Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 11 April 2014

DAP SELANGOR TENTANG HABIS HABISAN USAHA PAS LAKSANAKAN HUDUD DAN INGATKAN KEMBALI PERJANJIAN SULIT 2011 ?

71397033696_295x200
Dap Lahnatullah mengingatkan PAS tentang perjanjian yang mereka buat dahulu bahawa hudud bukan sebahagian daripada agenda Pakatan Rakyat seperti yang diumumkan dalam kenyataan bersama Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang ditandatangani pada tahun 2011
DAP Selangor nampaknya pula semakin berani mengkotak katikkan Pas dengan selamba menyindir Pas dengan menegaskan bahawa Dap menentang sekeras-kerasnya sebarang langkah oleh PAS, rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat, membentang rang undang-undang persendirian di Parlimen untuk melaksanakan hudud di Kelantan.
Timbalan Pengerusi DAP Selangor, Gobind Singh Deo berkata, partinya telah menegaskan berkali-kali bahawa sebarang langkah untuk memperkenalkan hudud adalah bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan namun dia lupa agaknya bila perkara ini di bentangkan maka setiap adun terutamanya yang beragama Islam pastinya akan menyokong perkara ini dan itu pun jika Pas mengutamakan Islam dari Dap ni lah kan..tak gitu sahabat pm semua
Dap ni memang kurang ajar bila mengingatkan PAS tentang perjanjian yang mereka buat dahulu bahawa hudud bukan sebahagian daripada agenda Pakatan Rakyat seperti yang diumumkan dalam kenyataan bersama Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang ditandatangani pada tahun 2011,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Gobind juga menegaskan bahawa DAP tetap dengan pendirian bahawa hudud tidak sesuai di Malaysia kerana ini negara yang mempunyai penduduk berbilang kaum dan agama.
“Pendirian yang diambil oleh Ahli Parlimen Bukit Gelugor, YB Karpal Singh mencerminkan pendirian rasmi DAP mengenai perkara ini,” tambah beliau.
Katanya, mesyuarat DAP Selangor pada 3 April lalu sebulat suara menyokong pendirian menolak usaha yang cuba di bawa PAS.
Sebelum ini akhbar The Star melaporkan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Nasrudin Hasan memberitahu, Presiden parti Islam itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan membentangkan rang undang-undang persendirian mengenai hudud di Parlimen pada sesi akan datang.
Nasrudin berkata PAS akan tetap membentangkan rang undang-undang persendirian itu selagi tidak mendapat bantahan rasmi daripada rakan mereka dalam Pakatan Rakyat.
“Sehingga kini, kami hanya mengetahui bantahan mereka melalui media tetapi kami tidak menerima bantahan rasmi. Jika ada bantahan rasmi kami akan bincangkan,” Nasrudin dipetik sebagai berkata oleh The Star.
Baru-baru ini,Menteri Besar Kelantan,Datuk Seri Ahmad Yakob berkata kerajaan pimpinannya sedang menyiapkan dua rang undang-undang persendirian untuk dibentangkan di Parlimen tidak lama lagi bagi membuka jalan ke arah pelaksanaan undang-undang jenayah Islam hudud dan qisas di negeri itu selewat-lewatnya pada tahun depan.
Psssttt..bab Agama kita pun mereka sanggup duduk semeja dengan Dap Lahnatullah pada 2011 yang terang terang merugikan Islam bila ajak pas bersatu dengan Umno mereka tak mahu pada hal untuk mengelakkan kepentingan Agama kita di persenda tapi bab nak bersekutu dengan Dap mereka sanggup pula pelik kan sahabat2 pm bila kita tengok gelagat pas ni kan

Tiada ulasan: