Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 30 Disember 2013

NURUL IZZAH SAYU DI AMBANG TAHUN BARU GARA GARA BUKTI BARU BAPANYA JUAL ASET BERHARGA PKR TERSEBAR !!! ?

Mufti Pahang, Datuk Abd Rahman Osman hari ini mempertahankan tindakan Majlis Agama Islam Pahang (MAIP) dalam melaksanakan undang-undang syariah baru terhadap golongan mak nyah dan pengkid di negeri itu kerana perlakuan tersebut jelas menyalahi hukum syarak.

(untuk CERITA anwar menjual aset PKR pula SILA BACA DIBAWAH HAAAHAA 

Beliau berkata penguatkuasaan enakmen itu dilakukan dengan mempertimbangkan asas utama, iaitu kecenderungan mempengaruhi masyarakat ke lembah maksiat.

Malah kata beliau, perlakuan tersebut dinyatakan secara jelas dalam hadis Rasulullah yang menyebut Allah melaknat golongan lelaki yang menyerupai wanita dan sebaliknya. 

"Masalahnya bukan sebab kacau (orang), masalahnya kalau bertentangan dengan syarak, maka tak betullah.. Bila langgar syarak, maknanya ia melanggar adat, tata susila sebagai orang Islam. Maknanya, hukum syarak ini nak membetulkan masyarakat. 

"Biasanya mak nyah ini, mereka lelaki menyerupai perempuan dan tujuan mereka menyerupai perempuan kenapa? Kerana nak menggoda lelaki lain. Itu maksudnya ia mengajak orang kepada maksiat. Itu saja,"katanya kepada Antarapos.

Semalam, media melaporkan MAIP akan mengambil tindakan terhadap mak nyah dan pengkid yang ditahan penguatkuasa, di bawah peruntukan Enakmen Jenayah Syariah 2013.

Oleh itu, mak nyah dan pengkid yang ditahan penguat kuasa negeri itu boleh dikenakan tindakan penjara maksimum setahun atau denda tidak melebihi RM1,000 di bawah peruntukan enakmen yang telah dilaksanakan sejak 1 Disember lalu.

Kata Rahman lagi, masyarakat seharusnya memahami definisi sebenar maknyah dan pengkid, di mana golongan ini penampilannya berlawanan dengan jantina mereka, dan mempunyai gerak laku serta naluri seksual terhadap jantina sendiri. 

Justeru katanya, enakmen ini tidak diguna pakai kepada golongan khunsa atau golongan yang mengalami kecelaruan jantina secara semula jadi, selagi ia tidak bertujuan menggalakkan maksiat.

Beliau selain itu turut menyelar tindakan sesetengah pihak khususnya badan bukan kerajaan yang menentang pelaksanaan enakmen ini atas alasan melanggar hak asasi manusia. 

"Kalau ia menyalahi syarak, kita bukan melihat kepada keadaan masyarakat. NGO yang mempertahankan perkara yang bukan atas dasar syarak, tak betullah.. Kalau mereka merasakan tak menepati hak asasi, kena rujuk syarak. Kalau benda itu tak betul di sisi syarak, maknanya kita boleh dakwa. Tak boleh ada orang yang boleh cuba menghalangnya, hukum syarak ini mengatasi undang-undang yang ada.  

"Kita kena faham. Manusia dengan undang-undang Tuhan ini, Allah lebih mengetahui. Kalau kata manusia ini lebih baik dari Tuhan, itu syirik. Rasullah beritahu (bersabda) bahawa Allah melaknat orang lelaki menyerupai perempuan dan perempuan menyerupai lelaki, kita kena akur. Kalau tak akur makna kita tak percaya kepada Tuhan, tak percaya kepada undang-undang Allah," ujarnya lagi.
Ok mari kita sambung cerita berkisar tajuk diatas,suka diingatkan aset yg admin maksudkan ialah Aset aset yang sangat berharga dalam PKR iaitu insan yg mempunyai pengaruh membantu anwar menjayakan misinya memerangi BN haaahaaaa jadi aset yg dijual anwar ialah orang orang yg telah meninggalkan PKR gara gara nak mencapai misinya aset2 ni terasa di khianati lalu meninggalkan anwar..lihat aset2 yg telah dijual di bawah haahaaaa..

1. Chandra Muzaffar (Timbalan Presiden Parti KeAdilan Nasional)

2. S. Nalla Karuppan (Ketua Bahagian PKR Kepong)

3. Ezam Mohd Nor (Ketua Pemuda PKR)

4. Anuar Shaari (Setiausaha Anwar Ibrahim)

5. Fairus Khairuddin (ADUN Penanti – Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang)

6. Zahrain Mohd Hashim (Ahli Parlimen Bayan Baru)

7. Zulkifli Noordin (MP Bandar Baru Kulim)

8. Zainur Zakaria (Bekas peguam bela Anwar, AJK Parti KeAdilan Nasional)

9. Ruslan Kassim (Ketua PKR Negeri Sembilan dan juga Ketua Penerangan PKR)

10. Nell Onn (Ketua Wanita Parti KeAdilan Nasional)

11. Jeffrey Kitingan (Naib Presiden PKR)

12. Marina Yussuf (Naib Presiden Parti KeAdilan)

13. Lokman Noor Adam (Setiausaha Angkatan Muda Keadilan)

14. V. Arumugam (ADUN Bukit Selambau)

15. Mohd Radzi Salleh (ADUN Lunas)

16. Badrul Hisham Abdullah (ADUN Pelabuhan Kelang)

17. Tan Tee Beng (Ahli Parlimen Nibong Tebal)

18. Sallehudin Hashim (Setiausaha Agung PKR)

19. Dr Halili Rahmat (Bendahari PKR Hulu Selangor)

20. Muhammad Zahid Md Arip (Naib Ketua Pemuda PKR)

21. Mohsin Fadzli Samsuri (Ahli Parlimen Bagan Serai)

22. Hamdan Taha (Timbalan Pengarah Pilihanraya Keadilan)

23. Dr Abdul Wahid Ahmad Suhaimie (Pengerusi Perhubungan Keadilan Pahang)

24. Jamaludin Abu Hassan (Pemangku Ketua PKR Padang Serai)

25. Mohd Hanafiah Man (Ketua Pemuda Keadilan Perak)

26. Fakhrul Azman Abu Bakar (Exco Pemuda Keadilan)

27. Shamsul Bahari Shamsuddin (Exco Pemuda Keadilan)

28. Rosli Mohd Johar (Naib Ketua Pemuda Keadilan Wilayah Persekutuan)

29. Zainuddin Awang (Exco Pemuda Keadilan Terengganu)

30. Datuk Bujang Ulis (Keadilan Sarawak)

31. Rusli Mohd Shariff (Naib Ketua Pemuda Keadilan Negeri Sembilan)

32. Jeffry Nizam (Exco Pemuda Keadilan Pahang)

33. Jamaluddin Mohd Radzi (ADUN Behrang)

34. Kapten (B) Mohd. Osman Jailu (ADUN Changkat Jering)

35. Tan Wei Shu (ADUN Bakar Arang)

36. Soraya Sulaiman (Ketua Penerangan Wanita PKR)

37. Roshanita Mohd Basir (Timbalan Ketua Wanita PKR Bahagian Bagan Serai)

38 . Datin Saidatul Badru Tun Said Keruak (Naib Presiden PKR) aset nuar yg dah cabot lari haaaahaaaa

Tiada ulasan: