Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 27 Ogos 2013

TERKINI !! SEMUA PENJAWAT AWAM SERTA PELAJAR DIWAJIBKAN MENONTON TENDA PUTRA !!

Pada sahabat sahabat Pndekar yang berbangsa Cina pendekar amat menggalakkan rakan rakan supaya sama sama kita menonton Filem sejarah 13mei iaitu Tenda Putera kerana dengan melihat filem tersebut bolehlah kita sama sama ambil iktibar dan pengajaran serta meneliti apakah punca punca tercetusnya tragedi 13 Mei dengan itu dapat lah kita sahabat Pendekar sama sama berfikir bahawasanya pentingnya kita bersama sama menjaga keamanan Malaysia kita bersama.

Untuk makluman sahabat Pendekar tajuk Entri tu sebenarnya cadangan Admin sahaja tak ada kena mengena perkara ini akan diwajibkan ditayangkan pada penjawat awam serta pelajar sekali pun cuma seeloknya mereka ini tahu sejarah itu penting.

Ingat dan simpan dalam hati kita DAP lah merupakan pencetus tragedi 13 Mei 1969 yang menyaksikan kaum Cina dan Melayu berbunuhan sehingga membawa kepada kehilangan banyak nyawa nyawa yang tidak berdosa serta mengakibatkan keadaan menjadi darurat.

Hakikatnya DAP telah berusaha sedaya upaya sejak sekian lama untuk mengubah sejarah dan menuduh bahawa 13 Mei dicetuskan oleh UMNO sendiri dan yang lebih malang pentaksub pentaksub Pas ni pulak seolah olah tikus mondok senyap seribu bahasa dan yang Pendekar paling bengang ada Melayu pakatan pembangkang mengiyakan dakwaan Dap ini

Dan harus diingat sejarah tidak semudah itu nak diubah yer sahabat2 Pendekar dan luka lama sudah berparut jangan cuba mengubah sejarah 
hakikatnya DAP merupakan parti yang lahir dari fahaman komunisme dan bertonggakkan perkauman.  

Mereka-mereka yang telah melalui tragedi 13 Mei mampu menjadi saksi kepada sejarah ini dan zaman itu masih ramai lagi masih ada dizaman ini pergilah tanya mereka macam mana susahnya Melayu pada kejadian hitam itu.
DAP sentiasa membenci Melayu, memusuhi Islam dan menentang Institusi Raja-raja. Matlamat akhir mereka ialah menegakkan Ketuanan Cina serta meminggirkan kaum-kaum lain.

Kita harus percaya bahawa matlamat ini terus dipegang oleh DAP dulu kini dan selamanya 
apabila filem Tanda Putera berjaya melepasi halangan dan bakal ditayangkan pada 29 Ogos ini, DAP mencuba sekali lagi untuk membersihkan namanya.  Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua membuat kenyataan bahawa filem tersebut boleh saja ditayangkan asalkan ia diisytiharkan sebagai filem cereka. 

Soalnya, siapa Tony Pua untuk memberi syarat kepada sesiapa? 

Sepatutnya Tony Pua menggalakkan kaum Cina menonton filem ini bagi menghayati sejarah negara ini.  Biar betapa pahitpun kebenaran itu, ia wajib ditelan oleh semua kaum Cina negara ini yang mengaku sebagai warganegara.  Menerima kebenaran merupakan langkah pertama ke arah perubahan kepada kebaikan.  Melainkan, Tony Pua atau DAP tidak pernah dan tidak ingin  berubah dan masih membawa roh yang sama iaitu membenci Melayu, memusuhi Islam dan menentang Raja-raja. 

DAP tidak mungkin akan begitu gelabah jika mereka benar-benar tidak bersalah dalam tragedi 13 Mei. 

Tanyalah orang orang lama untuk kebenaran cerita ini,dan nak tau apa jawapannya Cina lahanat ini pernah memohon maaf dan mengakui kesilapan mereka dahulu tetapi persoalan yang timbul di benak Pendekar sekarang ini mereka seakan akan tidak mengaku pula yang DAP ini sebagai punca tercetusnya kejadian 13MEI ini

Apa apapun selamat menonton pada rakyat Malaysia dan pada golongan berangsa Cina Pendekar bukan bermusuhan dengan anda cuma sekadar memberi sedikit pendapat kan elok terima kenyataan kita selama ini dah cukup malmur aman an sentosa setelah selepas kejadian itu berakhir dulu dan Dap lah punca segala galanya yang cuba meniup api sentimen perkauman ini dengn membuat permintaan permintaan yang agak melampau . 
Catat Ulasan