Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Khamis, 24 Oktober 2013

Pengetua Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan,Di Selangor telah bercadang untuk menukar lagu sekolah ini kepada bahasa Cina.


Ini lah akibatnya bila cina Dap ini dimanjakan oleh Pas dan PKR,apa sahaja kemahuan mereka diturutkan jadi tidak hairanlah puak Dap ini sudah berani sesuka hati mengubah Lagu Sekolah kepada lagu Bahasa Cina maklumlah mereka tahu bumiputera dalam Pas pasti akan menerima permintaan mereka dan berkemungkinan besar itulah penyebabnya mereka ini bertindak berani.

Mentang-mentang kawasan dia dap menang, apa dia ingat suka hati pak dia je nak biarkan bahasa melayu di pinggirkan? patutlah ramai dikalangan bangsa mereka cakap bahasa melayu out!! pelat, cakap pun macam hampeh bahasa melayu nya, dia ingat ni taiwan kot!!

Lagu berbahasa Cina sudah pun siap dan bakal dilancarkan penghujung bulan ini. Surat kepada Kementerian Pendidikan melalui Pejabat Pendidikan Daerah Sabak Bernam juga telah siap hanya tinggal menunggu untuk diserahkan sahaja.

BACA SETERUSNYA JAWA BERNAM

Tiada ulasan: