Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 27 Mei 2014

DYANA AGEN PERKASA YANG CUBA CARI UNTUNG MEMULAKAN TAPAK POLITIK DENGAN STRATEGI HEBAT ?

PRKTELUK INTAN: Calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud, akhirnya mengaku hari ini yang ibunya, Yammy Samat, pernah terbabit dalam Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA).
Hari ini Dyana bertanding atas tiket DAP melawan kerajaan sedia ada. Dalam tempoh 2 atau 3 tahun, Dyana akan umum keluar parti dan menyokong kerajaan BN ? Ada logiknya ini di kuatkan lagi dengan ibunya yang jelas masih memerlukan Umno hingga enggan meletakkan jawatan ibarat sambil menyelam minum air dan akhirnya ibu Dyana akan pastikan yang kerajaan berikan jawatan senator kepada anak beliau atas jasa keluar DAP dan sokong BN.
Dan perkara ini jika jadi kenyataan seperti yang berlaku sebelum ini dimana sejarah seperti Ezam Nor, Lokman Adam dan beberapa bekas pemimpin pembangkang yang menjadi anak emas kerajaan gara gara keluar dari Dap...Hebat strategi ibu calon DAP Teluk Intan

TELUK INTAN
: Calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud, akhirnya mengaku hari ini yang ibunya, Yammy Samat, pernah terbabit dalam Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA).
Dyana Sofya yang sebelum ini menafikan cakap-cakap mengenai perkara itu, turut mengaku pernah membantu ibunya mengendalikan sesi pendaftaran keanggotaan PERKASA pada 2008.
“Saya tidak tahu sama ada ibu saya anggota PERKASA ketika itu, dan saya pula masih belajar,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
Beliau berkata, pada masa itu ibunya meminta beliau membantunya mengendalikan pendaftaran keanggotaan PERKASA.
“Ya, ketika itu beliau terbabit dengan PERKASA tetapi selepas beberapa bulan beliau meninggalkan pertubuhan itu kerana tidak lagi percaya dengan PERKASA,” katanya.
Dyana Sofya berkata demikian apabila diminta mengulas penyebaran gambarnya membantu Yammy pada majlis pelancaran laman web PERKASA dan kempen keanggotaan pertubuhan itu pada 2008.
Menyentuh kedudukan ibunya sebagai anggota jawatankuasa pertubuhan itu, beliau berkata status ibunya itu hanya sebagai jawatankuasa penaja memandangkan ibunya meninggalkan pertubuhan itu sebelum mesyuarat agung pertamanya.
“Saya tidak pasti sama ada beliau adalah anggota berdaftar PERKASA sebelum AGM itu…ibu saya seorang ahli UMNO, saya bukan. Beliau mungkin terbabit dengan PERKASA, saya tidak. Mungkin ini tidak harus jadi isu,” katanya.
Sebelum ini, beberapa portal media melaporkan bahawa Dyana Sofya menafikan yang ibunya pernah menyertai PERKASA, malah mendakwa ibunya tidak menyertai mesyuarat pertama pertubuhan itu.
Sementara itu, akhbar hari ini melaporkan bahawa Ketua Wanita UMNO Gopeng, Datuk Hamidah Osman, mendedahkan Yammy adalah antara pemimpin penaja terawal penubuhan PERKASA apabila dilantik sebagai Ketua Wiranitanya yang pertama.
Hamidah berkata, maklumat itu diperoleh daripada Setiausaha PERKASA, Syed Hassan Syed Ali yang mengatakan Yammy berada dalam barisan kepemimpinan pertubuhan itu sehingga mesyuarat agung tahunan (AGM) pertamanya pada Mac 2010

Tiada ulasan: