Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Khamis, 11 Oktober 2012

DOSA KHALED IBRAHIM TAK BOLEH KITA AMPUNKAN


YANG AMAT MENDUKACITAKAN SEKALI PAKATAN SANGGUP RAMPAS TANAH YBK

Melampau betul dan boleh admin anggap yang Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai antara orang yang sangat zalim dan tidak boleh dimaafkan dan diampunkan apabila beliau dan kerajaan negeri Selangor menghalang dan menolak pembinaan UiTM di Serendah, Hulu Selangor.“Kita semua tahu, UiTM ini untuk siapa? Kita nak masukkan 200,000 pelajar, itu merupakan satu usul yang dibuat oleh UMNO empat tahun lepas seperti yang dijanjikan oleh Datuk Seri Najib Razak yang mahu memberikan peluang kepada 200,000 anak-anak kita belajar di UiTM.
Bagi admin penjelasan yang dibuat oleh Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor, Datuk Seri Noh Omar hari ini amat admin sokong kerana sebarang benda baik yang mulia hendak dilaksana UMNO semua dihalang oleh golongan yang pentingkan politik songsang mereka,bagi admin pada pakatan rakyat kalu anda dah tak boleh nak membuat amal kebajikan pada Rakyat jangan lah dengki pada benda yang mulia yang UMNO buat ini menampakkan kelemahan Pakatan Rakyat sahaja.
Menurut Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor, Datuk Seri Noh Omar “Sebab itu UiTM begitu banyak dibuat di setiap negeri. Negeri Selangor, sebuah negeri maju, belum ada lagi cawangan UiTM, yang ada di Shah Alam dan di Puncak Alam, itu kampus induk. Sebab tu kita belanjakan RM400 juta, buat UiTM di Serendah, di tanah Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) kalau nak harap tanah kerajaan negeri, jangan harap dapat,” ujarnya kepada jentera BN Bahagian Ampang pada Majlis Forum Isu Air di Ampang, di sini malam tadi.
Tambahnya, usaha kerajaan untuk membina UiTM di tanah YBK pun dihalang, ditolak dan akhirnya Datuk Ali Rustam yang untung kerana projek UiTM itu terpaksa dipindahkan ke Jasin, Melaka.
“Tambah satu lagi UiTM di Melaka. Siapa yang rugi? Orang Selangor yang rugi, anak-anak kita yang rugi. Jika dibuat di sini, ia akan memberi peluang untuk anak-anak kita masuk di UiTM.
“Nak tolak takpelah, tapi janganlah jadi penyamun. Dah tolak macam samseng, jadi penyamun pula, dia rampas tanah YBK walaupun YBK nak bayar premium tanah, dia tolak.
“Tapi Alhamdulillah, berkat doa orang-orang miskin di Selangor, baru-baruini mahkamah beritahu rompakan tanah, rampasan tanah YBK oleh kerajaan negeri tidak mengikut undang-undang dan kerajaan negeri kena pulangkan tanah tersebut kepada YBK,” tambahnya.
Disini admin mohon rakyat malaysia agar mengunakan akal yang waras supaya tidak terpedaya dengan tipu helah Pakatan Rakyat yang hanya mementing kan diri dan hanya bermodalkan air liur sahaja untuk memancing undi iaitu Tohmahan dan Fitnah ingat lah rakan2 pendekar sekalian kerajaan barisan nasional lah yang bayak membuat kebajikan pada kita dari kita tak punya apa2 dulu masjid ,sekolah surau,mana satu yang kita nak nafikan ini semua tuntutan Islam kenapa nak kata Umno zalim pada orang 2 pakatan Rakyat yang rasa tak berpuas hati tu jangan asik menyerang isu peribadi seseorang pemimpin sahaja sedangkan pemimpin yang anda sokong tu pun sama malah mungkin lebih teruk jadi kalau ada yang tak berpuas hati pada  tulisan admin boleh komen dibawah janji komen tu mestilah secara ilmiah insyaallah saya jawab..

Tiada ulasan: