Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Sabtu, 4 Januari 2014

Mohon sebaran ingat mengigati sesama Islam

بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ


لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

Dengan nama Allah, aku sampaikan ingatan ini kepada diri sendiri dan juga saudara-saudaraku.

Semoga beroleh kemuliaan, keberkatan dan keredhaan di sisi-Nya.

Saudara-saudaraku sekalian,

Maka apabila datang malaikat Mungkar dan Nangkir bertanya kepada kita semasa sendirian di alam kubur; "Siapa tuhan kamu?"

Pastinya kita ingin sekali menjawab;

"Allah Azzwajala, Tuhan Sekalian Alam. Dia Esa, tidak diperanakkan dan memperanakkan. Dia tiada seteru dan tiada pula sekutu"

Ketika itu, kita cuma mahu Allah sebagai tuhan kita, bukan Lord Father, bukan Jesus Christ, bukan Holy Spirit. Kita cuma mahu menyebut nama Allah S.W.T ketika itu.

Tetapi ketika di dunia, mengapa pula kita sanggup membiarkan sahaja nama Tuhan kita diseterukan dengan Lord Father? Mengapa kita membiarkan kalimah Allah dipergunakan pendusta ajaran Jesus Christ (Nabi Isa A.S.) demi memesongkan aqidah saudara-saudara seagama? Mengapa?

Kita lebih sanggup diam dan membisu, atau sekadar melihat tanpa berbuat sesuatu. Kita juga lebih rela menjadi golongan pemerhati, seolah-olah urusan agama ini dibiarkan mereput-mati.

Tetapi yang menghairankannya, apabila di alam kubur nanti, kita mahu pula menjawab bahawa Tuhan Maha Suci itu adalah ALLAH.

Saudara-saudaraku sekalian,

Kita boleh bersama-sama ke Dataran Merdeka menuntut kerajaan menurunkan harga barangan.

Kita boleh berhimpun mendesak SPR menjalankan pilihanraya lebih bersih dan adil.

Kita boleh berkhemah kerana ingin memperjuangkan pendidikan percuma.

Tetapi mengapa ketika kafir harbi menghina nama Illahi, kita hanya sekadar mengunci diri?

Saudaraku, dengarlah!

Kita tidak perlu menjadi Kristian dengan memakai salib dan mengakui bahawa Jesus Christ, anak Tuhan. Sebaliknya cukupkah sekadar membenarkan Allah diseterukan dengan Lord Father.

Saudara-saudara se-Islamku,

Sudah tiba masanya kita bangkit mempertahankan Allah atas nama jihad fi sabillillah. Dan seandainya kita gugur dalam jihad ini, percayalah kita syahid sebagai mujahidin di jalan Allah.

Ayuh sadara-saudaraku,

Mohon kita ke Stesen Bas MARA Klang Selatan pada 5 Januari 2014, jam 9.00 pagi untuk sama-sama menyatakan kemarahan umat  Islam terhadap sikap biadab kafir harbi dengan mempersendakan nama Allah.

Semoga usaha kita yang kecil ini menjadi ibadah yang membantu kita menjawab soalan Mungkar dan Nangkir di alam kubur nanti. Insha Allah.

Demi Allah, sesunggunya hidup dan matiku hanyalah untuk-Mu.

Sila hubungi sdr Norman Toha di no. telefon 0163952602 untuk maklumat lanjut mengenai perjuangan ini.


SOLIDARITI MUSLIM MUDA MALAYSIA

Tiada ulasan: