Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 15 Julai 2013

VIDEO: PAS LANGGAR ARAHAN KERAJAAN NEGERI SUPAYA JANGAN BERCERAMAH POLITIK DIDALAM MASJID

PAS memang selamba bab bab nak melanggar tata susila dalam berpolitik dan tanpa segan silu mengambil kesempatan untuk berceramah politik di Mimbar Masjid bayangkan tempat kita buat amal ibadah dan tempat umat islam bersatu dijadikan tempat mempertikai kewibawan parti lawan

                                   Video dibawah membongkarkan penyelewangan PAS..


Golongan imam di negeri dinasihatkan supaya tidak menjadikan masjid sebagai tempat untuk menyampaikan ceramah berbaur politik termasuk berkempen untuk mana-mana parti politik.


Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama negeri, Datuk Mohd Rozali Saleh berkata, sekiranya didapati golongan ini terlibat dengan perbuatan tersebut, tindakan tatatertib boleh diambil termasuk menyingkirkan mereka daripada menjalankan tugas.

Umumnya, imam-imam berkenaan sama ada kerajaan atau imam mukim tertakluk kepada setiap peraturan yang telah digariskan, iaitu tidak dibenarkan menyampaikan ceramah berbaur politik kepartian dalam masjid.

“Setakat ini, kita terima laporan daripada beberapa buah masjid khususnya di sekitar Kuala Terengganu dan Besut dan (kita) sedang memantau pergerakan imam-imam ini.

Tiada ulasan: