Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 19 Februari 2014

MASAALAH AIR DI SELANGOR AKAN TERUS BERLAKU SEKIRANYA KHALED IBRAHIM ASIK DENGAN KERUSI EMPOKNYA.

Seramai 8000 keluarga terlibat dalam permasaalahan ketiadaan air di kawasan Dengkil hari ini menyatakan kemarahannya terhadap Kerajaan Negeri Selangor yang gagal menangani isu ini sehinggakan perkara ini tetap menjadi isu yang tiada berkesudahan dan perkara ini mendapat respon dari YB Dengkil dan menurut kata YB Shahrom, peningkatan paras amonia yang tinggi akibat ketiadaan hujan sejak beberapa minggu lalu.

Kawasan tadahan air yang diuruskan oleh Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) dan perawatan air dilakukan oleh SYABAS.

Kita selalu mendengar kerajaan Selangor asyik menyalahkan pihak SYABAS kerana kekurangan air tetapi pernasaalahan ini sebenarnya berlaku kerana LUAS yang dinaungi oleh kerajaan negeri tidak bertindak dengan berkesan.

Seperti juga yang dinyatakan oleh YB Shahrom, kerajaan Selangor hingga hari ini tidak langsung menjengah untuk melihat permasaalahan mereka sedangkan di Kajang boleh dikatakan hampir setiap hari pemimpin kerajaan Selangor turun membuat tinjauan.

Kerajaan Selangor nampaknya lebih berminat untuk mengambil alih SYABAS kerana faktor keuntungan tetapi dalam masa yang sama mereka telah gagal untuk menguruskan LUAS.

Seperti yang aku nyatakan tadi, SYABAS hanya menjalankan perawatan tetapi kolam tadahan adalah dibawah LUAS dan apabila kandungan amonia yang tinggi, maka pihka SYABAS tidak akan menjalankan perawatan air kerana ianya akan membahayakan nyawa pengguna.

Mungkin juga nyawa rakyat bagi kerajaan Selangor adalah tidak berharga atau tidak mempunyai nilai kerana, jika mereka (kerajaan Selangor) memikirkan perkara tersebut, sudah pasti mereka akan bertindak untuk memberikan kerjasama kepada kerajaan Pusat bagi membina loji Langat 2.

Jelas dan nyata kerajaan Selangor yang ada kini tidak bertanggungjawab dan hanya mementingkan diri sendiri, kebajikan rakyat Selangor tidak terbela dan nasib rakyat Dengkil dibiarkan begitu sahaja dan jika ada suara suara sumbang yang nak membela bagi pihak Kerajaan Negeri Selangor pm anggap mereka ni sudah berjaya dibodohkan oleh Kerajaan Negeri yang hanya pandai untuk memutar belit fakta sahaja

Kerajaan Negeri begitu bijak menipu Rakyat dengan mengalihkan semua Kesalahannya kepada pihak lain jadi gunakanlah akal secantik minda untuk kita menilai apakah wajar Kerajaan pimpinan Khaled ibrahim ini diberi kepercayaan untuk menjaga Negeri Selangor

Tiada ulasan: