Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Khamis, 23 Januari 2014

TERKINI SEMAK KEPUTUSAN PENERIMAAN BR1M 2014

SEMAK ONLINE KEPUTUSAN PEMOHONAN TERIMA BR1M 2014 BANTUAN RAKYAT 1 MALAYSIA 3.0 PORTAL RASMI LHDN NOMBOR TELEFON DAN EMAIL


Semakan status permohonan penerima BR1M 2014 akan hanya boleh disemak secara 3 kaedah dan tarikh semakan akan dibuka pada Februari 2014 nanti. Kepada semua penerima dan pemohon BR1M, duit akan dimasukkan terus ke akaun penerima mulai Februari.

Walaubagaimanapun ada penerima yang masih layak menerima secara baucer jika keadaan terlalu uzur sehingga tidak mampu pergi ke bank atau jalur pada tangan sudah hilang. Mereka layak menerima bayaran tunai dengan cara berikut. Pemohon atau penerima mesti membuat permohonan dan mengisi borang yang disediakan di Pejabat daerah atau terus ke Kaunter LHDN berdekatan.
Cara-Cara Semak Keputusan Pemohonan BR1M 2014
KaedahInfo
Telefon1-800-88-2716 - Talian ini dibuka mulai 9.00 pagi sehingga 5.00 petang pada hari Isnin hingga Jumaat sahaja.
Emailbr1m3@treasury.gov.my atau br1m2@treasury.gov.my – Pemohon atau Penerima harus sertakan maklumat seperti nombor kad pengenalan dan nama penuh bagi memudahkan semakan. Email akan dibalas dalam masa 2-4 hari waktu pejabat.
Semakan hanya boleh dibuat mulai Februari 2014. Pembayaran BR1M 3.0 hanya akan dibuat melalui akaun simpanan pribadi milik individu. Akaun Tabung Haji atau Amanah Saham Bumiputra (ASB) tidak dibenarkan. Oleh itu sila pastikan maklumat kemaskini akaun bank anda adalah “valid”

Tiada ulasan: