Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 7 Oktober 2013

DARURAT SEHINGGAKAN YB NURUL IZZAH TERPAKSA MENERIMA RAWATAN DI KLINIK 1 MALAYSIA. KESIAN ???

Tak ada angin tahu tahu dah ribut la pulak gara gara dengan tak semena mena YB Nurul Izzah masuk Klinik satu Malaysia la pulak,Apahal pulak dia nak Masuk klinik 1Malaysia ni ? kenapa malu nak masuk,masuk sahaja Nurul izzah lagi senang kami nak balas spin puan nurul Izzah erk, 

Kisahnya bermula dengan Nurul izzah meroyan disinar sahaja kononnya nak tunjuk terror rupanya memalukan dirinya balik ermmm ...bayar seringgit jer pun nurul izzah nak meroyan sakan apa pun tak boleh hikhikhik

Apa punya dungu si Nurul Izah ini bayar seringgit jer faham tu.. lagipun memang klinik 1malaysia ni untuk cater penyakit2 seperti demam yang biasa.. kalau dikesan penyakit yang berbahaya,Pihak Klinik 1Malaysia akan mengarah atau merujuk pesakit pada hospital kerajan yang berdekatan itu pun susah nak faham ker takkan lah nak taruk doktor pakar la pulak kat Klinik tersebut

Klinik 1Malaysia yang disediakan kerajaan bagi membantu meringankan beban rakyat untuk mendapatkan rawatan kesihatan sampai dia kata mutu klinik tersebut seperti taraf dunia ketiga.

Kenyataan Nurul Izzah ini sudah tentunya akan menguris hati dan perasaan jururawat dan staf-staf yang bertugas di klinik tersebut di atas penghinaan yang lotarkan Nurul Izzah kepada mereka.

Nurul Izzah sendiri mempunyai seorang ibu yang bergelar doktor, kenapa tidak disuruh sahaja ibunya itu berkhidmat di klinik 1Malaysia atau membuka pusat rawatanya sendiri dengan menawarkan khidmat rawatan seringgit atau percuma kepada rakyat sekiranya mutu perkhidmatan klinik 1Malaysia tidak bagus?

Memadailah dengan membayar seringgit maka mutu perkhidmatanya sudah tentu tidak sehebat seperti hospoital-hospital besar yang lain. Sekiranya ada pesakit yang berkemampuan, tidak menjadi halangan pada mereka untuk mendapatkan perkhidmatan kesihatan kelas pertama di hospital atau pusat perubatan swasta.

Nurul Izzah sendiri tidak pernah merasa hidup susah. Celik biji mata melihat dunia semuanya sudah ada dan disediakan secukupnya. Pernahkah Nurul Izzah pergi mendapatkan  rawatan kesihatan untuk dirinya atau anak-anak dari klinik atau hospital kerajaan bila sakit? Jika tidak pernah, maka tidak perlu lah Nurul terlalu dengki atau cuba memperlekeh kemudahan kesihatan yang disediakan kerajaan untuk golongan kurang mampu melalui klinik 1Malaysia.

Lagi pun ini bukan kali pertama cubaan Nurul Izzah memburuk-burukkan program transformasi kerajaan yang dilaksana untuk membantu rakyat. Klinik 1Malaysia adalah salah satu projek serampang dua mata yang memberi impak tinggi pada kerajaan BN selain dari Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M). Nurul Izzah juga tahu, melalui produk-produk 1Malaysia ini, ia mampu menarik sokongan rakyat kepada kerajaan, sebab itulah anak puaka ini dan pemimpin Pembangkang yang lain bertungkus lumus cuba menggagalkan plan transformasi kerajaan ini dan tidak kisah walau yang menanggung deritanya adalah rakyat sendiri.

Sayang! Muka sahaja cantik tapi hati sudah hitam dan terhijab dari melihat perkara kebaikan, inilah namanya penyakit hati yang sukar dirawat, maka mati adalah ubat paling mujarab untuk dirinya.

Tiada ulasan: