Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 8 Oktober 2013

HARGA RUMAH PROJEK PERUMAHAN RAKYAT PPR KEKAL RM35,000 BUKTI KERAJAAN PRIHATIN MASAALAH RAKYAT !!!


Pakatan Pembangkang sering menghasut Rakyat supaya membenci umno barisan Nasional kononnya kerajaan adalah zalim walaupun pada hakikatnya Kerajaan Malaysia adalah salah satu kerajaan yang Paling banyak memberi subsidi kepada Rakyatnya
Akan tetapi akibat fitnah penyokongnya telah terpedaya dengan penipuan Pakatan Pembangkang,persoalannya dakah kita merempat tepi longkang tidak dapat makan atau adakah kita begitu daif sampai sembahyang di tepi jalan kerana kerajaan tidah menyediakan tempat yang sesuai untuk beramal Ibadah,kalu jawapan nya ia maka Pendekar pun bersetuju jika dikatakan kerajaan adalah zalim
Namun pada hakikatnya Pakatan Pembangkang tidak menggunkan duit yang diamanahkan kepada mereka di Kelantan itu pula yang dipuji kononnya adil walhal berapa buah masjid yang mereka bina setelah mereka bertapak dikelantan berpuluh puluh tahun
KUALA LUMPUR - Kerajaan tidak bercadang menaikkan harga rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) meskipun terdapat desakan ke arah itu atas alasan kenaikan kos barang mentah di pasaran.
Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, walaupun RM35,000 seunit adalah kadar lama namun buat masa ini, kerajaan tidak akan berganjak daripada harga itu.
"Saya tidak menafikan tekanan dalam membina rumah ini memang berlaku memandangkan biaya pembinaannya sudah meningkat dari setahun ke setahun,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan sambutan Hari Habitat Sedunia 2013 di sini hari ini.
Beliau berkata, PPR dibina dengan kos RM160,000 seunit dan kerajaan memberi subsidi sebelum menjualnya kepada golongan yang berhak pada harga RM35,000.
"Bukan sekadar itu, kerajaan turut mentadbir dari sudut penyelenggaraannya dengan memberi dana khas,” katanya sambil menambah kajian jangka panjang juga sedang dibuat berhubung pemberian insentif khas, termasuk cukai, kepada pemaju perumahan yang membangunkan projek PPR.
Para saudara seagama,sebangsaku sekalian ingatlah gunakanlah akal mu sebaik baiknya rujuklah fakta yang tepat dari sumber bahawasanya jika dikaji Kerajaan sudah memberi kemudahan yang sebaiknya janganlah terpedaya dengan janji palsu Pembangkang yang menggunakan nama Agama untuk kepentingan Politik walau pun begitu selagi kita berlandaskan Al Quran dan sunnah Insyaallah segalanya akan nampak jelas pembohongan Pakatan Pembangkang yang di ibaratkan Lembu dicucuk hidung oleh DAP.

Tiada ulasan: