Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 19 Februari 2014

BUKTI TERBARU PULAU PINANG MUNGKIN AKAN HARAMKAN KHUTBAH JUMAAT

BIARKAN GAMBAR YANG BERBICARA SAHABAT BACA DAN NILAIKAN

Firman Allah SWT yang bermaksud:

"Dan orang yang kafir, setengahnya menjadi pembela (penolong) bagi setengahnya yang lain. Jika kamu tidak menjalankan (dasar bantu membantu), nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar." (maksud ayat 73 surah Al-Anfal)
Cuba kita bayangkan jika cadangan ini diluluskan nanti apa akan jadi dengan Nasib Umat Islam di Negara kita malah, Penang akan menjadi negeri pertama yang mengharamkan khutbah Jumaat di negara ini gara gara siapa ?. 

Semua negeri-negeri Pakatan Rakyat yang lain juga bakal didesak DAP untuk turut mengikuti jejak langkah Penang bagi memastikan masjid dan upacara sembahyang Jumaat ini tidak dijadikan platform untuk membangkitkan kebencian antara kaum. Selaim, boleh meningkatkan prestasi kerja di kalangan kakitangan awam dan swasta di semua negeri-negeri terbabit...Renung renungkanlah sahabat pm semua

Tiada ulasan: