Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 6 September 2013

SIKAP TERPUJI MENTERI RELA ELAUN DI POTONG DEMI MEMBANTU EKONOMI NEGARA

Sungguh terharu Admin @PM dengan sikap terpuji Menteri yang sanggup bersama sama Rakyat merasai kesusahan demi membantu ekonomi negara,
Datuk Seri Hishammuddin Hussein, yang hari ini berkata beliau bersedia elaunnya sebagai menteri dan wakil rakyat dipotong untuk bersama-sama merasai kesusahan rakyat dan membantu ekonomi negara

saranan yang dikemukakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi perkara yang boleh dipertimbang dan dibincangkan ujarnya lagi


“Sebagai wakil rakyat dan menteri, saya sanggup elaun saya dipotong dalam usaha untuk berjimat. Jika pemotongan elaun saya boleh membantu mengukuhkan ekonomi, saya tidak teragak-agak dan bersedia melakukannya. 



“Kita (wakil rakyat) harus melakukan perkara sama (potongan elaun) dalam konteks penjimatan supaya rakyat melihat. Pada saya secara peribadi saya sanggup tak kira membabitkan apa-apa pemotongan elaun,” katanya ketika mengulas saranan Dr Mahathir supaya perbelanjaan kerajaan dikurangkan dalam membantu menurunkan defisit negara.

Hishammuddin ditemui selepas Badan Perhubungan UMNO Johor mengadakan pertemuan tertutup bersama Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin, di sini, semalam.

Wakil rakyat kena bersatu

Hishammuddin berkata, pemotongan elaun boleh dilaksanakan jika wakil rakyat bersatu hati dalam berdepan waktu sukar dan mempertahankan ekonomi negara. 
“Kita (wakil rakyat) kena hadapi kesusahan sedikit, perkara ini bukan lama. Jika kita teragak-agak melaksanakan perkara ini semua pihak akan terjejas jika ekonomi merudum.

“Jika ekonomi kita gagal dipertahankan dan ketika itu baru mahu lakukan pemotongan elaun wakil rakyat, ia mungkin sudah terjejas (teruk). Oleh itu pada saya baik potong elaun kita sekarang,” katanya.

Tiada ulasan: