Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 29 Oktober 2012

MENJAWAB TUDUHAN ANUAR DI SINAR HARIAN HARI INI ISU MCA TOLAK HUDUD..?


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan kenyataan dilontar Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek  tentang hudud satu penghinaan nyata terhadap agama Islam.

Dakwa Anwar, tindakan Soi Lek itu amat memalukan dan tidak mampu dipertahankan lagi.Persoalannya Kenapa PAS membisu terhadap DAP yang mengusahakan Malaysia sebagai negara sekular,mengapa Pas masih bersama2 Dap yang terang2 menentang Hudud dan Negara Islam memang lah mereka cakap macam tu sebab mereka tu bukan orang Islam kita sebagai orang Islam patut menerangkan pada mereka tentang Hudud bukan hanya mengambil kesempatan terhadap isu Hudud persoalannya apa yang Pas buat untuk menerangkan tentang Hudud pada orang bukan islam selama ini?
hai Anu..war. cuba cakap sikit dengan Mr Karpal pasal negara Islam dan Hudud...kalau boleh buat sidang akhbar supaya kami dapat penjelasan...amacam boleh ker karpal terima...anu..warnya!

Skurang2nya Mca ada membuat kenyataan tentang permasaalahhan ini disini dalam tulisan Pendekar baru2 ini iaitu penjelasan 
Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata, kenyataan tersebut hanyalah pandangan tipikal baca disisni(DISINI)Dan Mca amat kesal dengan tindakan Pakatan Rakyat Dalam isu ini yang Pendekar tulis dulu menganai kandungan Resolusi Mca sila Klick(DISINI)

Kenapa PAS membisu terhadap DAP yang mengusahakan Malaysia sebagai negara sekular?Semua orang Islam yang mengaku Islam wajib berpendirian tegas dalam hal yang bersangkut paut dengan Islam. Apa sahaja penghinaan yang dilemparkan oleh bukan Islam atau orang2 Islam sendiri yang jahil dalam Islam kerana mengambil kesempatan mengunakan Islam sebagai alat untuk mendapat sokongan dan kuasa atau yang disebut hipokrit.wajib ditentang. Berdiam diri adalah dayus, ini adalah orang2 imannya lemah atau imannya sudah rosak.

Kita membantah dengan bersemangat tetapi pendirian kita tak jelas. Jelaskan dululu sama ada kita sokong perlaksanaan hudud? tetapi bila bukan Islam menghina hudud kita tumpang sekaki membantah menyalah mereka. Pemimpin PAS dan PKR dan semua umat Islam hendakkan berpendirian sama ada sokong perlaksanaa hudud atau tidak?jangan hanya berada ditelunjuk Dap yang jelas nyata dan terang menentang hudud dengan menandatangani apa yang tertulis dalam buku jingga ,dan akan melaksanakan apa yang tertulis dalam buku jingga sahaja Jelas nyata dan terang tiada tertulis tentang Negara Islam dan Hudud telah lama ditentang puak2 pas sebenarnya ini terbukti dalam sidang media pembangkang satu ketika dahulu

Tujuan pendekar menulis Blog ini hanya lah untuk menjawab tuduhan yang dilempar ANU..WAR tentang permasaalahan ini,biarlah orang bukan Islam membuat kenyataan dan bagi kita yang Islam ni wajib Menerangkan bukan mengambil kesempatan dengan perkara yang terang2 Pas pun tak laksana kan semata2 hendak menyerang sahaja sewajibnya kita cuba memberikan kefahaman pada golongan bukan Muslim seperti yang dilakukan Ulama muda Umno klick(
DISINI)Dan baru-baru ini pun beliau ada menerangkan pada mereka tentang hudud ini  melalui penjelasan  Video beliau diatas;-

Tiada ulasan: