bekas tahanan Ordinan Darurat (EO) di hotel bajet tersebut.

"Mereka kemudian menemukan mangsa dan suspek dalam sebuah bilik dalam keadaan mencurigakan," katanya ketika dihubungi hari ini.

Katanya, siasatan lanjut mendapati suspek memujuk mangsa keluar ke sebuah pusat hiburan di bandar raya ini dan memaksanya mengambil minuman keras sehingga mabuk.

"Suspek kemudian membawa mangsa ke bilik hotel sebelum melakukan perbuatan terkutuk tersebut," katanya.

Sementara itu, jurucakap Balai Polis Simpang Tiga ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kes tersebut.

Menurutnya, mangsa dibawa ke Hospital Umum Sarawak untuk pemeriksaan kesihatan manakala suspek direman untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

Tiada ulasan: