Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 3 September 2013

MENGAMUK LANGGAR PAM MINYAK HABIS SETELAH TUNGGU TIGA JAM

Petang tadi Pendekar ada menulis kononnya harga minyak tidak dinaikkan supaya benda benda yang macam ni dapat dielakkan berebut rebut nak beli minyak dan tengok sahaja kejadian ini bagaikan minyak tu naik sepuluh ringgit seliter dibuatnya baru 20sen bukan 2.00 beb,dei nak kan kestabilan ekonomi apa salahnya berkorban untuk negara,kereta mahal mahal boleh beli minyak naik 20 sen semua penyokong pakatan meregak bagai lembu mabuk tak dapat todi huuuhuuuu
Pencacai Pakatan marah den pasal den tulis minyak tak naik 20sen heeheee.den jawab kat dia bukan naik 20 sen cuma subsidi dikurangkan 20sen jer heeeheee..tak naik kan tu turun namanya...Kita kena faham keadaan di syria yang bergolak takkan kerana minyak dunia naik kita nak salahkan kerajaan jugak nak kata gaji kecik korang kecik mana gajinya aku ni pun gaji kecik jugak rm550 jugak sbln tapi aku masih mampu tersenyum beb....
Keadaan seperti inilah yang cuba Pendekar elakkan dengan sengaja cuba menenangkan orang ramai dari ber pusu pusu beratur panjang nak beli minyak dan ini memang kebiasan setiap kali minyak naik
Lokasi kejadian tajuk diatas dipercayai di Terengganu. Dikatakan salah seorang pengguna yang berang tiba-tiba hingga melanggar pam minyak akibat kehabisan minyak di stesen tersebut setelah lebih 3 jam menunggu giliran.

Pelik dengan tabiat orang Malaysia. Minyak baru naik 20sen dah berpusu-pusu serbu stesen minyak konon nak isi minyak sebelum naik harga. Cuma curious sikit pasal apa nak isi minyak malam ni sedangkan esok nak tak nak harga akan tetap naik juga. Berapa banyak sen yang boleh jimat??

Sementara nak menunggu selama 3jam tu pun dah membakar minyak bersamaan dengan RM5.00. Berapa yang setiap pengguna boleh berjimat jika hanya naik 20sen kepada RM2.10 untuk seliter minyak? Esok, lusa, tulat pengguna masih tetap membeli minyak yang sama dengan harga yang hanya beza 20sen sahaja.

Kelam kabut. Negara tak darurat lagi. Bertenang.

Walaubagaimanapun masih menunggu Najib menurunkan kembali harga minyak jika perang di Syria berakhir. Kami pun belajar ekonomi tapi kalau harga minyak turun mohon jasa baik kerajaan untuk turunkan sekali. Jangan terlalu membebankan rakyat.
Catat Ulasan