Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 25 Januari 2013

[VIDEO]ANWAR IBRAHIM PULA MALUKAN MAJLIS SYURA PAS BERHUBUNG ISU KALIMAH ALLAH !!!!! ? ANWAR INI TAK FAHAM BAHASA KER ISU INI JANGAN DIPOLITIK KAN FAHAM !!!!! ?

Disini Admin senaraikan semua video yang menyokong Guang Eng







Hari ini Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menegaskan, perikatan pembangkang itu tetap dengan pendirian yang diputuskan oleh Majlis Pimpinan Presiden 8 Januari lalu bersabit isu penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu.

Jaminan Mohamad Sabu bahawa pendirian yang dibuat tiga tahun lalu masih kekal adalah satu kelegaan yang besar," demikian kata Bishop Kristian itu,merujuk pada keputusan muktamad PAS pada 2010 yang bersetuju penganut Kristian menggunakan kalimah Allah s.a.t bagi merujuk pada Tuhan Jesus.Pada 15 Mei 2010,Mursyidul Am PAS,Nik Abdul Aziz Nik Mat tanpa berselindung telah bersetuju yang DAP boleh mengguna pakai kalimah Allah s.w.t demi mencapai kepentingan politik mereka termasuklah memasukkan kalimah itu dalam Bible versi Bahasa Melayu. Kenyataan Nik Aziz itu bagaimanapun bercanggah dengan pandangan Timbalan Mursyidul PAS,Dr Haron Din yang membantah sebarang usaha oleh DAP ataupun pihak gereja Kristian daripada memanipulasi kalimah suci tersebut.Pun begitu,pendapat Nik Aziz itu disokong kuat oleh Presiden PAS,Abdul Hadi Awang dan Ketua Umum PKR,Anwar Ibrahim yang berpendapat penganut Kristian atau agama lain tidak wajar disekat daripada menggunakan kalimah Allah s.w.t untuk apa tujuan sekalipun.




Pendekar Melayu: D.A.P dan P.K.R jelas cuba memperbodohkan para penyokong PAS tapi yang ruginya PAS juga kerana mengikut apa sahaja kemahuan mereka bagai lembu di cucuk hidung......

Tiada ulasan: