Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 27 Disember 2013

Gambar Amaran Gelora Besar Di Brunei Adalah Penipuan jom bongkar

SIASAT LAH SESUATU BERITA SEBELUM KITA SEBARKAN !!!!
Di Facebok telah tersebar gambar yang menyatakan gelora besar sedang membadai pelantar minyak di Brunei. Ditambah pula gambar itu dikatakan di ambil oleh pekerja yang kebetulan baru nak sampai ke pelantar melalui helikopter. ( rujuk gambar atas )

Dikhabarkan juga Jepun telah mengeluarkan amaran terjadi nya tsunami. Tetapi semua itu adalah penipuan semata-mata. Jepun tidak mengeluarkan amaran bencana tsunami sebalik nya hanya mengeluarkan amaran gempa bumu skala kecil yang tidak boleh akibatkan tsunami.
   
Korang kalau nak tau gambar pelantar yang di badai laut bergelora tu di ambil? Korang klik kat SINI

Sebaik-baik kalau menerima apa sahaja perkongsian di FB kita selidik dahulu sebelum sebarkan.Pesanan untuk diri sendiri jugak.

Tapi gambar ni memang betul berlaku di Tatau.Member aku kerja kapal yang mengalami tapi alhamdulillah semua selamat. jadi masa 5 Disember lepas
Catat Ulasan