Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 23 Oktober 2013

GAMBAR BENCANA : 100 BUAH KENDERAAN DAN 80 BUAH RUMAH DUHANYUTKAN AIR DERAS DI CAMERON HIGHLAND

SILA BACA : 

Kenyataan Rasmi TNB Berkaitan Perlepasan Air Empangan Sultan Abu Bakar, Cameron Highlands

Official Statement From TNB Corp Comm 

"Perlepasan air menerusi alur limpah di Empangan Sultan Abu Bakar, Cameron Highlands 

Air telah dilepaskan secara terkawal menerusi alur limpah empangan sultan abu bakar, awal pagi tadi sebagai langkah mengelakkan seluruh kawasan Lembah Bertam banjir. 

Hujan lebat & banjir kilat di sekitar Ringlet yang berterusan semalam menyebabkan air melimpah ke Tasik Ringlet melepasi paras bahaya. 

TNB telah mengambil segala langkah yang perlu termasuk bekerjasama dengan pihak keselamatan dan pihak berkuasa tempatan sebelum melepaskan air secara terkawal. 

Pelepasan air tersebut adalah mengikut prosedur operasi yang telah ditetapkan." 

Ekoran dari kejadian itu, 100 buah kenderaan terlibat manakala 80 buah rumah dihanyukan arus deras, 2 warga asing meningal dan 1 orang hilang setakat ini. Sumber infokini.com

Tiada ulasan: