Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Sabtu, 11 Mei 2013

Pakatan Pembangkang buat-buat Lupa pasal Borang 14


Inilah dokumen yang paling penting dalam sesuatu pilihan raya. Lebih penting dari kotak undi yang telah diisikan semula dengan Kertas-Kertas Undi tu. Nak curi kotak undi pun tak apa. Tak menjadi masalah. 

Selepas selesai pengiraan undi di saluran undi, KTM akan mencatatkan keputusan pengundian di Borang 14 ini. Kemudian dia berikan kepada Counting Agent calon-calon untuk pengesahan. 


Counting agent calon-calon pun mengesahkan keputusan di dalam Borang 14 ini. Setiap counting agent calon diberikan satu salinan Borang 14 ini. 


Satu salinan Borang 14 diserahkan dengan tangan oleh KTM kepada Returning Officer di Tempat Penjumlahan Undi untuk dibuat compilation dengan Borang-borang 14 dari saluran-saluran pengundian lain. 


Counting agent ini adalah authorised agent. Surat lantikan dan surat sumpah kerahsian mereka ada pada SPR. 


Apa lagi yang Pembangkang tak puashati? Tahukah mereka tentang Borang 14 ini? Sampai sekarang duk menyalak macam mereka tahu semuanya. Sudah-sudah la menipu Rakyat. 

Tiada ulasan: